generator/batterij/versterker...

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

generator/batterij/versterker...

Zondag is het carnaval in Aalst en we twijfelen nog steeds aan wat we juist gaan doen om onze muziek mee te draaien. We hebben met z'n allen niet echt veel kaas gegeten van techniek en raken niet echt verder.

Dit zijn drie mogelijkheden, die we hadden opgesteld:

1. auto (of vrachtwagen) accu('s) met cd-speler/versterker voor in de auto.

We hebben 2 boxen van 300 Watt, die wel "huisboxen" zijn. Ik weet niet in hoeverre deze compatibel zijn met een versterker van een auto.

2. Stroomgenerator (we hebben er een van 800 Watt ter beschikking) met een versterkerb en een cd-speler van in huis (dus twee aparte componenten).

3. Stroomgenerator met auto versterker en auto-cd-speler. Ik weet niet of dit compatibel is aangezien een cd-speler voor in de auto slechts 12 V vraagt en een generator 220 V geeft. Moet daar dan ergens een transformator tussen of...?

Kunnen jullie me helpen?

Met dank,

Battousai.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: generator/batterij/versterker...

Battousai schreef:1. auto (of vrachtwagen) accu('s) met cd-speler/versterker voor in de auto.

We hebben 2 boxen van 300 Watt, die wel "huisboxen" zijn. Ik weet niet in hoeverre deze compatibel zijn met een versterker van een auto.  
Een standaard-autoradiootje levert niet zulke vermogens. Verder is de impedantie van de boxen van belang om bij je versterkter te passen.
2. Stroomgenerator (we hebben er een van 800 Watt ter beschikking) met een versterker en een cd-speler van in huis (dus twee aparte componenten).
lijkt een wijze oplossing, en die zie ik vaker gebruikt worden.
3. Stroomgenerator met auto versterker en auto-cd-speler. Ik weet niet of dit compatibel is aangezien een cd-speler voor in de auto slechts 12 V vraagt en een generator 220 V geeft. Moet daar dan ergens een transformator tussen of...?
transformator én gelijkrichter, en weer is de vraag of je autoradio-versterker voldoende vermogen levert voor het lawaai dat je wil kunnen maken

ik zou voor oplossing 2 gaan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer