Boeken of sites die mij enkele theorieën kunnen uitleggen

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Boeken of sites die mij enkele theorie

Ik kijk hier nou een tijdje rond..en zie veel moeilijke termen en formules..

Ook de theorien "qwantum mechanica" en de relateiviteits theorie worden hier veel genoemd..nou ben ik pas jong (15) maar kan iemand mij een boek of site aanraden (het liefst nederlands) waar ik dit een beetje kan leren (de "qwantum mechanica" en de relateiviteits theorie )?

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: Boeken of sites die mij enkele theorie

Binnenkort wordt er op dit forum een cursus over de relativiteit theorie gegeven... gewoon af en toe kijken of ie al online is...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Boeken of sites die mij enkele theorie

Ik hoop dat de eerste lessen van de (Nederlandstalige) minicursus relativiteitstheorie in de loop van volgende week in dit forum zullen verschijnen. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Boeken of sites die mij enkele theorie

Als natuurkunde je in het algemeen interesseert (en sterrenkunde) kun je Het Heelal van Stefan Hawking kunnen lezen, dat is best makkelijk te lezen, de theorieën worden wel aardig uitgelegd, zonder wiskunde en zonder moeilijke vergelijkingen enzo.

Re: Boeken of sites die mij enkele theorie

Maar zijn er geen boeken die er dieper op in gaan?En wat makkelijkere boeken..want in het boek van hawking snapte ik sommige dingen niet (supersnaartheorie) en sommige wel (braam-theorie)..

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Boeken of sites die mij enkele theorie

Wat dieper, maar nog steeds algemeen is G. `t Hooft - "De bouwstenen van de schepping". Dit gaat voornamelijk over quantummechanica en het standaardmodel.

Als je echt details wil, dan zal je niet aan (veel!) formules ontkomen. Op dit gebied zijn er natuurlijk veel boeken te vinden, maar dan zit je wel op/boven het niveau van iemand die natuurkunde studeert aan de universiteit...

Reageer