Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Ik vroeg me af hoe de meeste mensen hier terecht zijn gekomen, dus vertel je verhaal hoe je van wetenschapsforum hebt gehoord, vernomen of iets anders.

Ik was opzoek naar informatie over de Nederlandse natuurkundige Hendric Antoon Lorentz. Ik had net op school een hoofdstuk gehad waar hij werd vernoemd en zo doende ging ik kijken omdat hij ook "Antoon" in zijn naam had. Toen kwam ik op een site waar ze een klein forum hadden, daar was een discussie over het sneller gaan dan licht, ik met mijn niet SRT onderwezen hoofd reageerde wat onzin. Maar ze hadden ook een topic geopend op deze site en toen ik daar ging kijken ging een wereld voor me open, voor al mijn vragen die mijn natuurkunde leraar niet wou beantwoorden omdat ze niet tot de stof behoorde.

zo doende.

Ik heb even een poll erbij gemaakt om de verdeling duidelijk te zien, ik hoop dat ik niet teveel manier oversla.

Verder herinner ik me een enquete die we konden invullen waarin dit ook werd gevraagd, Kan het beheer de resultaten posten?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Die resultaten zijn bekend, maar waren erg summier weergegeven door de opsteller van de enquete (dat waren wij niet namelijk) We zullen ze nog verder uitwerken en toelichten en bekend maken.

Ik kwam ier terecht omdat ik op mijn vorige opleiding (MBO-chemisch analytisch in emmen) informatie nodig had, op internet ging zoeken, via google hier terecht kwam, en ben blijven hangen. Sindsdien ben ik steeds vaker blijven hangen :wink: dat is al bijna 2 jaar geleden.

ik denk dat veel mensen een soortgelijk verhaal hebben, wij hebben nogal hoge ranks bij google, maar hoe en waarom weet ik niet precies.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Voor mij hetzzelfde verhaal, ik was op google op zoek naar iets en één van de eerste hits was het wetenschapsforum.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Ik ben hier ook via Google terecht gekomen. Een zeer specifieke vraag over een frequentiespectrum gaf mij op de 4e pagina (ja, volhardend) een link hierheen. Maar goed, dat was jaaaaaaaaaren geleden natuurlijk, toen het forum heel veel kleiner was.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Bro, toen al een goede vriend van me, had me verteld dat hij een forum op wilde zetten voor (aanvankelijk) exacte wetenschappen, als toegankelijker alternatief voor nieuwsgroepen. Dat sprak me aan, en al vanaf het begin heb ik me ermee bezig gehouden. Ik vond het vooral leuk vond de regels zo vorm te geven dat de inhoud goed tot zijn recht zou komen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Via google een keer hierheen verwezen in verband met een klassiek natuurkundevraagje. De verwijzing stond op pagina zoveel van de hits, maar de quote leek ergens op te slaan en deed dat ook. Diezelfde avond door de topics heengesurfd en hier blijven hangen..... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Ik was bezig een alternatief voor bureauframes te onderzoeken en het vlotte even niet met de sterkteberekeningen. Ik zoeken op internet en kwam hier uit. Ben niet meer weg te slaan nu... 8)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Als ik me niet vergis zocht ik toen informatie over zo een jas waar je zogezegd door heen kon kijken. Via google raakte ik hier op dit forum.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 219

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

een goed anderhalf jaar geleden was ik aan het zoeken achter iets voor wiskunde op google, en toen kwam ik op deze site terecht, dewelke ik dan ook zeer interessant vond... en sindsdien mijn homepage :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Een vriend van mij, die hier niet eens ingelogd is, stuurde mij een mailtje of dit niet iets voor mij was. En mei 2005 was het raak.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Mijn vader kwam op een dag met deze site aanzetten... waar hij het weghaalde weet ik niet maar hij zei toen dat ik waarschijnlijk deze site wel leuk zou vinden...

Hij had gelijk :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Hiervoor moet ik diep in mijn geheugen graven want het is alweer lang geleden.. :roll: :wink:

Volgens mij kwam ik hier via een link op een Startpagina-dochter (biologie.pagina.nl). Het viel me gelijk op dat dit forum behoorlijk wat beter in elkaar zit dan de prikborden van Startpagina... :P Sindsdien maar gebleven dus en nog steeds geen spijt 8)
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Ik heb deze site gevonden op de dag voor m'n examen chemie, kzocht wat info over het sterisch getal, en dit was een van weinige websites die er wat deftig over konden zegge 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Ik ben hier terecht gekomen (oktober 2003) toen ik van het bestaan van deze site van een vriend hoorde. Hopelijk zijn in de loop van de tijd mijn vragen en antwoorden toch iets beter geworden.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Ik kwam eerder altijd op een Engelstalig natuurkundeforum, maar de activiteit daar stond op een laag pitje. Ik ging op zoek naar een wat actiever forum (via google...) en ik kwam hier terecht. Dit was ergens in september 2005, geloof ik. Er wordt hier zoveel gevraagd, gediscussieerd, nagedacht en overpeinsd dat ik hier graag met zeer vaste regelmaar terug blijf komen!

Reageer