Reacties Moslimwereld op Deense spotprenten

Moderator: Rhiannon

Gesloten

Reacties Moslimwereld op Deense spotprenten

Wat vinden jullie van de reacties van de Moslimwereld op de Deense spotprenten? Ik vind het eerlijk gezegd ver uit proportie.

Ten eerste: in de landen waar zo fel geprotesteerd wordt, is vrijheid van menigsuiting en persvrijheid vaak ver te zoeken. De regeringen van veel van deze landen vertonen dictatoriale trekjes. Ik vind het dan ook vreemd dat de protesten zich in de eerste plaats niet tegen de eigen landsregeringen richten (of dat al veel eerder is gebeurd). Of zullen in sommige landen deze protesten juist door de regeringen worden aangestuurd?

Ten tweede: hoe kan een regering worden afgerekend op de publicatie van een van de landskranten? De Deense regering heeft in gronde helemaal niets uit te staan met wat deze Deense krant gepubliceerd heeft. Daarbij richt het geweld zich nu ook al op andere westerse landen, zoals Noorwegen (in Afghanistan is een NATO basis met Noorse soldaten aagevallen).

Persoonlijk denk ik dat er in de Moslimwereld maar ook in de Westerse wereld steeds meer een "anti-elkaar" gevoel broedt. De Deense spotprenten kunnen inderdaad de directe reden van de protesten zijn, maar er kan onmogelijk zomaar een enorme storm van woede op gang komen. Er zit dus schijnbaar al langer iets onder de oppervalkte. Misschien spelen de aanval op Afghanistan en de aanval op Irak hier ook hun rol in. Ik denk dat we moeten waken voor een escalitie van deze problemen.

Een tweede vraag die ik mezelf stel, is hoe het kan dat geloof in sommige gebieden nog zo ontzettend diep geworteld is. Als we zien wat een aantal ogenschijnlijk onschuldige spotprenten aan geweld woede losmaakt, dan vraag ik me af waarom er zo zwaar aan wordt getild. Maar dat is weer een andere discussie...


Berichten: 1.168

Re: Reacties Moslimwereld op Deense spotprenten

En kijk vooral ook eens bij het topic 'beperken vrije meningsuiting' over het georkestreerde mohammedaanse geweld met de daar vermelde sites.

In het 43 delige rapport van de Salafistische Deense imams stond dat Denemarken de Islam als godsdienst niet erkent en dat men geen moskeen mag bouwen.

Met dit rapport zijn deze imams naar de oppermadrassa gereisd in Cairo inEgypte en Saoedie.

De Mohammedaanse regimes hebben grote baat bij het kweken van een eenheidsgevoel tegen al wat anders is. Dit keer is het weer het westen, maar kijk hoe de Boedisten het te verduren hebben en de Hindoes.

Allah belooft zijn slaven ,abduls, al het goede, op aarde, maar in werkelijkheid ziet men dat de levensomstandigheden in het westen aanzienlijk beter zijn. Men begrijpt dat niet. Men wil ozo graag een green card voor de VS krijgen. Hoe kan een ongelovige het beter hebben dan een abdul van Allah?

De Moslimbroederschap heeft een enorme verkiezingsoverwinning behaald in Egypte een paar maanden terug, men gunde de Kopten die er eerder woonden dan de Mohammedanen niet eens hun 2de zetel in het parlement, vandaar de eerder geregisseerde rellen. De laatste 20 jaar zijn 2 miljoen Kopten Egypte ontvlucht. Dat had niets te maken met welke westerse inval dan ook.

Nergens in de mohammedaanse wereld gebeurt iets zonder goedkeuring van de overheid in het openbaar. Men is dol op deze rellen, het is weer even een afleiden van de enorme interne problematiek. Gigantische bevolkingsaanwas, werkloosheid , de jonge mannen hangen de hele dag op straat rond, corrupte regeringsleiders etc.

De woede kanaliseren in de richting van het westen leidt de aandacht van de eigen problematiek weer even af. Bij demonstraties worden mensen ingehuurd om de massa op te jutten.

Als de islamwereld direct in actie was gekomen tegen de suidebombers was in ieder geval 1 cartoon uit de serie niet verschenen, lijkt mij. dat was echter niet in hun belang.

Overigens verspreidt men zelf de plaatjes als men er in demonstraties mee rondloopt.

Het is vooral ook een waarschuwing voor de meer liberalen in een islamitisch land om zich vooral koest te houden. De hele cartoonopwinding is georkestreerd en geregisseerd door de corrupte leiders en de wahabieten.

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Reacties Moslimwereld op Deense spotprenten

Ik ben van mening dat er er een Verlichting nodig is.

De reactie was gewoon overdreven.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Berichten: 1.168

Re: Reacties Moslimwereld op Deense spotprenten

ZonnTroLL schreef:Ik ben van mening dat er er een Verlichting nodig is.

De reactie was gewoon overdreven.
De laatste zin van mijn vorige posting luidde:

"Het is vooral ook een waarschuwing voor de meer liberalen in een islamitisch land om zich vooral koest te houden. De hele cartoonopwinding is georkestreerd en geregisseerd door de corrupte leiders en de wahabieten."

De meer liberale islamieten, of duidelijk van zich doen sprekende ex -islamieten, moeten zich koest houden, zowel in hun eigen land als in het land waar zij beland zijn na hun vlucht. Dat geldt ook voor de moderne economische migrant.

Een Verlichting zal nooit worden toegestaan door de steeds meer terrein winnende Wahabieten en de MoslimBroederschap.


Gesloten