Oranje gloed rond middernacht

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Oranje gloed rond middernacht

hey.

ik zag gisteren rond deze tijd een oranje flikkerende gloed in de richting van breda(vanaf oosterhout NB gezien) ik ben naar breda geweest het was geen brand geen licht en ook niets anders dat die effecten kan maken toen ik weer thuis was was alles weer weg. nu zie ik het weer precies hetzelfde en zometeen is het weer verdwenen is dit een natuurverschijnsel of iets ???? (ik vond dit het beste forum om te plaatsen) ik heb ook foto's gemaakt die moet ik nog op de pc zetten.

greetz mitch.

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Oranje gloed rond middernacht

Oranje zei je he?? Zou iets met het EK te maken kunnen hebben...
How will it end?

Berichten: 13

Re: Oranje gloed rond middernacht

zou kunnen maar er is geen oranje licht of laserlight in die kant te vinden misschien ietsmet de langste dag ofzo? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 255

Re: Oranje gloed rond middernacht

misschien kan je het eens filmen?

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Oranje gloed rond middernacht

zou kunnen maar er is geen oranje licht of laserlight in die kant te vinden misschien ietsmet de langste dag ofzo?


Als je vanaf oosterhout iets ziet in de richting van breda dan kijk je naar het zuiden, dus dat lijkt mij niet iets met de zon te maken te hebben die in het westen onder gaat.
How will it end?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Oranje gloed rond middernacht

hier in anwerpen hebben we dat ook (als ik je uitleg goed interpreteer).

bij ons is het van de haven: wanneer een fabriek een slecht product geproduceerd heeft wordt dit verbrandt met een zeer grote fakkel en die gloed kunnen wij zien.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 174

Re: Oranje gloed rond middernacht

Als het elke dag op het zelfde uur is ongeveer lijkt me de beste mogelijkheid de reflectie van de zon in bv. een gebouw met veel glas (ik ben nog nooit in Breda geweest, maar ik kan me wel voorstellen dat daar veel van die gebouwen zijn zeker?). Dat het licht knippert kan ook wijzen op reflectie (iets met de luchtlagen te maken?)

De weerkaatsing is oranje omdat de zon laag staat. Ik heb immers ook eens een helder oranje licht gezien. Ik dacht dat ik eindelijk eens een ufo had gezien, maar het was (zeer waarschijnlijk) een reflectie, want in een andere hoek zag je het licht niet.
You can't predict a fool's behaviour

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Oranje gloed rond middernacht

Of het is gewoon het straatlicht van Breda dat tegen de wolken reflecteerd of spiegelt. Zo´n verlichte wolkenhemel hangt boven iedere grote stad.
How will it end?

Berichten: 13

Re: Oranje gloed rond middernacht

noortje schreef:hier in anwerpen hebben we dat ook (als ik je uitleg goed interpreteer).

bij ons is het van de haven: wanneer een fabriek een slecht product geproduceerd heeft wordt dit verbrandt met een zeer grote fakkel en die gloed kunnen wij zien.


yup maar die staat in een andere richting..... heb wel foto's maar hoe moet ik die uploaden???

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Oranje gloed rond middernacht

www.photoclub.com

je daar inschrijven en je hebt ongelimiteerde ruimte voor foto's

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Re: Oranje gloed rond middernacht

Mwhaha...dat heet een lichtkogel (is vuurwerk) elke x als er wordt gevoetbald wordt er ook hier 1 afgestoken...

Berichten: 13

Re: Oranje gloed rond middernacht

een lichtkogel blijft geen half uur hangen(ja ben ook vuurwerkfreak) hier 2 foto's van de gloed (het is niet in de richting van het westen)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Oranje gloed rond middernacht

lijkt op een ondergaande zon. In ieder geval heeft zo'n schoorsteenbrander denk ik niet zovéél licht! De halve hemel is oranje!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Berichten: 13

Re: Oranje gloed rond middernacht

yup maar dit was niet in de richting waar de zon onder gaat en het was om half 12 's avonds :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Oranje gloed rond middernacht

Das niet héél vreemd, het is nl. gewoon Zonlicht!!

Omstreeks deze tijd (hoog zomer) komt dit wel vaker voor, de Zon komt niet meer 18 grd. onder de horizon en men spreekt dan ook over een zg. Burgelijke schemering. (onder de 18 grd. noemt met een Astronomische schemering.) Nu wil het wel eens zo zijn, dat doordat de Zon zo laag onder de horizon staat, ze toch nog in staat is dat ze een hoge wolk van onderen belicht, ik denk dat dit het verschijnsel is wat je hebt waargenomen, er is een naam voor, maar die schiet me op het moment niet tebinnen :shock:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Reageer