Springen naar inhoud

het diamanttijdperk : de opkomst van nanotechnologie

• Log in om te kunnen reageren

Spitfire28

Spitfire28

• >250 berichten
  • 597 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 februari 2006 - 15:21

Nanotechnologie, het fascineert mij.

Ik heb er onlangs pas over gehoord en heb er mij pas een beetje in verdiept.

Nu stel ik mij de volgende vragen hierover :

- zou het mogelijk zijn of geloven wetenschappers erin om in de verre toekomst met nanotechnolgie een 2de aarde te maken? Of een zelfde atmosfeer crŽeren op bv mars? Natuurlijk is dit nogal vooruitlopen op de feiten en daarbij vind ik dit antwoord hierop 'Echter dit is natuurlijk niet realistisch omdat er al snel
problemen zullen ontstaan met de aanvoer van de voor de productie processen benodigde grondstoffen en energie'
bron: http://www.dse.nl/~hkl/nano1.htm

Als de mens zich op dit tempo gaat blijven vermenigvuldigen, met daarbij nog de opkomst van het toepassen van nanotechnologie op grote schaal, waardoor ziektes ed. gemakkelijk kunnen worden genezen : dan gaat onze planeet toch snel te klein worden voor ons allen en zullen we toch een oplossing moeten zoeken?

Nanotechnologie is dus de oplossing voor de uitputting van onze fossiele brandstoffen?

Hoe ver staat men nu met nanotechnologie?

Nog interessante links?

Groeten,

FM

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Hans Erren

Hans Erren

• >250 berichten
  • 411 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2006 - 23:43

Als de mens zich op dit tempo gaat blijven vermenigvuldigen, met daarbij nog de opkomst van het toepassen van nanotechnologie op grote schaal, waardoor ziektes ed. gemakkelijk kunnen worden genezen : dan gaat onze planeet toch snel te klein worden voor ons allen en zullen we toch een oplossing moeten zoeken?

Valt wel mee, hier is een statistiek voor verwachte bevolkingsgroei
Geplaatste afbeelding

Lutz W, Sanderson W, Scherbov S. The end of world population growth.
Nature. 2001 Aug 2;412(6846):543-5.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 februari 2006 - 23:55

Hoe is nanotechnologie de oplossing voor het uitputten van onze fossiele brandstoffen?

Het probleem met brandstoffen is dat deze energie ergens vandaan moet komen. Zolang ik nog niet zie dat er door middel van nanotechnologie energie kan worden 'gemaakt' vanuit het 'niets', moet ik dit tot de prullebak verwijzen. Of heb ik je nu verkeerd begrepen? verklaar je aub nader.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures