Springen naar inhoud

Wetenschappers en hun opmerkingen over de Koran.

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 19 juni 2003 - 19:13

Deze tekst heb ik van een vriend van mij gekregen, ben het zelf nog aan het onderzoeken

Wat nu volgt zijn enkele uitspraken van westerse wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Koran. Al deze opmerkingen zijn samengevatte citaten uit de video “This Is The Truth”. Op deze videoband zien en horen we deze wetenschappers terwijl zij de zometeen volgende uitspraken doen. Deze band is tekoop maar ik weet nog niet precies waar.....

De eerste wetenschapper die is Dr. T.V.N. Persaud. Hij is Professor in de gebieden Anatomie, Opvoedkunde, Kindergezondheid, Verloskunde, Gyneacalogie, en Voorplantingswetenschappen op de Universiteit van Manitoba, in Winnipeg Canada. Daar was hij de voorzitter van de afdeling Anatomie gedurende 16 jaar, en hij is erg bekend in zijn vakgebied. Hij is de auteur van 22 boeken en hij heeft ongeveer 181 wetenschappelijke artikelen uitgebracht. In 1991 werd hij bekroond met de belangrijkste onderscheiding in de Canadese Anatomie, de “J.C.B. Grant Award” van de Canadese Associatie van Anatomisten. Wanneer hem werd gevraagd over de wetenschappelijke wonderen in de Qoer-aan, zei hij het volgende;

“Het lijkt mij dat Mohammed een gewone man was. Hij kon niet lezen, hij kon niet schrijven, hij was analfabeet. En we praten hier over 1400 jaar geleden. Hier hebben we dus een analfabeet die verbazingwekkend correcte uitspraken doet die precies kloppen met de wetenschap. Ik zie persoonlijk niet in dat dit puur toeval was. De uitspraken zijn veel te exact, en net als Dr. Moore heb ik geen enkele moeite met het idee dat dit is voortgekomen uit Goddelijke inspiratie en openbaring, en dat dit de oorzaak was van zijn uitspraken”

Professor Persaud gebruikt verschillende ayat (Verzen in de Qoer-aan) en hadith (Uitspraken van de Profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem)) in sommige van zijn boeken. Ook gebruikte hij deze in meerdere conferenties en bijeenkomsten.

We gaan verder met Dr. Joe Leigh Simpson. Hij is de voorzitter van de afdeling Verloskunde en Gyneacologie, op de Universiteit van Tennesee in Memphis (Verenigde Staten). Ook is hij Professor in de gebieden van Moleculaire en Menselijke genetica, Verloskunde en Gyneacologie op de Baylor Universteit van Medicijnen, in Houston (Verenigde Staten). Ook wa hij de directeur van de Amerikaanse Vruchtbaarheids Associatie. Hij is vaak bekroond, onder andere met de Associatie van Professoren in de Verloskunde en Gyneacologie en de Publieke Erkenning onderscheiding in 1992. Professor Simpson bestudeerde 2 ahadith (Uitspraken van de Profeet Allah’s vrede en zegen zij met hem), waarvan we er een hieronder bespreken;

“In elk van jullie worden alle onderdelen van jouw Schepping verzameld in de baarmoeder in de eerste 40 dagen”

He hij heeft deze hadith goed bestudeerd, waarbij hij speciaal lette op het feit dat de eerste 40 dagen cruciaal zijn en een speciale fase is in de vorming en ontwikkeling van de embryo. Hij was vooral onder de indruk van de grote precsie die men in de hadith ziet. Tijdens een conferentie zei hij hierover het volgende;

“Dus die ahadith zetten een specifieke tijdlijn neer en beschrijven op een goede manier de ontwikkeling van de embryo in de eerste 40 dagen. Opnieuw wil ik zeggen, en ik geloof dat de andere sprekers dit ook al meerdere keren gezegd hebben deze morgen, dat deze ahadith niet kunnen voorvloeien uit de wetenschappelijke kennis van embryologie in de tijd dat ze opgeschreven zijn. Daaruit concluderend kan ik denk ik wel zeggen dat er niet alleen een perfecte gelijkenis is tussen religie en wetenschap, maar dat religie (Islam) de wetenschap kan leiden zodat we tot nieuwe ontdekkingen zullen komen door openbaringen aan traditionele wetenschap toe te voegen. Het is opmerkelijk dat er bewering bestaan in de Qoer-aan die eeuwen later exact blijken te kloppen, en dit draagt bij aan het feit dat de kennis in de Qoer-aan afkomstig is van God”

We zullen nu verder gaan met Dr E. Marshall Johnson. Hij is Professor in de Anatomie en Biologische Ontwikkeling op de Thomas Jefferson Universiteit in Philadelphia, Verenigde Staten. Daar gaf hij 22 jaar les in Anatomie, en was hij de voorzitter van de Afdeling van Anatomie. Ook was hij de directeur van het Danial Baugh Instituut, en de directeur van de Teratologie (?) Vereniging. Hij heeft zo’n 200 verslagen en publicaties uitgebracht. In 1981, tijdens de zevende Medische Conferentie in Dammam (Saudi Arabie) zei deze Professor Johnson bij de presentatie van een van zijn nieuwe verslagen het volgende;

“De Qoer-aan beschrijft niet alleen de ontwikkeling van de embryo aan de buitenkant, maar legt ook nog eens de nadruk op de gebeurtenissen en ontwikkelingen binnenin de embryo, en noemt de belangrijkste elementen in de ontwikkeling van de embryo. De stages die de Qoer-aan noemt zijn volledig erkent door de wetenschap.

Ook zei hij;

“In mijn functie als wetenschapper kan ik alleen maar praten over datgene wat ik heb direct heb gezien. Ik begrijp embryologie, en de biologische ontwikkeling van een embryo. Ik begrijp de vertaalde woorden uit de Qoer-aan. Zoals ik al eerder zei, als ik met een tijdmachine terug werd gebracht naar dat tijdperk (Het tijdperk van Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem)) terwijl ik wist wat ik nu vandaag weet, dan zou ik het beter kunnen beschrijven dan de manier zoals het in de Qoer-aan staat. Daarom zie ik geen enkel bewijs voor het verwerpen van het concept dat deze persoon, Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem), deze kennis van een of andere bron moet hebben gehad. Ik zie dus niets dat in conflict is met het concept dat er Goddelijke Openbaringen aan te pas kwamen die Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) in staat stelde om dit alles op te schrijven.”

Opmerking; Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) was een analfabeet. Hij kon niet schrijven of lezen, en dus dicteerde hij elke Openbaring aan zijn Metgezellen, zodat deze het konden opschrijven.

De volgende persoon die we aan het woord laten is Dr. William W. Hay. Hij is een bekende marinoloog, en Professor van Geologische Wetenschappen op de Universiteit van Coloroda (Verenigde Staten). Ook was hij decaan op de Rosenstiel School van Marinologie en Atmospherische Wetenschap op de Universiteit van Miami (Verenigde Staten). Na een discussie met deze man over de verzen in de Qoer-aan met betrekking tot de recente ontdekkingen op dit gebied, zei hij;

“Ik vind het erg interessant dat dit soort informatie in de oude Geschriften van de Heilige Qoer-aan staat, en ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Ik vind het wel heel erg interessant dat het er staat en dat dit werk (de ontdekkingen) wordt verricht om meer te weten te komen van de betekenis van dit soort verzen.”

Toen hem werd gevraagd over de bron van de Qoer-aan, zei de Professor;

“Ik denk dat het het Goddelijke Wezen (Allah, de Meest Verhevene) moet zijn”

De volgende spreker, Dr. Gerald C. Goeringer is een van de Professoren op het gebied van Medische Embryologie die lesgeeft op de Afdeling van Cel Biologie op de Georgetown University in Washington (Verenigde Staten). Tijdens de achtste Medisch Conferentie in Riyyadh (Saudi Arabie) maakte de Professor de volgende opmerking bij de presentatie van zijn nieuwste publicatie;

“In een relatief klein aantal aya’s (Verzen in de Qoer-aan) staat een ingewikkelde beschrijving van de menselijke ontwikkeling. Dit begint al op het punt waar de zaadcel de eicel ingaat en de eerste ontwikkelingen plaatsvinden. Geen enkele andere vorm van classificatie of indeling met betrekking tot de embryologie bestond voor die tijd, in zulke mate van precisie (in de vorm van gebruikte termen, stages, beschrijvingen, etc). In de meeste gevallen, zoniet alle, van deze genoemde beschrijvingen en kenmerken loopt de Qoer-aan vele eeuwen vooruit op de toekomstige ontdekkingen op het gebied van menselijke embryologie en de ontwikkeling van de foetus, zoals we die vandaag de dag aantreffen in de traditionele wetenschappelijke literatuur.”

We zullen nu verdergaan met Dr. Yoshihide Kozai. Hij is Professor op de Universiteit van Tokyo in Hongo, Japan, en tevens de directeur van het Nationaal-Astronomisch Observervatorium in Tokyo. Hij merkte het volgende op;

“Ik ben erg onder de indruk van de ware astronomische feiten in de Qoer-aan. De moderne astronomen hebben tot nu toe kleine delen van het universum bestudeerd. We hebben onze aandacht vooral gericht op slecht kleine delen van het Universum, omdat we met telescopen we slechts kleine delen van de lucht kunnen zien, zonder dat we nadenken over het gehele universum. Door het lezen en bestuderen van de Qoer-aan en door het beantwoorden van vragen denk ik dat ik mijn toekomstige weg kan vinden in het bestuderen van het universum.”

Professor Tejatat Tejasen is de voorzitter van de Afdeling van Anatonie op de Chiang Mai universiteit in Thailand. Hiervoor was hij decaan op de de Medische faculteit op diezelfde universiteit. Tijdens de achtste Medische Conferentie in Saudi Arabië in Riyadh stond deze Professor op en zei;

“In de afgelopen drie jaar ben ik erg geïnteresseerd geraakt in de Qoer-aan. Als gevolg van mijn studie en wat ik heb geleerd tijdens deze conferentie, geloof ik dat alles wat 1400 jaar in de Qoer-aan is opgeschreven de waarheid is. Dit kan bewezen worden met wetenschappelijke middelen. Omdat de Profeet Mohammed zelf niet kon lezen of schrijven, moet hij dus wel een boodschapper van God zijn die deze waarheid heeft doorgegeven. Dit werd hem geopenbaard als een verlichting voor de mensheid door Degene die wie de Schepper noemen.

Die Schepper is dus God, en ik denk dat het de hoogste tijd wordt om La Illaha Illallah (Er is geen God buiten Allah), Mohammed rasoolu Allah (Mohammed is de boodschapper van Allah). Als laatste wil ik de initiatiefnemers feliciteren met de voortreffelijke en succesvolle organisatie van deze conferentie. Ik heb niet alleen kennis opgedaan op wetenschappelijk gebied en religieus gebied, maar ook heb ik de kans gehad om vele bekende wetenschappers te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken onder de deelnemers. Het belangrijkste wat ik uit deze conferentie heb meegekregen is La Illaha Illallah, Mohammed Rasoolu Allah, en dat ik Moslim geworden ben.”

Nadat we al deze voorbeelden hebben gezien van de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qoer-aan en het wetenschappelijk commentaar op deze wonderen, moeten we ons het volgende afvragen;

Kan het toeval zijn dat al deze pas-ontdekte informatie van verschillende kanten in de wetenschap in de Qoer-aan staat die 1400 jaar oud is?

Kan deze Qoer-aan geschreven zijn door Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) of door een ander mens?

Het enige mogelijke antwoord is dat de Qoer-aan het letterlijke Woord van God moet zijn, het Woord dat door Hem geopenbaard is. We hebben hier echter slechts een zeer klein gedeelte besproken van het totale wetenschappelijke bewijs dat we vinden in de Qoer-aan.

Ps: er zijn meerdere artikelen hierover in het engels op het net

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juni 2003 - 22:40

Ik kan daar maar moeilijk antwoord opgeven omdat ik nooit de Koran heb gelezen.

Wel weet ik dat je de kennis dat die man 1400 Jaar geleden had (600AD) niet moet vergelijken met de kennis dat de gemiddelde man in westeuropa had. Het Ottomaaanse rijk wat een wereldmacht was tussen 500 en 1500 was een echte kennisstaat en was zeker toen veel meer ontwikkeld dan europa.

