Springen naar inhoud

virussen

• Log in om te kunnen reageren

Dino

Dino

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2004 - 11:19

Wat bezielt mensen om virussen te maken? Ik heb er nu al 2 in mijn mail box gehad, gelukkig niet geopend maar tis echt niet meer te doen hoeveel er zijn.

dus waarom virrusen maken?
het enigeste nut die ik zie is duidelijk maken dat windows sucks maar da weet iedereen al.

trouwens FIRE FOX rules! echt zalig programma!
te vinden op modzilla site echt een mega goede browser!

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Herman

Herman

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2004 - 12:48

Je hebt er al 2 in je mailbox gehad? Hier op mijn werk krijgen we er 100+ per dag. Niet iets waar je vrolijk van wordt.

De provider heeft geen virusfilter. "Dit is de verantwoordelijkheid van de gebruiker". Natuurlijk hebben wij er wel 1, maar die geeft een melding bij een virus, en die moet je wegklikken. (100 keer per dag dus...)

Mijn provider voor mijn prive adres heeft wel een virusscanner, en dat werkt goed. Mails met een virus worden automagisch weggeknikkerd.

Spam is ook zoiets, alhoewel dit moeilijker uit te filteren is. Overigens geldt het hele bovenstaande verhaal moeiteloos ook voor spam.

Uit onderzoek is gebleken dat bij het installeren van een server side (dus bij de provider) spam en virusfilter, het E-mail verkeer 20% afneemt. Nadeel is dat de provider extra servers moet inzetten om alle mail te checken...

Zou iedere provider zijn verantwoordelijkheid nemen, en een virusscanner installeren, dan zou binnen een dag een groot probleem opgelost zijn.

Maar om tot de kern van de zaak te komen:

Sommige mensen planten een zaadje, en zien dit uitkomen, groeien en bloeien, en scheppen daar genoegen in. Iets wat goed voor te stellen is.

Andere mensen creeren een virus, planten dit op internet, zien het zich verspreiden, en zien de naam van het virus in de kranten verschijnen. Dit schept hun genoegen.

Ook zijn er virussen die informatie over surfgedrag etc doorsluizen naar geinteresseerde partijen. Maar dit is niet uniek voor virussen, deze programmatuur zit ook in andere programma's, die je wel wilt hebben, verstopt.

Tips:
-installeer een goede virusscanner, en stel deze zo in dat deze zichzelf elke week update.
-installeer het programma "spybot search and destroy" en laat dit je PC onderzoeken. Hierna ook de optie "immunize pc" gebruiken.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2004 - 13:33

Wat bezielt mensen?

Ik stel de 'follow the money'-methode voor. Wie heeft er baat bij virussen? De bedrijven die antivirus stofware verkopen! Dt lijkt natuurlijk veel op een samenzweringsteorie, maar het zou mij niet verbazen moest er ergens eens een schandaal opduiken waaruit blijkt dat bedrijven zelf virussen verspreid hebben...

Draco

Draco

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2004 - 13:47

Hmm, ik denk dat het creeeren van virussen niet zo'n kwestie is van "kijk mijn virus staat in de krant", het is gewoon een spelletjes onder de computergeaks. Wie een virus kan creeren die bedrijven plat kan leggen is een heel goede programmeur. En wie willen de bedrijven hebben? Idd, de goeie programmeurs. Het is ook zo, dat mensen die virussen schrijven ze zelden zelf gaan activeren of verspreiden. Meestal zetten ze die gewoon op een site om te bewijzen, kijk, ik kan die schrijven... Daarbij doen ze niks verkeerd. Natuurlijk zijn er dan van die pipos die er niet genoeg van kennen en gewoon de leukerd willen uithangen door iemand een virusje te sturen... En als het een goed virus is zit de wereld er mee natuurlijk...

Greetz
Draco

• Gast

Geplaatst op 20 juni 2004 - 14:54

Die virusjes zijn eenderzijds ook plezant om iemand te 'plagen': ik heb er het laatst eentje gemaakt die de nick op msn verandert in 'Ik ben een homo en schaam me er niet voor'. (heb ik naar al mijn contacten gestuurt :shock: )
De mensen (?) die die grote virussen schrijven, doen dit (denk ik) gewoon voor de kick. Het is net zoiets als je je eerste liedje van kazaa gedownt hebt, dit geeft ook wel een kick, je weet dat het niet mag, maar je doet het wel.

Groetjes,

Stinus
www.webmasterstinus.tk

Dino

Dino

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 juni 2004 - 15:05

Misschien uit protest tegen windows door te tonen dat windows ,behalve die alpenhoornspeler, als twee druppels op ementaal gelijk?

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

• Gast

Geplaatst op 22 juni 2004 - 18:26

Lijkt???

Correctie: IS

In windows zitten meer gaten als in een vergiet! (het is een groot gat)

Groetjes,

Stinus
www.webmasterstinus.tk

Takolin

Takolin

• >25 berichten
  • 81 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 juni 2004 - 17:04

Die virusjes zijn eenderzijds ook plezant om iemand te 'plagen': ik heb er het laatst eentje gemaakt die de nick op msn verandert in 'Ik ben een homo en schaam me er niet voor'. (heb ik naar al mijn contacten gestuurt  )
De mensen (?) die die grote virussen schrijven, doen dit (denk ik) gewoon voor de kick. Het is net zoiets als je je eerste liedje van kazaa gedownt hebt, dit geeft ook wel een kick, je weet dat het niet mag, maar je doet het wel.

Groetjes,

Stinus

Dus dat was jij hé.
Dat grapje verspreidde zich razendsnel

• Gast

Geplaatst op 24 september 2004 - 20:28

Hoe kun je een virusscanner verkopen als er geen virussen zijn?
Kun je raden wat ik denk?Ken jij iemand die zo slim is om er een te maken?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures