Wat zijn jullie favoriete films?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 589

Wat zijn jullie favoriete films?

Kom maar op...
How will it end?

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

De westerns van Sergio Leone 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

Matrix 1 was wel super

Memento was ook tof

Cidad de deus is ook cool

o ja snatch!!

arizona dream

Shrek

de lord of the rings films zijn ook wel cool

Once upon a time in the West/Amerika

zucht ik kan er nooit op komen welke nog

het zijn er veel :shock:

Naruurlijk ook Akira, Ninja scroll, Cowboy bebop, Escaflowne

maar das iets anders :?:

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Berichten: 67

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

Blijkbaar heeft xp beke zelfde smaak als ik ;)

Memento

Snatch

Shrek

Monsters Inc.

LotR trilogie

Matrix 1

...

Films met een echt goed verhaal zijn natuurlijk ook steeds welkom. Niet te voorspelbaar, en origineel...

Vooral ook 3D animatiefilms. Behalve Toy Story, was me iets te gemaakt... Maar de daarop volgende zijn echt wel super. Binnen paar jaar ook voor gaan studeren in Engeland zie :shock:

Zullen er nog wel zijn, 'k kan er nie zo direct opkomen... Ben nogal moe door exaams :?:

Greetz

Draco

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

Natuurlijk films als Matrix1, LotR, Memento, Lock Stock, Snatch, Fight Club, Twelve Monkeys, etc etc.. Eigenlijk te veel om op te noemen..

Heb laatst Mulholland Drive gezien.. Wat was dat een ontzettend MEESTERLIJKE film zeg! Ik heb em samen met een maat van me gezien, we hebben er ongeveer een uur over gediscussieerd na de film voor we em begrepen.. Na nog een uur of wat stukjes van de dvd nog een keer te hebben bekeken was het verhaal pas echt tot in de puntjes duidelijk...

Ik vind het altijd leuk als je na een film er nog even over na moet denken.. Beetje zoals bij Twelve Monkeys of Donnie Darko.. Maar Mulholland Drive was echt een breinbreker, ik kan iedereen aanraden em te gaan kijken en er proberen achter te komen hoe het verhaal in elkaar steekt.. Als je dat gaat doen, zorg dan dat je zo min mogelijk over de film weet..

Gegroet
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

ook hier Matrix 1 (uitdrukkelijk enkel die :?: ), LOTR, shrek...

De triologie van Hannibal is beetje mijn favoriet, maar films zoals seven, the others,... daar hou ik ook wel van.

Ik hou ook af en toe van een "echte" horror: it, the ring. Meestal zijn die films ook wel komisch.

Mulholland drive en Lost highway (aanrader als je mulholland drive ook goed vond!) van david linch (niet zeker of de achternaam juist gespeld is) mogen er zeker wezen en zijn eens wat anders :shock:

gewoonweg teveel om op te noemen!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 67

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

Ah, Lost Highway is idd ook een super film. Alhoewel ik na twee keer kijken nog geen snars snap van 't verhaal :shock:

Greetz

Draco

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

De film contact met Jodie Foster
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

Lord of the Rings?

Afbeelding

Mijn all-time favouriete:

Pink Floyd - The Wall

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

The count of monte Cristo

Memento

Ben echter niet zo'n film liefhebber, dit waren toch wel de uitschieters van de laatste 5 jaar dat ik me kan herinderen.

Ik zet er LOTR niet bij, omdat je moeilijk een film van gemiddeld 1,5 uur kunt vergelijken met eentje van 10 uur. LOTR is dan ook meer een Epos, en niet te vergelijken, maar wel goed.

Berichten: 4

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

The usual suspects is een hele coole als je hem voor het eerst ziet/

Under suspision is heel spannend.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

just unusual suspects is echt wel cool.

Star ship troopers is ook wel hilarisch zeker toen ik hem bekeek, tijden irak oorlog.....

Ook uitmuntent zijn Luc besson zijn films

TAXI, Leon, La femme nikita. Super cool vooral leon.

Full metal jacket en !!!!!dr stranger love!!!!! subliem!

Soylent green (mega goede sf film zonder special effects: puur op verhaal en vertolking!)

Magnolia is ook wel iets weird maar cool.

Existence is ook wel een toffen maar niet direct subliem.

Sleepers is ook een heel goede (brad pit...)

The truman show! de enige film van Carrey die subliem is zalig zeker met ontploffing van Big brother....

Ah! Cherche la vache! Holy grail en life of brian ;)

te veel toffe films te weinig tijd :?:

ooja Hero! is een elite versie van crouching tiger hidden dragon! Zalig mooie film echt subliem zijn kleuren spel!

Lock stock and two smoking barrels (snatchachtig)

Pixar!

en af en toe een leuke james bond (de laatste worden weer beter)

xd

(die een klein beetje van films houdt ;) )

PS

amerikan beauty (een van me lieveling en dat vergeten :shock: )

amerikan history X is ook wel tof

<opmerkign van moderator: je kunt ook de edit-knop gebruiken als je iets wilt toevoegen>
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Berichten: 67

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

Ik zet er LOTR niet bij, omdat je moeilijk een film van gemiddeld 1,5 uur kunt vergelijken met eentje van 10 uur. LOTR is dan ook meer een Epos, en niet te vergelijken, maar wel goed.
Waarom niet? Zo kan je ook beginnen dat je animatiefilms niet kan vergelijken met gewone films. Dit is mss wel zo, maar het gaat er toch gewoon om welke films jij goed vindt?

En syd, waarom vind je LotR dan zo slecht? Volgens mij kan je moeilijk dat ie slecht is hoor. Dat het je slag niet is van film kan ik inkomen, maar dat je er zo zwaar van moet kotsen... Ik denk dat er weinig films zijn die de combinatie van een goed verhaal (akkoord, 't origineel is beter, maar er zijn natuurlijk grenzen voor films, Peter Jackson heeft een goed werk geleverd), een goede creatie van de gewenste sfeer en special ffx zo goed hebben verwezenlijkt. Graag zou ik een deftige argumentatie willen weten waarom LotR volgens jou zo slecht moge wezen...

Ondertussen nog wa filmpkes die super zijn:

Legend, een heel oude fantasy epos met een heel jonge Tom Cruise. Moet je wel al een beetje fantasy fan voor zijn om dit te waarderen...

The Dark Crystal, iedereen kent de Muppets? wel, het is van dezelfde makers. Ook met poppen enzo, en verbazend mooi uitgewerkt. En again een fantasy verhaaltje. Maar die moet je zeker wel gezien hebben. Het is ook al een vrij oude film, dus de techniek was toen nog niet zo hoogstaand. Maar de film is des te machtiger.

Greetz

Draco

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

En Syd, waarom vind je LotR dan zo slecht? Volgens mij kan je moeilijk dat ie slecht is hoor. Dat het je slag niet is van film kan ik inkomen, maar dat je er zo zwaar van moet kotsen... Ik denk dat er weinig films zijn die de combinatie van een goed verhaal (akkoord, 't origineel is beter, maar er zijn natuurlijk grenzen voor films, Peter Jackson heeft een goed werk geleverd), een goede creatie van de gewenste sfeer en special ffx zo goed hebben verwezenlijkt. Graag zou ik een deftige argumentatie willen weten waarom LotR volgens jou zo slecht moge wezen...
Het is natuurlijk niet zo dat ik lig te kotsen, ik vind gewoon dat de films (zeker de laatste) bij lange na niet in de buurt komen van de verwachtingen die bij die films waren. Ook vind ik de hype die er rond omheen ontstaan is niet passen bij deze matige films.

Ik vind het vooral té erg special effects, er te dik bovenop gelegde computer geanimeerde/computer gemaakte beelden, niks is zoals het is opgenomen, er wordt vanalles toegevoegd om sfeer/belichting/kleur te veranderen.

En ik vind de acteer-prestaties ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik moet wel zeggen dat het ook weer niet zulke slechte films zijn dat ik het tot mijn slechtste top reken.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

Sorry hoor maar die comentaren zijn gewoon weg belachelijk.

TEn eerste is de film techniek van lotr buitengewoon goed! De details zijn niet te doen, je proeft de brokjes aarde in hun mond. Je moet die gevechten eens zien het zweet en moeite is prachtig gefilmt.

Gebruik van kleuren filters in niet te evenaren

cinematografisch zijn die films van buitengewone kwaliteit

Acteer talent is misschien niet Brad pitt, Johnie depp stijl maar je wordt echt mee gesleurt met de personages en je voelt hun emoties en wanhoop, meer kan ik niet verwachten.

Het script is buitengewoon goed vertaalt. Ik heb nognooit het gevoel had van een film over een boek van 'Dank je regiseur dat jij dit vertaalt hebt'. Dit heb ik wel bij PJ hij is puuur trouw geweest aan de inhoud van het boek en heeft zelf hier en daar niet onterecht afgeweken van het boek(film 2 die rot slecht geknipt was maar subliem is als je de volledige versie ziet).

De special effects zijn niet meer dan noodzakelijk en zijn overhet algemeen goed.

Gollum is extreem goed vertolkt en je kan moeilijk zeggen dat de acteur niet kon acteren.

Van A tot Z bekeken is dit puur profesioneel als emotioneel een verschrikkelijk moeilijk project die hij op bijna alle vlakken heel mooi en correct heeft afgerond. De Warshowski brothers hadden een grotere bek en hebben veel minder goed gepresteerd. Van alle mega films is dit een pareltje

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Reageer