Er is weinig bekend over de historie van het ottomaanse rijk, maar wel is bekend dat zij op vele fronten eerder met ontdekkingen is gekomen dan het westen, waarvan de historie wel goed is geconserveerd.

Over het algemeen kan je met de door u verschafte informatie twee kanten op, of het ottomaanse rijk van toen was veel verder gevorderd op het gebied van anatomie en astrologie dan we nu denken, of uwer theorie die ingrijpen van een hogere macht beschrijft is juist.

Mischien komen we nooit achter het juiste antwoord, maar wat het antwoord ook is, als uw god een echte is, wil dat nog niet zeggen dat er geen andere goden kunnen zijn.

• Gast

Geplaatst op 27 februari 2004 - 00:22

Wel weet ik dat je de kennis dat die man 1400 Jaar geleden had (600AD) niet moet vergelijken met de kennis dat de gemiddelde man in westeuropa had. Het Ottomaaanse rijk wat een wereldmacht was tussen 500 en 1500 was een echte kennisstaat en was zeker toen veel meer ontwikkeld dan europa.

Er is weinig bekend over de historie van het ottomaanse rijk, maar wel is bekend dat zij op vele fronten eerder met ontdekkingen is gekomen dan het westen, waarvan de historie wel goed is geconserveerd.

Over het algemeen kan je met de door u verschafte informatie twee kanten op, of het ottomaanse rijk van toen was veel verder gevorderd op het gebied van anatomie en astrologie dan we nu denken, of uwer theorie die ingrijpen van een hogere macht beschrijft is juist.

Mischien komen we nooit achter het juiste antwoord, maar wat het antwoord ook is, als uw god een echte is, wil dat nog niet zeggen dat er geen andere goden kunnen zijn.

nou, IK denk dus dat die kennis vanuit en beschaving komt, die veeeeeeeeel ouder is dan wij denken....kijk voor de gein eens bij de oude babyloniërs...... en in afrika zijn kleine bolletjes gevonden, tussen de 3 en 5 cm. doorsnee, zo accuraat dat ze door mensen moeten zijn gemaakt, in een laag mineraal van 2,8 miljard jaar oud....

ze zijn gevonden in een mijn bij het plaatsje gestoptefontein, en bij google kun je ze vinden onder zoekterm: "grooved spheres"

hier is een stukkie:

Grooved Sphere from South Africa, 2.8 Billion Years Old:
If extra-terrestrial beings do visit the Earth, they must have done so in the past also, and the question is raised: are there any indication of possible ancient visits by extra-terrestrial beings on Earth? The answer is, surpisingly: yes, there are.
Over the past several decades, South African miners have found hundreds of metallic spheres, at least one of which has three parallel grooves running around its equator. The spheres are of two types - "one of solid bluish metal with white flecks, and another which is a hollow ball filled with a white spongy center." Roelf Marx, curator of the museum of Klerksdorp, South Africa, where some of the spheres are housed, said:
"The spheres are a complete mystery. They look man-made, yet at the time in Earth's history when they came to rest in this rock no intelligent life existed. The globes are found in pyrophyllite, which is mined near the little town of Ottosdal in the Western Transvaal. This pyrophyllite is a quite soft secondary mineral with a count of only 3 on the Mohs' scale and was formed by sedimentation about 2.8 billion years ago. On the other hand the globes are very hard and cannot be scratched, even by steel."
The sphere with the three parallel grooves around it are too perfect to be anything but man made. The Precambrian mineral deposit where the globes are found is dated to be at least 2.8 billion years old. At this time simple microscopic cells were all that was alive on the earth. But this is obviously not true. Who created or left behind these magnificent spheres.
Obviously artificial, and stronger than steel, what was their purpose for the people who visited and left them behind in time?
[/img]

• Gast

Geplaatst op 01 maart 2004 - 10:39

Lezen en schrijven is niet een bewijs van wijsheid.Een analfabeet kan soms de gesproken taal zeer goed beheersen en zijn gedachten laten optekenen.Er is daarvoor geen mirakel nodig.En of die gedachten dan altijd even wijs zijn is wel de vraag.Tenslotte is lezen en schrijven alleen
maar een werktuig om zijn gedachten vast te leggen.

• Gast

Geplaatst op 24 januari 2005 - 20:23

Ik kan je zo al zeggen dat de Koran totaal niets zinnigs weet te zeggen over embryologie. Tenzij je het eenzijdig interpreteren van verzen als bewijs accepteert.
Het is niet meer dan de zoveelste poging om wonderen in de Koran te vinden.

Iznogoodh

• Gast

Geplaatst op 24 januari 2005 - 23:10

Totaal niets zinnigs??

En voorzeker, Wij hebben de mens uit een uittreksel van klei geschapen. Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats. Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een alaqah...." (Qur’an, Al Moe’minoen (23): Ayas 12, 13, en een deel van 14)

Het woord Alaqah is een Arabisch woord wat niet zo goed in het Nederlands is te vertalen. Dit woord heeft namelijk 3 betekenissen: Bloedzuiger, opgehangen object en bloedklonter.

Als we een bloedzuiger vergelijken met een embryo in het “alaqah” stadium, vinden we een verbazingwekkende overeenkomst als we kijken naar de foto hieronder (ook; Voor meer details en plaatjes zie “The Developing Human”, van Dr. Moore en Dr. Persaud, 5e druk, pagina 8). We vinden echter nog zo’n overeenkomst als we kijken naar de eigenschappen van de embryo en die van de bloedzuiger. Beiden voeden zich namelijk met het bloed van anderen (De embryo voedt zich met het bloed van de moeder en een bloedzuiger zuigt bloed uit mensen of dieren). Deze feiten kan men terugvinden in “Human Development As Described in the Qur’an and Sunnah” van Dr. Moore en andere auteurs (Pagina 36)
Geplaatste afbeelding

De tweede betekenis van alaqah is opgehangen object, ofwel iets dat verbonden is met een geheel door een systeem van ophanging. De ophanging van de embryo in het “alaqah” stadium vindt dus plaats in de baarmoeder van de vrouw. Dit is goed te zien in de figuur hieronder, in dit diagram zien we de ophanging van het embryo gedurende het “alaqah” stadium in de baarmoeder van de vrouw. (Dit diagram komt uit het boek “The Developing Human” van Dr. Moore en Dr. Persaud, 5e druk, pagina 66.)
Geplaatste afbeelding

De derde betekenis van het woord “alaqah” is bloedklonter. Als we de vorm van de embryo bekijken zien we dat deze de vorm aaneemt van een bloedklont. Dit wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van relatief hoge concentraties bloed in de embryo tijdens dit stadium (Ondersteund door uitspraken in “Human Development as Described in the Qur’an and Sunnah” op blz. 37 en 38) Een ander belangrijk punt is dat het bloed in de embryo in dit stadium niet circuleert, dit gebeurt pas na het einde van de derde week na de bevruchting. Dit betekent dus dat de betekenis van bloedklont niet alleen op het uiterlijk slaat maar dat de betekenis van bloedklont ook letterlijk kan worden opgevat (Zie “The Developing Human”, 5e druk pagina 65) In de figuur hieronder zien we dan ook dat zowel de buitenkant van de embryo als de bloedzakjes in de binnenkant sterke vertonen overeenkomsten met een bloedklont. Dit wordt dus veroorzaakt door de relatief grote hoeveelheid bloed dat aanwezig is in de embryo. (Bron; “The Developing Human”, door Moore en Persaud, 5e druk, pagina 65)
Geplaatste afbeelding

Uit deze informatie kunnen we dus concluderen dat alle drie de betekenissen van het woord “alaqah” tot in detail corresponderen met de bescrhijvingen van een embryo in dit stadium.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2005 - 13:16

Totaal niets zinnigs??

En voorzeker, Wij hebben de mens uit een uittreksel van klei geschapen. Vervolgens maakten Wij hem tot een druppel in een stevige bewaarplaats. Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een alaqah...." (Qur’an, Al Moe’minoen (23): Ayas 12, 13, en een deel van 14)

Wel grappig dat er 10x zoveel tekst nodig is, om dat kleine stukje Koran in de juiste biologische context te plaatsen.

In dat stukje Korantekst staat niets meer of minder dan:

"sperma lijkt op uittreksel van klei. Het is eerst een druppel, maar deze wordt in de vrouwenbuik omgezet tot een alaqah"

En zoals we allemaal wel weten, is elk vers uit de Koran op honderden manieren te interpreteren.

