[mechanica?] integralen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 23

[mechanica?] integralen

als je met natuurkunde een formule hebt van bijvoorbeeld de snelheid hebt kun je met behulp van de integraal de afstand berekenen. Nu vroeg ik me af of er nog meer van die handige integralen zijn... ik heb al gezocht op google maar kon zo gauw niets vinden (gezocht op natuurkunde integraal snelheid afstand)... wat gebeurd er bijvoorbeeld als je de integraal van de versnelling neemt?

Berichten: 624

Re: [mechanica?] integralen

als je met natuurkunde een formule hebt van bijvoorbeeld de snelheid hebt kun je met behulp van de integraal de afstand berekenen. Nu vroeg ik me af of er nog meer van die handige integralen zijn... ik heb al gezocht op google maar kon zo gauw niets vinden (gezocht op natuurkunde integraal snelheid afstand)... wat gebeurd er bijvoorbeeld als je de integraal van de versnelling neemt?


De vesnelling is de 2e afgeleide van de plaats naar de tijd. Dus als je die naar de tijd integreert, krijg je de eerste afgeleide van de plaats naar de tijd: de snelheid. Evenzo kun je bijvoorbeeld de impuls naar de tijd differentieren; dit wordt dan de kracht. Of de integraal van r2 over dm nemen , dat wordt dan het traagheidsmoment genoemd.Zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen.

Reageer