roken en blowen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 114

roken en blowen

Kan iemand mij uitleggen waarom blowen slechter is dan roken?

Alvast bedankt!

Groeten, Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: roken en blowen

Is dat niet omdak blowen hetzelfde is als roken, maar dat je bij blowen ook nog eens drugs binnen hebt (plus een hoeveelheid nicotine, teer,...)
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: roken en blowen

Je antwoord schuilt in Tetrahydrogestrinone (THG).

Cannabis bevat deze THG terwijl tabak naar mijn weten dit niet bevat.

De exacte gevolgen van THG moet je maar eens opzoeken in google.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: roken en blowen

Napoleon Dynamite schreef:Je antwoord schuilt in Tetrahydrogestrinone (THG).

Cannabis bevat deze THG terwijl tabak naar mijn weten dit niet bevat.

De exacte gevolgen van THG moet je maar eens opzoeken in google.
Daar zal je niet de juiste informatie vinden. Als je gaat zoeken op THC, dan vind je wel de juiste hits. De volledige naam is dan ook Tetrahydroxycannabinol. Dit is gelijk de actieve stof in cannabis.

Men rookt over het algemeen minder joints dan wanneer men sigaretten zou roken. De invloeden van cannabis over de langere termijn zijn nog zeer vaag en hangen vooral af van de hoeveelheid en nog belangrijker het THC gehalte. In nederwiet is dit THC gehalte vele malen hoger dan in andere wiet.

Ik ben het dan ook niet meteen met de stelling eens die is aangehaald door de TS. Graag zou ik de bron van deze stelling willen zien.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: roken en blowen

Daar zal je niet de juiste informatie vinden. Als je gaat zoeken op THC, dan vind je wel de juiste hits. De volledige naam is dan ook Tetrahydroxycannabinol. Dit is gelijk de actieve stof in cannabis.


Inderdaad, een foutje! :roll:

Bedankt voor de rechtzetting Wouter.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: roken en blowen

Het verschil bij blowen is wel dat minder frequent geïnhaleerd wordt, dan een roker doet. Een roker zal eens per kwartier of half uur een sigaret opsteken, terwijl een blower vaak wel twee, drie uren met z'n blowtje toe kan. Weliswaar inhaleert een blower dieper de rook, wat het weer minder goed maakt.

Voor de longen is allebei slecht, dat staat buiten kijf. Voor mentale processen heeft het een slechte werking op het kort termijngeheugen, en kan het depressies, stoornissen en psychosen verergeren. In sommige gevallen kan iemand er ook baat bij hebben, door er bijvoorbeeld lichaamlijke of geestelijke pijn te bestrijden.

Berichten: 114

Re: roken en blowen

Wouter_Masselink schreef:
Napoleon Dynamite schreef:Je antwoord schuilt in Tetrahydrogestrinone (THG).

Cannabis bevat deze THG terwijl tabak naar mijn weten dit niet bevat.

De exacte gevolgen van THG moet je maar eens opzoeken in google.
Daar zal je niet de juiste informatie vinden. Als je gaat zoeken op THC, dan vind je wel de juiste hits. De volledige naam is dan ook Tetrahydroxycannabinol. Dit is gelijk de actieve stof in cannabis.

Men rookt over het algemeen minder joints dan wanneer men sigaretten zou roken. De invloeden van cannabis over de langere termijn zijn nog zeer vaag en hangen vooral af van de hoeveelheid en nog belangrijker het THC gehalte. In nederwiet is dit THC gehalte vele malen hoger dan in andere wiet.

Ik ben het dan ook niet meteen met de stelling eens die is aangehaald door de TS. Graag zou ik de bron van deze stelling willen zien.
Ik bedoel in verhouding. Dus 1 joint is slechter dan 1 sigaret.

Dat is wat ik heb vernomen. Maar ik ben er vanuit gegaan dat dat wel klopt.
Voor mentale processen heeft het een slechte werking op het kort termijngeheugen, en kan het depressies, stoornissen en psychosen verergeren.
Deze problemen krijg je alleen bij blowen, en niet bij roken?

greetz, Bas

Reageer