Burenhinder: drummende buren

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 14

Burenhinder: drummende buren

Beste,

Ik zit sinds 23 december met een probleem. Vanaf die dag hebben mijn buren een drum gekocht en nu spelen ze er elke dag ongeveer een uurtje mee.

Ik had toen net examens en kon me dan moeilijk concentreren om te studeren.

Nu zijn die examens voorbij, maar ze "storen" me toch danig.

Ik wil graag dat ze stoppen met spelen (ok, realistisch niet haalbaar).

Dit zal niet lukken, dus een vermindering van hun "uren" zou ook leuk zijn.

Tweede struikelblok is wel dat mijn broer en ik piano en viool spelen.

Die piano is digitaal, dus die hoor je niet meer (wel 2 jaar "normale" piano gehad, die ook geluid maakte).

Die viool maakt ook wel herrie.

Wat is hier aan te doen?

Ik heb ook al proberen met hun te babbelen, en toen zijn ze wel geminderd, maar ze storen me toch nog steeds.

Dank bij voorbaat

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Burenhinder: drummende buren

Het ligt er heel erg aan hoe hard het is, en op welke tijden. Als het niet echt superhard is (uit mijn hoofd ligt de grens zo'n beetje op 80 dB) dan kun je ze niets maken. Ik zou voorstellen aan ze of ze zich rond bepaalde tijden even rustig willen houden, en dat jullie je op de tijden dat het hun niet uitkomt niet spelen.

En anders kun je nog overleggen over geluidsisolatie, maar dat gaat zeker geld kosten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Burenhinder: drummende buren

Buren zijn betere vrienden wanneer ze op 10km van elkaar wonen dan op 5 km.Hoe verder ze van elkaar wonen,hoe meer ze elkaar nodig hebben en elkaar verdragen.Verhuis naar Svalbard,Jan Mayen of Groenland,en je kunt piano en viool spelen naar hartelust.Je vind er steeds lachende welgezinde buren,ze zien je maar eens in weken en ze komen van ver.

Berichten: 5

Re: Burenhinder: drummende buren

hoe laat drummen ze dan?

Berichten: 31

Re: Burenhinder: drummende buren

Als je nou viool speelt op het moment dat zij drummen heeft niemand een probleem. Heb je ook geen metronoom meer nodig.

Lijkt me handig om bepaalde tijden af te spreken.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Burenhinder: drummende buren

Goede buren zijn inderdaad belangrijk.

Je moet dus een tijd afspreken waarna ze niet meer mogen drummen. Ik begin zelf nooit meer na half tien met saxofoon spelen. En ga nooit en te nimmer door na 10 uur. Verder kun je ze aanmoedigen hun speelhok te isoleren, de plaatselijke drumboer kan je daar meer over vertellen, maar eierbedden tegen de muur is geen overbodige luxe.

Maar ga niet de politie bellen ofzoiets, want dan heb je de poppen aan het dansen.

Reageer