Springen naar inhoud

Mens beschouwd als een functiooneel onderdeel?

• Log in om te kunnen reageren

Sofie*

Sofie*

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 februari 2006 - 16:13

Stelling:
In de gezondheidszorg wordt de mens beschouwd als een functioneel onderdeel van een dominant systeem.

De stelling staat in mijn werkboek, ik ben benieuwt wat jullie er van vinden,

Groetjes,
SOfie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Invictus

Invictus

• >250 berichten
  • 364 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 februari 2006 - 17:14

Stelling:  
In de gezondheidszorg wordt de mens beschouwd als een functioneel onderdeel van een dominant systeem.  

Kun je misschien iets verklappen over in welk boek het staat of in welke context want de stelling opzich is een beetje wazig. Is het systeem dominant waar wij in verkeren of vormen wij een systeem dat naar buiten dominant is oid? En waar komt gezondsheidszorg er in.... Of moet ik het ecologisch zien? Pathologisch?
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Sofie*

Sofie*

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 februari 2006 - 17:24

Het is een stelling op de tekst.
Blaming the victim, van Harry Kunneman.
' uitstotingsmechanisme '

" De psychologie en psychiatrie presenteren zich graag als moderne, wetenschappelijke disciplines, die rusten op theorievorming en onderzoek naar objectief gegeven, psychische structuren en processen. Maar daarin zijn ze niet erg succesvol.

Het gaat erover dat we als nummers worden gezien in de gezondheidszorg.

Groetjes!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures