Windpokken/Waterpokken

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Windpokken/Waterpokken

M'n kleine broer heeft onlangs de windpokken gehad. Ik heb er een klein beetje info over gezocht (altijd leergierig :roll: ). Wat me wel het meest opviel was dat het een goedaardige ziekte genoemd werd (toch gaan er kinderen aan dood?). Vanaf wanneer noem je een ziekte dan goedaardig? Iets anders dat me wel tot denken aanzette was de immuniteit die je tegen de ziekte opbouwt. Blijft die immuniteit levenslang? Of 'vervaagt' die door de jaren heen? M'n kleine broer had er enkele maanden geleden ook al last van, maar niet echt erg, de dokter hierbij zei dan dat hij het waarschijnlijk nog eens kon krijgen (wat dus ook gebeurt is). Waarom heb je dan nog geen immuniteit opgebouwd, je lichaam heeft die ziekte dan toch ook overwonnen? En laatste vraagje dan: Waarom heeft het lichaam zichzelf nog niet aangepast om er niet meer ziek aan te worden?

Veel vragen en hopelijk ook veel antwoorden :P

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Windpokken/Waterpokken

Is windpokken hetzelfde als waterpokken?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Windpokken/Waterpokken

Ja idd, het zal wel de belgische benaming zijn zeker :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Windpokken/Waterpokken

Waterpokken wordt bij volwassenen (althans zwangere vrouwen) niet als goedaardig beschouwd. Je blijft wel je hele leven immuun (geldt niet voor all ziektes, maar wel voor deze).

Voor meer info zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterpokken
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Windpokken/Waterpokken

Op de laatste vragen staat er geen antwoord in wikipedia :roll:

Reageer