Wasmagneten

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Wasmagneten

Een tijdje geleden verscheen bij ons in België een artikel in de krant over wasmagneten. Door het gebruik van 2 magneten zou je de was even goed kunnen doen dan door een traditioneel wasmiddel. Voordelen zijn evident; goedkoper en beter voor het milieu. In het artikel beweerden enkele professoren dat het inderdaad werkt, daarom heb ik me maar een set aangeschaft.

Ik herinner me van in mijn middelbare studies (les fysico-chemie) dat wasmiddel werkt door de oppervlaktespanning van het water te verlagen, waardoor de vlekken gemakkelijker oplosten in het water. Nu zouden deze wasmagneten hetzelfde principe hanteren.

De magneten zijn vandaag toegekomen en ik zal ze dan zeker (laten) uitproberen en houd jullie op de hoogte van de werking. Zijn er al mensen die de magneten hebben getest, of mss kan iemand die ervaring heeft met oppervlaktespanningen, wasmiddelen etc.. zeggen hoe exact (als ze dat al doen) de magneten werken.

Ik zet voor mensen die de wasmagneten niet kennen de link naar de website van de producent, maar beschouw deze post AUB niet als spam. Ik ben gewoon een nieuwsgierige consument.

http://www.waswonder.nl

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wasmagneten

In NL heeft het ook in de krant gestaan. Het schijnt gebaseerd te zijn op een principe dat als jaren bekend is. Het probleem was geloof ik dat het bij wassen niet het gewenste effect had. Nu schijnt het iets verbeterd te zijn, maar er zijn nog veel sceptici. Ik ben altijd al een sceptische consument geweest, dus ik heb ze nog niet gekocht. Ik ben wel benieuwd naar je resultaten.

Mijn vragen alvast:
  • Hoe werkt het in het algmeen?
  • Hoe werkt het bij echte vlekken?
  • Heb je nog last van verkleuring?
  • Treden er bijwerkingen op?
Succes in ieder geval!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wasmagneten

Hmm, doet me denken aan de magneten die je om de waterleiding kan klemmen.. Zie ook http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...ghlight=magneet
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wasmagneten

Ik ben ook wel eens benieuwd naar de resultaten :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wasmagneten

Hmm, doet me denken aan de magneten die je om de waterleiding kan klemmen.. Zie ookhttp://www.wetenschapsforum.nl/invision/index. ... ht=magneet


Of de biostabiel.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Wasmagneten


Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Wasmagneten

De wasmagneten zijn nog maar 1 keer gebruikt voor (bad)handdoeken en het resultaat was positief. Al zijn bloedvlekken niet weg te krijgen op een handdoek, maar blijkbaar is dat met een gewoon wasprodukt ook niet te doen?

Deze week heb ik wsl de resultaten van de 'gewone' was.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Wasmagneten

Bloedvlekken? Heb je een moord gepleegd??

Maar wel een goed idee om erbij te zetten wat voor vlekken. Als je kleren gaat wassen die twee dagen zijn gedragen, zal er hooguit wat zweet uit moeten (er vanuit gaande dat je geen buitenspelende kinderen hebt). Dit zweet is volgens mij nog wel zonder wasmiddel te verwijderen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Wasmagneten

Bloedvlekken? Heb je een moord gepleegd??


Lol :roll: nee, die waren op de handdoek terecht gekomen na het scheren met zo'n wegwerpscheermesje (ik raad het jullie die ten zeerste af! :-))

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wasmagneten

Verse bloedvlekken krijg je met koud water al voor 90% weg. Daarna zsm de wasmachine in en je ziet er niets meer van. Logische vraag: waren die bloedvlekken al ingedroogd?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Wasmagneten

waren die bloedvlekken al ingedroogd?


Ja idd. spijtig genoeg wel

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wasmagneten

Dan is het inderdaad lastig, ook voor gewone wasmiddelen.

Een nieuwe test doen met vers bloed? :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Wasmagneten

Omdat ik zelf niet echt betrokken ben bij het wasproces :-) krijg ik maar met mondjesmaat informatie.

Maar na de handdoeken heb ik nu positief nieuws over (donker gekleurde) kousen en onderbroeken. Ook hier lijken de magneten goed te werken. Geen kwalijke (zweet)geurtjes te bespeuren.

Ik ben benieuwd naar de resultaten van bevlekte T-shirts en zo. Ik hou jullie op de hoogte

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Wasmagneten

Geen kwalijke (zweet)geurtjes te bespeuren.


Ik ben benieuwd of die kwalijke geurtjes er ook uitgaan zonder magneet of wasmiddel. Puur water dus. Als dat het geval is, dan heb je die magneten niet eens nodig.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Wasmagneten

Hehe, inderdaad. Die vraag heb ik me ook al gesteld. Moeten dat dus eens testen.

Reageer