Reclame onderin storend

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Reclame onderin storend

Ik heb gemerkt dat er inmiddels ook reclame onderaan de topics is verschenen. In tegenstelling tot de reclame bovenin, vind ik deze reclame wel storend. Vooral omdat het precies op de plaats staat met de link naar het subforum, waar ik altijd op klik als ik de post heb gelezen en geen aanleiding heb tot een reactie.


Nu heb ik begrepen dat het wetenschapsforum nog steeds meer geld kost dan dat het oplevert, dus ik heb best begrip voor reclame. maar kan deze niet helemaal onderaan geplaatst worden, zodat het niet "in de weg" zit?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Reclame onderin storend

Nu heb ik begrepen dat het wetenschapsforum nog steeds meer geld kost dan dat het oplevert, dus ik heb best begrip voor reclame. maar kan deze niet helemaal onderaan geplaatst worden, zodat het niet "in de weg" zit?
Gelukkig is het niet meer zo dat het forum meer geld kost dan dat het oplevert. Wanneer we een uurloon voor beheer (en moderators) zouden gaan vragen echter zeker wel. Nu is het niet ons primaire doel om winst te gaan maken, maar geld is wel handig. Hiervan kan bijvoorbeeld een eventuele bijeenkomst worden gesubsidieerd. Ook prijsvragen zijn niet voor niets.


Nu heb ik om de inkomsten wat te vergroten inderdaad de banner onderin beeld wat verplaatst. Jawel, daar stond er al 1, maar die stond wat verder naar beneden. En daar viel hij absoluut niet op. En wat heb je aan een reclamebanner wanneer niemand 'm ziet? Vandaar dat ik deze wat omhoog heb verplaatst, (waarbij er ook meer dan voldoende ruimte was om er nog 1tje naast te zetten, wat er eigenlijk ook wel beter uitzag).


De policy hierover houdt in ieder geval in dat je nooit enige animatie (dus beweging) of popup op het forum tegen zal komen. Verder is mijn ervaring dat wanneer je regelmatig op een forum komt, je de banners (mits niet geanimeerd) op een gegeven moment niet meer ziet. Voor wetenschapsforum hoop ik daar eigenlijk ook op. Gevolg: mensen die toevallig een keer op het forum komen zien de banners wel, en klikken er hopelijk op.


Nu wil ik uiteraard geen (vaste) gebruikers van het forum voor de borst stoten. Als jullie het dus echt verschikkelijk vinden en er niet aan kunnen wennen zal ik het terug zetten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Reclame onderin storend

Levert het alleen geld op bij kliks?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Reclame onderin storend

Levert het alleen geld op bij kliks?
De gebruikersvoorwaarden van Google staan het niet toe om uitspraken te doen over inkomsten, maar ik kan wel vertellen dat je per weergegeven advertentie een heeeel klein beetje krijgt; voor een aangeklikte ad beduidend meer.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Reclame onderin storend

Dan ga ik liever klikken dan eiwitten vouwen.

voor een uur lang klikken vraag ik 5 euro, en heb een rate van 15 kliks per minuut.


Even serieus. De reclame viel me ook op (ook al heb ik niet gelezen waarvan het raclame was), het is verplaatst boven het "post reply" knopje.

Ik dacht:"moet dit nou?"

maar ik snap dat je als beheerder andere belangen hebt dan een éénvoudige gebruiker.

Iedere site heeft natuurlijk liever geen reclame omdat het niet siert, maar uit financieel oogpunt hebben de meeste veel bezochte sites wel reclame, ik kijk dus ook niet op. Dus ik zou zeggen lekker doorgaan ermee.

Toch is het tegenstijdig dat de moderatoren zo hard hun best doen om het forum van spam vrij te houden, en andere ongein,en in de signature mogen geen kleine plaatjes meer, terwijl er wel niet passende reclame word toegelaten (ik zie nu de reclame van "intellectueel eigendom") Deze reclame is blauw, en dat vind ik heel goed, maar ik herinner me ook zwarte reclame's ( van een pepperspay bedrijf) , dat vind ik afleidend.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Reclame onderin storend

"Waarom Jezus?" Hmm.. Aparte reclame voor op een wetenschappelijk forum.. :roll:

Ik vind de plek ook vrij storend, maar wie weet wen ik er vanzelf aan.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Reclame onderin storend

Antoon schreef:Dan ga ik liever klikken dan eiwitten vouwen.

voor een uur lang klikken vraag ik 5 euro, en heb een rate van 15 kliks per minuut.
Lijkt me niet zo'n goed idee. Google heeft (uiteraard) manieren om "oneerlijke" kliks op te sporen. Wanneer ze onregelmatigheden constateren zullen we nooit meer deel uit mogen maken van het programma. Doe dus maar liever niet :roll:

Toch is het tegenstijdig dat de moderatoren zo hard hun best doen om het forum van spam vrij te houden, en andere ongein,en in de signature mogen geen kleine plaatjes meer,  terwijl er wel niet passende reclame word toegelaten (ik zie nu de reclame van "intellectueel eigendom")  Deze reclame is blauw, en dat vind ik heel goed, maar ik herinner me ook zwarte reclame's ( van een pepperspay bedrijf) , dat vind ik afleidend.
Ik zie het toch iets anders: we proberen alles zoveel mogelijk om de inhoud te laten draaien. Wanneer een discussie telkens door irrelevante afbeeldingen wordt onderbroken leidt dat af; de inhoud komt zo niet tot zijn recht.


In dat oogpunt zou ik het ook niet acceptabel vinden om een discussie met reclame te onderbreken. Zoals ik eerder echter ook al aangaf denk ik dat reclameuitingen vanzelf niet meer gezien worden door regelmatige bezoekers, mits deze dus niet midden tussen de tekst staan. Om enigszins rendabel te zijn moeten ze echter wel gezien worden. Vandaar het compromis: niet tussen de posts, wel op een plek waar je ze ziet. Persoonlijk vind ik dat de hoeveelheid reclame hier erg meevalt, vergeleken met andere sites.


Wat betreft de kleuren: om de reclameblindheid enigszins tegen te gaan wordt een aantal verschillende kleurpaletten gebruikt. Het is niet zo dat de 1e advertentie altijd in kleurcombinatie a wordt afgebeeld, en een andere in combinatie b. Dat is random.


Wat betreft de inhoud van de advertentie: die is onder andere afhankelijk van de tekst op de pagina: in een topic over religie zal je andere advertenties tegenkomen dan bij de algemene relativiteit.


Ik wil met alle plezier beloven dat de verandering wordt geevalueerd: wanneer het rendement van de verplaatsing van de advertentie gering is (over een periode van zeg 2 weken) dan wordt hij weer ongedaan gemaakt. Zoals je zelf al aangeeft: Wij zien alles ook liever reclamevrij, maar ja, inkomsten zijn toch nodig.


Er is ook wel een alternatief (zoals wikipedia bijvoorbeeld ook gebruikt): in plaats van de (teveel in het oog springende) advertenties zou een donatiesysteem ingevoerd kunnen worden. Ook dat doe ik met alle plezier. Dat zou echter vragen om financiele steun van bezoekers, en als we die niet hoef te vragen (dankzij een bannertje) dan krijgt die optie denk ik de voorkeur.


Het is duidelijk dat alles in dit opzicht draait om het compromis. Ik had ingeschat dat een kleine verplaatsing geen grote gevolgen met zich mee zou brengen; wellicht heb ik dit onderschat. Zoals gezegd zullen we het dan ook zeker evalueren, zodat het niet voor niets is.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Reclame onderin storend

Zolang het meehelpt het forum in de lucht te houden, doen.


En ik zal zo af en toe eens op een ad klikken. Alle kleine beetjes helpen.... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 222

Re: Reclame onderin storend

Reclame...welke reclame?


*kuch* firefox *kuch*

*kuch* adblock *kuch*
"If you're scared to die, you'd better not be scared to live"

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Reclame onderin storend

Reclame...welke reclame?


Geen idee, ik zie ook niets. :roll:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Reclame onderin storend

Friendly Ghost schreef:Reclame...welke reclame?


*kuch* firefox *kuch*

*kuch* adblock *kuch*
Oh ja, voor mensen die dan toch FireFox willen gaan proberen: gebruik aub de link onderaan de pagina! :roll:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Reclame onderin storend

Het valt me trouwens op dat het niet onder alle topics verschijnt. Hoe kan dit?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Reclame onderin storend

Dit heeft volgens mij te maken met de teksten die in een topic staan. Aan de hand van bepaalde woorden in het topic wordt de reclame bepaald. Als er niets te vinden is dan zou er een willekeurige reclame komen. Volgens mij is die specifieke functie uitgeschakeld. Maar dat weet ik niet zeker.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Reclame onderin storend

Eerlijkgezegd vind ik het ook vrij storend. Ik vind de lay-out nu gewoon erg lelijk en zou het erg prettig vinden als die reclame weer onder de knopjes kan komen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Reclame onderin storend

Ik ben het eigenlijk wel met Cassanne en Ger eens. Die reclame tussen de knop Nieuw Antwoord en het topic is best storend. Miels heeft denk ik ook wel gelijk met z'n argument dat je reclame op den duur niet meer ziet. Zullen we het een tijdje aanzien?
Appareo decet nihil munditia?

Reageer