Prijs Knock-out muis

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Prijs Knock-out muis

Voor mijn opleiding ben ik op zoek naar een prijslijst van proefdieren, en met name induceerbare knock-out muisen. Heeft iemand misschien een idee waar ik zo iest zou kunnen vinden? Alvast hartelijk bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: Prijs Knock-out muis

Misschien eens vragen bij vereningingen die tegen proefdieren zijn. Die hebben meestal cijfers om de gtruwel van proefdiergebruik te illustreren.
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Prijs Knock-out muis

kan je dan ook eens opzoeken hoeveel een proefmens kost? Ik ben benieuwd.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Prijs Knock-out muis

je kan altijd eens horen bij bedrijven die proefdieren gebuiken.

Maar verschiet alvast maar van de prijs: bij ons moesten ze 20 euro voor een levende rat geven per stuk. ze zijn dan jaar maar voor 1 keer overgeschakeld op muizen.

de reden dat ze zo duur zijn zou komen door de speciale kweekprogrammas: ze willen vaak muizen/ratten/konijnen met een bepaalde genen, dus veel uitselecteren,...

maar als je cijfers hebt, zet ze gerust hier ook op, ben ook wel benieuwd.

cijfers van organisaties die tegen proefdieren zijn: daar moet je ook mee oppassen. ze zullen graag overdrijven (pas op, voor een deel sta ik achter hun strijd, maar heb gemerkt dat ze soms, enook niet alle organisaties, dingen uit de context durven rukken en van uitzonderingen de regel maken) maar misschien wel interessant om te vergelijken.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: Prijs Knock-out muis

Bepaalde organisaties zullen inderdaad overdrijven,maar van bepaalde zoals Proefdiervrij geloof ik niet dat ze met de cijfers knoeien. Ik heb die cijfers ooit gezien : walgelijk !
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Prijs Knock-out muis

darwinreak, het gaat over cijfers hoeveel de beestjes kosten he. Ze kosten inderdaad veel meer dan de doorsnee mens denkt.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: Prijs Knock-out muis

20 euro voro een rat kun je inderdaad niet wenig noemen ..

maar wat kosten al die spullen die ze op die beestejs testen wel niet ??? Die maken toch al wel veel van de prijs,of niet ?
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Prijs Knock-out muis

neen, 20 euro was zuiver voor de rat. levend, dus de profs of assistenten moesten ze zelf nog dooddoen

wij hebben zelf ook geen testen erop uitgevoerd, enkel opengesneden, bekeken en overgetekend.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Prijs Knock-out muis

Was dat 20 euro voor zo'n dom beest? da meen je niet!

Dat kan niet, das dan 2800 euro om mensen voor 4uur bezig te houden!

Als dat zo is vindt ik het dan schandalig dat ze dan komen zagen voor 10 euro voor een bus!

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Prijs Knock-out muis

volgens de prof toch. Maar ze hebben ze niet genomen. we hebben muizen gekregen. Hoeveel die gekost hebben weet ik niet, maar zal wel zeker minder zijn :shock:

Eigenlijk is het inderdaad wel schandalig: een uur of 3 laten ze zo'n bende studenten een hele hoop muizen opensnijden en leeghalen om ze daarna in de container te gooien.

Misschien moeten ze eens nadenken om muizen te nemen die ofwel teveel waren in dierenwinkels ofwel gedood zijn ergens omdat ze en plaag waren, maar ja dan krijgen we van die bruine muizen en nu hadden we mooie witte muizen
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Prijs Knock-out muis

Ik zou het mega cool vinden als die duitse dude eens plastinaten maakte van alle dieren die gedisecteerd worden zodat je toch alles ziet zoals het is maar maar 100 muizen dood om de tien jaar ipv elk jaar 1000 muizen dood (die muizen kan je dan doorspelen van bio ingenieur naar dierenarts, biologen etc etc)

maar das lang termijn denken dus daar gaat niemand mee akkoord zijn.

kost ook wel veel

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Re: Prijs Knock-out muis

Mensen mensen,

Het gaat hier in de vraag toch om een knockout-muis? Die zijn wel een stuk duurder dan 20 euro denk ik. Een knockout-muis heeft een of meerdere genen 'uitgeknockt' gekregen. Daar is dus een hele periode van research en kloneren etcetera aan vooraf gegaan. Kan wel jaren duren voor zoiets lukt. Dus dat zal geen twintig euro kosten... een groep waar ik heb gewerkt is er mee bezig, nu al een jaar...

En over Proefdiervrij: Hell yes dat ze daar ook overdrijven. Heb eens gesproken met een aantal mensen van proefdiervrij, was me vrij snel duidelijk dat ze geen idee hebben waar ze over praten...

Kijk, ik sta best achter beperking van het gebruik van proefdieren. Koop ook m'n spullen bij de BodyShop, waar niks aan cosmetica op dieren wordt getest.

Maar als ik straks kanker heb of wat voor andere ziekten dan ook, vind ik het maar wat prettig dat er dan -helaas- een konijn is gestorven voor antilichamen. Of wat dan ook.

Maar goed, dat is een andere discussie. Dit topic: Een KO-muis is echt wel wat duurder dan 20 euro...

Groeten,

Bio

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: Prijs Knock-out muis

Bio schreef:Mensen mensen,

Het gaat hier in de vraag toch om een knockout-muis? Die zijn wel een stuk duurder dan 20 euro denk ik. Een knockout-muis heeft een of meerdere genen 'uitgeknockt' gekregen. Daar is dus een hele periode van research en kloneren etcetera aan vooraf gegaan. Kan wel jaren duren voor zoiets lukt. Dus dat zal geen twintig euro kosten... een groep waar ik heb gewerkt is er mee bezig, nu al een jaar...

Bio
Dat denk ik ook ja ....
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Re: Prijs Knock-out muis

Uit ervaring: reken maar al gauw een paar honderd euro voor een knock out muis. Want tja, zo'n lijn maken kost miljoenen....

Re: Prijs Knock-out muis

Ik heb deze pagina http://www.harlan.com/strain%20details/usmodels.html# van Harlan gevonden, een Amerikaans bedrijf. Bovenaan zie je in rood allerlei soorten dieren staan. Ga er met de cursor op staan, dan verschijnt er een pop-up menu waarin je een type kunt aanklikken. Dan krijg je behalve achtergrondinformatie (nut, herkomst e.d.) de prijzen van de verschillende dieren te zien. Detail: minimum prijs voor een huiskat (Other animals - Cats) is 450 Dollar!! Okee, een oude topic, maar deze site zet me wel even aan het denken!!!

Reageer