• Gast

Geplaatst op 26 januari 2005 - 22:55

Laat me je iets vertellen over een persoonlijk onderzoekje wat ik gedaan hebt. Het viel me op dat er nog een aantal dingen zijn in de Quran die intern bewijs geven over de Bron van de Quran. Als de Quran letter voor letter afkomstig is van een Perfecte en Volmaakte Bron, oftewel God, dan zou er geen verspilling zijn, het zou veelbetekenend moeten zijn. Er zou niks moeten zijn wat wel weggelaten had kunnen worden, en er zou niks moeten zijn dat passend zou zijn om toe te voegen. Alles wat er dus inzit zit er dus in voor een reden. Ik was aan het nadenken over deze aya

59. Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.
(sura al imraan)

Dit is een vergelijking, en het Arabische woord wat hier gebruikt woord (namelijk mithel) houd in dat Jezus, Adam, ze staan gelijk aan elkaar. Je koopt een index-boek van de Quran en je zoekt op “Isa”, de Arabische naam van Jezus. Je zult zien dat deze naam 25 keer voorkomt in de Quran. Dan zoek je naar “Adam” en je vind die naam ok 25 keer! Hun aantal is gelijk, alhoewel ze in vele verschillende verzen staan, maar precies 25 van allebei. Erg opmerkelijk, op zijn minst! Dus ik ging verder zoeken, en ik ontdekte dat in de Quran er 8 van zulke vergelijkingen zijn waar het woord “mithel” woord gebruikt om een vergelijking aan te duiden. Telkens als je dan het ene woord pakt in de vergelijking, en je zoekt het op en het komt bijvoorbeeld 110 keer voor, dan zal je zien dat ook het woord waar het mee vergeleken word 110 keer voorkomt! Dit hele systeem komt ook in vele andere vormen voor, en dit is simpelweg een onmogelijk taak! Telkens als je bijvoorbeeld een vergelijking schrijft moet je het dan het ene woord opschrijven, en ook het woord waarmee het vergeleken word. Dan stop je deze woorden in je index, of je opslag systeem, je IBM computer, wat je wilt. Dit is een onmogelijke taak, maar toch zul je dit hele systeem van perfectie terugvinden in de Quran!

Ik heb het over een systeem dat in de Logica de naam draagt “het gebruik en het noemen van een woord.” Wanneer je een woord gebruikt, dan gebruik je de betekenis. Wanneer je een woord noemt, dan praat je over beeldspraak. Bijvoorbeeld, als ik zeg “Toronto is een grote stad” dan gebruik ik het woord Toronto omdat ik Toronto wil noemen als een plaats, een grote stad. Maar als ik zeg “Toronto heeft zeven letters” dan bedoel ik niet de stad Toronto maar het woord Toronto. Onder anderen zie je dit systeem terugkomen in de Quran – Jezus is zoals Adam, zowel de betekenis als het voorkomen van de woorden zelf! De Openbaring is dus ver boven ons denkvermogen, maar met nadenken kunnen we het wel begrijpen. In andere woorden, we zullen in de Quran nooit iets tegenkomen waar we niks van begrijpen, maar we zullen wel dingen tegenkomen die we zelf nooit bedacht hadden kunnen hebben!

82. Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt.
(sura An-Nisa)

God zegt ons in deze aya dat als dit Boek (De Quran) van iemand anders dan God komt, je er dan veel “ikhtilafan”, het Arabische woord voor fouten, in zult vinden. Het woord ikhtilaf, oftewel fout, kun je in veel verzen terug vinden. Maar het woord ikhtalafan is slechts een keer te vinden in de gehele Quran! Er zijn dus niet vele ikhtilafan in de Quran – er is er slechts een, en die komt precies voor in bovengenoemd vers. Je ziet dus dat alles perfect in elkaar is gezet. Het is al vaak gezegd tegen de mensheid; vind een fout. De mensheid heeft er tot op de dag van vandaag nog nooit een gevonden, dat terwijl de mens heel slim kan zijn want deze zin kan betekenen; vind veel ikhtilafan, en hij gaat dus gelijk naar de Index en kijkt of hij er meerdere kan vinden. Het woord komt echter slechts een keer voor – Helaas slimme persoon!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures