Regen, grens

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 31

Regen, grens

Ik zat laatst eens na te denken.. en ik kwam uit op iets raars. Misschien weten jullie welke denkfout ik maak (C+M profiel 8)).

Stel:

Plaats A en plaats B liggen naast elkaar (geografisch) en het regent in punt a wel en in punt b niet. Dan is er toch ergens een scheiding tussen waar het regent en het niet regent, dwz dat je met je linkerbeen droog kan zijn en met je rechterbeen nat.

Of maak ik hier een enorme denkfout? :roll:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Regen, grens

nee, je maakt geen denkfout. Alleen is er wel een verschil tussen nat en nat. Het verschil tussen de plaats waar het volop regent en waar het helemaal niet meer regent is meestal denk ik toch niet zo scherp als de afstand tussen twee voeten van dezelfde persoon. Ik heb het persoonlijk wel eens gezien bij een voorjaarsbuitje, en daar zag je over een breedte van zowat 30 m denk ik de nattigheid afnemen van drijfnat tot droog (op het dak van een tuinbouwkas).
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Regen, grens

Wij hebben het wel een paar keer gehad dat het bij ons in de voortuin regende, en in de achtertuin niet. Wij hebben een huis van 5 km lang :roll: .

Is een meter of 10 ook goed? 8)
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Regen, grens

Wij hebben een huis van 5 km lang
opschepper... :roll:

Hoe dan ook, twee ervaringen met vrij scherpe randen van buien heb je nu gelezen..
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Regen, grens

Jup de voortuin achtertuin truuc is mij ook eens overkomen. En ons huis was maar een meter of 10 breed.

Je hebt altijd last van wind dus ik denk dat 1 been precisie wel erg lastig is, maar theoretisch is dat natuurlijk prima mogelijk.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 96

Re: Regen, grens

En ook ik wil het bevestigen. Bij mij in de tuin was het droog, terwijl het bij de buurvrouw regende, een doorsnee regenbui zeg maar.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Regen, grens

...En ook ik heb dat wel eens gezien: voortuin nat, achtertuin droog - dit gedurende misschien een minuut of zo, daarna werd alles nat. :roll:

Reageer