Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

Ik moet een box maken met een inhoud van 22.7 Liter. Nou ben ik vergeten hoe je dat moet uitrekenen.. Het is lang geleden dat ik wiskunde heb gehad :wink:

Kan iemand me vertellen hoe je dat moet doen?

(top forum dit, het heeft me een paar keer al geholpen met somige berekeningen.)

Berichten: 1.404

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

Inhoud = lengte x breedte x hoogte

1liter = 1 dm^3

dus voorbeeld doos met grondval van 10 cm x 10 cm moet 2,27m hoog zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

Als de box een kubus is pak je de derdemachtswortel van 22,7 dm^3 en je hebt het aantal dm per ribbe. 2,83 dm bij 2,83 dm bij 2,83 dm is het antwoord.
How will it end?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

is 22,7 niet het volume van 1 mol lucht ofzo? het getal 22.7 liter komt me bekend voor. Sorry hoor even offtopic
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Berichten: 3

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

Ja ik ben bezig om een subwoofer box voor me auto te maken en in de spef. van de subwoofer staat dat de inhoud 0.8cu.ft (22.7 liter) moet zijn.

de doorsnee van de subwoofer is 25 cm. dus 2.83 dm wordt een beetje te klein.. Uhmm begrijp ik het nou verkeerd of heeft de fabrikant de verkeerde hoeveelheid volume (22.7) opgegeven?

Het probleem is dat ik de afkortingen niet meer uit me kop weet. Te lang niks met wiskunde gedaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 255

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

je kan ook een balk-vormige box maken?

22,7 dm³ = 22700 cm³ = 35 cm * 35 cm * 18,5 cm

een vierkant met de subwoofer in (langs beide kanten 5 cm over) en

diepte 18,5 cm

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

mc2 bmw m3 schreef:Ja ik ben bezig om een subwoofer box voor me auto te maken en in de spef. van de subwoofer staat dat de inhoud 0.8cu.ft (22.7 liter) moet zijn.

de doorsnee van de subwoofer is 25 cm. dus 2.83 dm wordt een beetje te klein..  Uhmm begrijp ik het nou verkeerd of heeft de fabrikant de verkeerde hoeveelheid volume (22.7) opgegeven?

Het probleem is dat ik de afkortingen niet meer uit me kop weet. Te lang niks met wiskunde gedaan.
2,83 dm is 28.3 centimeter als je er een kubus van maakt (wat al groter is dan die 25)

Kies gewoon een oppervlakte voor je subwoofer, en dan deel je die Volume door het oppervlakte, en krijg je de diepte.

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

is 22,7 niet het volume van 1 mol lucht ofzo? het getal 22.7 liter komt me bekend voor. Sorry hoor even offtopic
Nee fout. 22,4 liter per mol ideaal gas bij 273 K ; 24,5 liter per mol ideaal gas bij 298 K.

Berichten: 3

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

Het is gelukt. heb 30 - 30 - 26 genomen... Bedankt!

kan iemand me mischien nog vertellen wat die cu.ft betekent?

Gebruikersavatar
Berichten: 255

Re: Inhoud 22.7 Liter wat zijn de formaten ?

mc2 bmw m3 schreef:Het is gelukt. heb 30 - 30 - 26 genomen...   Bedankt!

kan iemand me mischien nog vertellen wat die  cu.ft  betekent?
dat is "cubic feet", een amerikaanse inhoudsmaat.

Reageer