''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

[edit: Onderstaande quote was onderdeel van deze post over LaTeX, maar dit raakte offtopic en is daarom afgesplitst]
Rogier schreef:
Antoon schreef:verder merkte ik dat niet op ieder toetsenbord zomaar de knopt " " zat

zijn er nog andere manieren om dat teken te maken? dus en niet /
Weet je het héél zeker? Dat moet dan wel een behoorlijk gedateerd of exotisch toetsenbord zijn. Zit er een numeric keypad op? In dat geval kan het door alt ingedrukt te houden, op je numeric keypad 92 in te tiepen, en alt los te laten. NumLock moet hiervoor wel aan staan. Mocht dat niet lukken, dan kun je het karakter natuurlijk altijd copy-pasten van een plek waar hij al staat :roll:

ik heb op school toch echt goed gezocht maar kon hem niet vinden.

Kijk op dit toetsenbord zit de knop links van de entertoets (net als bij mij)

http://cms.jekety.net/cmsImages/6/toetsenb...herming-123.jpg

maar bij ons op school hebben we een ander soort entertoets. zo iets dergelijks:

http://img.2dehands.be/f/normal/10568139.jpg

hier zie je dat de entertoets "breder" is en precies die knop in beslag neemt. Het kan natuurlijk aanmij liggen dat ik niet goed heb gezocht. maar als je hem op dat toetsenbord kunt aanwijzen dan hoor ik het graag anders houdt ik het bij de Alt+ 92.


Verder is het "{}" niet eens nodig (zie mijn deutrium, tritium fusie)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Antoon schreef:ik heb op school toch echt goed gezocht maar kon hem niet vinden.

Kijk op dit toetsenbord zit de knop links van de entertoets (net als bij mij)

http://cms.jekety.net/cmsImages/6/toetsenb...herming-123.jpg

maar bij ons op school hebben we een ander soort entertoets. zo iets dergelijks:

http://img.2dehands.be/f/normal/10568139.jpg

hier zie je dat de entertoets "breder" is en precies die knop in beslag neemt. Het kan natuurlijk aanmij liggen dat ik niet goed heb gezocht. maar als je hem op dat toetsenbord kunt aanwijzen dan hoor ik het graag anders houdt ik het bij de Alt+ 92.
Een azerty toetsenbord is per definitie exotisch :roll:

Nee ehmm, ik zie hem inderdaad niet zitten. Gezien het ontbreken van windows-toetsen denk ik dat het een enigszins oud keyboard is, maar dan nog is het apart want de backslash is al sinds jaar en dag een veelvoorkomend teken.


Naja helaas, beter dan alt+92 zou ik niet weten dan. Waarschijnlijk zou het ook wel lukken door een andere keyboard definition in te stellen of custom keys te mappen in windows, maar ik weet zo niet 123 hoe dat moet.

Verder is het "{}" niet eens nodig (zie mijn deutrium, tritium fusie)
Klopt, was meer een tip in het algemeen, voor situaties waarin zo'n leeg "dummy" dinges nodig mocht zijn.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 226

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Probeer eens

Code: Selecteer alles

AltGr <
of

Code: Selecteer alles

Ctrl Alt <

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

een azerty toetsenbord is niet exotisch!!! voor mij is een qwerty exotisch!!!


want waar het aan ligt is dat het toetsenbord dat antoon afbeeld BEHOORLIJK gedateerd is,


ik heb hier een azerty, bij mij op school ook allemaal azerty's en euh staat altijd een 'je op


:roll:

Probeer eens

Code: Selecteer alles

AltGr <
of

Code: Selecteer alles

Ctrl Alt <
en idd dat is het want daar staat hij bij mij

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Ik ben Nederlander, maar tijdens een weekend Antwerpen viel het mij op (in een internetcafé) dat de meeste toetsenborden de AZERTY indeling hadden. Nu zegt dat weliswaar meer over dat Internetcafé dan over heel België, maar goed.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

HolyCow schreef:een azerty toetsenbord is niet exotisch!!! voor mij is een qwerty exotisch!!!


want waar het aan ligt is dat het toetsenbord dat antoon afbeeld BEHOORLIJK gedateerd is,


ik heb hier een azerty, bij mij op school ook allemaal azerty's en euh staat altijd een 'je op
Ik kan typen in beide; azerty is handig voor de accentjes die snel bereikbaar zijn (éèà); qwerty omdat de [] en {} zonder knoeien met Alt-Gr beschikbaar zijn.


Overigens is azerty niet exotisch, het is standaard in franstalige landen.
???

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

mijn vriendin heeft op haar toetsenbord ook de "" knop niet zomaar zitten.

en toch staat er "qwerty" als eerste 6 letters.


Goed dat deze topic is afgesplitst!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Ik heb ook een azrty, alles hier werkt goed en ik heb ook een , je kan ook altijd het teken gaan kopieren uit de systeemtekenset :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Als mijn toetsenbord-instellingen op NL staan (iedere dag weer bij ijn stage :roll: ) Dan zijn mijn tekens ook steeds versprongen. Denkt Windows dan dat ik een azrty heb ofzo?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Antoon schreef:mijn vriendin heeft op haar toetsenbord ook de "" knop niet zomaar zitten.

en toch staat er "qwerty" als eerste 6 letters.


Goed dat deze topic  is afgesplitst!

probeer eens de combinatie Alt-Gr (wat betekent dit uberhaupt?), met < (linksonder toetsenbord)

Code: Selecteer alles

²  &  é  "  '  (  §  è  !  ç  à  )  -


    a  z  e  r  t  y  u  i  o  p  ^  $


     q  s  d  f  g  h  j  k  l  m  ù  µ


   <  w  x  c  v  b  n  , ;  :  =
???

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Alt-Gr (wat betekent dit uberhaupt?)


Onze leraar zei er altijd Alt-Groot tegen, maar weet niet zeker of het dat ook betekent (ik betwijfel het eerlijk gezegd)


Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Dat weet ik dan ook weer :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

ik hen sinds kort internet op mijn kamer, en ik heb hier ook een toetsen bord zonder de besproken knop.


Alt+92 doet het ook niet. wat nu ?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: ''-teken op qwerty / azerty toetsenbord

Een volwassen toetsenbord kopen :wink:

Vreemd trouwens dat Alt+92 het niet doet... Het kan zijn dat het ligt aan de Alt toets die je gebruikt. De linker Alt toets werkt altijd, de rechter lang niet altijd. Dit komt doordat de rechter Alt toets tegenwoordig vaak ingesteld staat als Alt GR. Hiermee kun je speciale tekens weergeven als € (Alt GR+5).


Dus, probeer eens de linker Alt+92. En anders blijf ik bij het volwassen toetesenbord.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer