Kippen sterven door Helikopter

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 17

Kippen sterven door Helikopter

Ik heb laatst wat gehoord over een Mug helikopter(ziekenhuishelikopter) die was geland dicht bij een kippenboerderij (om mensenlevens te redden)

Alles liep normaal en een maand later werd tegen het bedrijf die de helikopter bezit (die de helikopter verhuurd aan het ziekenhuis) een rechtzaak aangespannen omdat er bij het landen 600 moederkippen zouden zijn gestorven van de schrik.

Kan Dit Biologish gezien?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Kippen sterven door Helikopter

Hmm, niet rechtstreeks van schrik denk ik. Maar pluimvee is nogal paniekerig aangelegd, en als er paniek uitbreekt in zo'n stall met enorme hoeveelheden kippen dicht opeen, is het goed mogelijk dat er een heleboel vertrapt raken in de vluchtpoging. Bij een stal met duizenden kippen, lijkt 600 doden me best mogelijk.

Op de universiteit hebben ze bijvoorbeeld kwartels, en als je daar onverwacht met lawaai binnen komt lopen, is het risico al groot dat ze elkaar gaan vertrappen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: Kippen sterven door Helikopter

Een rechtbank werkt alleen maar met bewijzen.Hoe bewijs je dit ?Een rechtzaak zal véél meer kosten dan 600 kippen.Als je steeds tussen de kippen zit,wordt je misschien even slim.

Berichten: 71

Re: Kippen sterven door Helikopter

Zo loopt er ook een rechtszaak tegen een ballonvaarder. Bij een bijna-botsing moest de vaarder extra gas geven om over de kippenstal heen te kunnen vliegen. Enkele weken later blijken de kippen van de leg, daarover loopt nu ook een rechtszaak.

On-topic: Lijkt me idd goed mogelijk, je praat over enorme aantallen kippen, en kippen zijn over het algemeen behoorlijk fel.

@ zeeman: lijkt me niet zozeer een kostenverhaal, eerder de emotie die meespeelt vermoed ik.

Re: Kippen sterven door Helikopter

Als de geldhonger geld heeft geroken zijn de gevolgen niet te overzien.In dat geval met de MUG-helicopter zou ik zeker niet durven naar een rechtbank stappen.

Als je een mensenleven durft opwegen tegen 600 kippen,sta je in die rechbank als een zeer pover individu.Een rechter op zijn plaats schopt je zeker de deur uit.

Berichten: 17

Re: Kippen sterven door Helikopter

waarschijnlijk, bedankt allemaal

Reageer