Springen naar inhoud

Offtopic door "ik ben beter dan jij"

• Log in om te kunnen reageren

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 09 februari 2006 - 11:00

Ik stoor me de laatste tijd meer en meer aan diverse mensen die off topic gaan door te zeggen "Ik negeer je maar", "Jij snapt het niet", "Jij bent dom" en dat soort opmerkingen, waar natuurlijk een reactie van de aangesprokene op komt. Binnen no-time is heel de oorspronkelijke discussie vergeten en wordt het een "Ik ben beter"-"Nietes, ik ben beter" discussie. Een paar voorbeelden:

http://www.wetenscha...showtopic=19285 (vanaf pagina 10 zeer regelmatig)

http://www.wetenscha...showtopic=20958 (wederom laatste paar pagina's)

http://www.wetenscha...showtopic=20267 (gelijk de eerste pagina al)

En dan weet ik nog niet eens hoeveel de moderators hiervan al verwijdert hebben.
Mijn oproep aan de off topic mensen: Gebruik aub de PB functie, en als je iets toch publiekelijk aan de kaak wil stellen open dan een apart topic in het juiste subforum. Dan kunnen wij normaal door discussieren.
Bedankt!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Sophia?

Sophia?

• >250 berichten
  • 323 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2006 - 11:09

Helemaal mee eens. Helaas vinden veel mensen het belangrijker iets te posten dan een inhoudelijke discussie te voeren, zodat deze moddersmijterij aan de orde van de dag is.
Kunnen de moderators mensen die dit doen niet gewoon waarschuwen en als dat niet voldoet sancties stellen?
"You're really full of yourself, aren't you?"
"Yeah. I like that about me."
- U Turn

Animus

Animus

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2006 - 11:33

Deze doet denk ik wel de boventoon :) :roll:

laatste paar pagina's :P :P :P

dat topic moeten we inlijsten.

Kunnen de moderators mensen die dit doen niet gewoon waarschuwen en als dat niet voldoet sancties stellen?

doen ze toch ook?alleen in mindere maten denk ik dan wat jij bedoeld.
mischien omdat ze hopen dat de discussie weer hervat wordt.

http://www.wetenscha...7192&highlight=
erg vrouwonvriendelijk maar wel lachwekkend. :D
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.Ē

Invictus

Invictus

• >250 berichten
  • 364 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2006 - 11:34

Natuurlijk kan ik niet anders dan het hier helemaal mee eens zijn. Alleen als je jezelf keer op keer aangevallen ziet met ad homimens mag je daar best op reageren en om publiekelijke opheldering vragen. Maar ik ben het er mee eens dat er de afgelopen dagen wel heel erg op de man wordt gespeeld en dus de nodige reacties opgeroepen worden.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2006 - 14:21

Het zijn niet alleen persoonlijke aanvallen. De meesten kunnen zelfs niet afkomen met degelijke argumenten. Als je jezelf niet duidelijk kunt verwoorden of de pijnpunten kunt blootleggen van iemands betoog herval je vrij snel in een persoonlijke aanval.

Nu dat is mijn eigen mening, maar als je niet reageert op een persoonlijke aanval dan blijft het meestal vredig maar heeft die persoon die jou beledigt heeft wel uitgehaald. Met andere woorden; jij bent de lul PUNT. De discussie gaat verder en de belediging blijft staan.
Als je terug gaat reageren; jij bent ook een lul dan is er een grotere kans dat de beledigingen worden gewist door de Moderators. Ik denk dat dat ook een punt is waarbij de meeste mee zitten. Moderators grijpen niet in zolang het niet uit de hand loopt (lees: 1 belediging) en jij wilt niet over je heen laten lopen; dus jij beledigt terug. (lees: nu zal er ingegrepen worden)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen kŲnnen

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 09 februari 2006 - 14:31

Precies het probleem ND. Maar kunnen moderators bij de initiele persoonlijke aanval niet ingrijpen door een bericht in de betreffende post te zetten, of door de poster een PB te sturen?
- Jimi Hendrix -

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 februari 2006 - 14:51

Ik doe geen uitspraken, maar wel om even aan te geven dat dit topic gezien is, en dat wij duidelijk het probleem begrijpen en het hier zelf ook al over hadden. We zijn aan het overleggen hoe we dat beter aan kunnen pakken. Waarschijnlijk gaan we wel harder ingrijpen. (ik spreek nog niet namens alle moderators of een besluit, meer dus dat het niet op dovemansoren is gericht en we ermee bezig zijn)

Het probleem blijft altijd dat sommige mensen gewoon harder discusieren dan anderen, en het hele probleem niet zien. We willen ook niet te heftig gaan zeuren over hoe de toon van een post is, omdat je dan bezig blijft, en sommige mensen vinden het gewoon leuk om op de man te discusieren. We hebben het hier zeker over en we kijken hoe we het oplossen.

Tot die tijd als je een gerichte klacht hebt over iemand, druk dan op de "Rapporteer misdragingen aan de moderators" knop. Dan zien we dat en dan kunnen we hier op inspringen. Verder helpen PB's naar moderators ook altijd heel snel.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 09 februari 2006 - 15:21

OK, fijn dat jullie hier ook al mee bezig zijn.
- Jimi Hendrix -

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 februari 2006 - 15:25

OK, fijn dat jullie hier ook al mee bezig zijn.

We zijn het er zeker mee eens dat er best wat gebruikers, sommige andere gebruikers met meer respect mogen bejegenen. We komen er dus zeker op terug.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Revelation

Revelation

• >1k berichten
  • 2364 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 09 februari 2006 - 22:03

Ik ben ervan overtuigd dat de moderators hier dit egogedrag proberen tegen te gaan. Het is natuurlijk nooit leuk dat je post onderuitgehaald wordt met zoiets simpels als 'ik kijk niet naar wat je schrijft, je bent toch dom'. Respect hoort eigenlijk niet afgedwongen te worden, het moet spontaan zijn.

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 februari 2006 - 10:43

Wat mij persoonlijk opvalt is dat dit vooral bij economie, psychologie, filosofie en theorieontwikkeling voor komt elkaar zo beledigen, op andere plaatsen is dit ij nog maar zelden tot nooit opgevallen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

Revelation

Revelation

• >1k berichten
  • 2364 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 12 februari 2006 - 11:11

Dat komt omdat daar meestal geen vragen gesteld worden, maar stellingen. Dan krijg je al een basis voor 'vijandelijkheid'.

Sjorssnors

Sjorssnors

• >250 berichten
  • 768 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 februari 2006 - 14:54

Dat komt omdat daar meestal geen vragen gesteld worden, maar stellingen. Dan krijg je al een basis voor 'vijandelijkheid'.

Wat een flauwekul. Je kan toch gewoon met argumenten komen om die stelling teniet te doen ? Een stelling is er juist voor, om in een discussie een bepaalde toon aan te geven, zodat er een discussie op gang komt.

dat is nou precies het probleem, als iemand met een aandere visie/ theorie komt, moet je proberen het in te zien. Dat zal af hangen van wat gebracht wordt, maar naÔeviteit moet voor wetenschap een taboe zijn, en sowieso moet wetenschap beogen zich te verbeteren.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 12 februari 2006 - 15:33

Het probleem is dat sommige mensen erg snel denigrerend doen tegenover hun mede-forumleden omdat die toevallig niet hun mening delen. Deze mensen voelen zich blijkbaar dusdanig verheven boven anderen dat ze menen het recht te hebben dit publiekelijk kenbaar te maken. Anderen voelen zich hierdoor beledigd (terecht overigens) en die reageren hier logischerwijs op. Hierdoor kan door 1 opmerking een interessant topic totaal off-topic raken en gaat de in het begin vaak goede sfeer bij dat topic al snel ter ziele.

Dus mijn advies aan degenen die zich schuldig maken aan dit probleem: Bemoei je niet met het topic of stuur een PB. Dan kan de rest tenminste op een leuke manier door discussieren. Danku.
- Jimi Hendrix -

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 februari 2006 - 17:18

Wat mij persoonlijk opvalt is dat dit vooral bij economie, psychologie, filosofie en theorieontwikkeling voor komt elkaar zo beledigen, op andere plaatsen is dit ij nog maar zelden tot nooit opgevallen.

Dat heeft vooral te maken met de meerduidigheid in deze disciplines en dat iedereen in deze topics kan meespreken. In de andere topics is toch een zekere basiskennis vereist. In psychologie is dat ook vereist, maar dat dringt niet door.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen kŲnnen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures