Offtopic gebral

Reageer
Berichten: 536

Offtopic gebral

Als ik mij in de positie waan kritiek te mogen leveren, stel ik voor dat er strenger wordt opgetreden tegen het offtopic gebral hier. Als er iets is wat ik storend vind is het dat wel. Zelfs moderators zie ik veelvuldig offtopic geraken. Kijk als je wat wilt zeggen dat niet helemaal met het onderwerp te maken heeft dan zet je dat bijvoorbeeld kleiner en duidelijk aangegeven onder aan je post- die wel met het onderwerp te maken heeft. Het is erg vervelend om 8 posts achter elkaar zonder relevante inhoud te zien... (vooral als je zo'n langzame pc hebt als ik, die er regelmatig uitknalt.)

En nogmaals, het is toch behoorlijk erg dat er meerdere moderators zich meerdere malen schuldig maken aan dit gedrag.

[offtopic]

Kijk zo kan het bijvoorbeeld, maar graag met mate[/offtopic]

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: Offtopic gebral

Hoewel ik het eens ben met de soms ruime inhoud van posts (ook van mods) denk ik dat er niet moet worden vergeten dat de doelstelling van het forum tweeledig is.
Doelstelling: Wetenschapsforum.nl heeft als doel verzamelen en inzichtelijk maken van wetenschappelijk gebaseerde kennis ten behoeve van Nederlandstalige gebruikers, evenals het verlagen van de drempel tot wetenschap en het enthousiasmeren hiervoor. Bron: about
De drempelverlagende en enthousiasmerende werking van een (dit) forum zit hem toch voornamelijk in de interpersoonlijke berichten; maar zoals ik hierboven al schreef moet het natuurlijk niet ten koste gaan van een thread.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Offtopic gebral

Ik vind het idee van Nash wel goed. Als iemand zich dan geroepen voelt om on-topic te reageren op een off-topic item kan hij het off-topic gedeelte quoten en een nieuwe thread in een relevant forum plaatsen.

Wordt dit niet gedaan, kan een mod dit alsnog doen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Offtopic gebral

Als ik mij in de positie waan kritiek te mogen leveren, stel ik voor dat er strenger wordt opgetreden tegen het offtopic gebral hier.
Natuurlijk, iedereen mag tips/kritiek uiten. Je opmerking sluit overigens erg aan bij het topic Strenger ingrijpen dat ik vanochtend heb geplaatst. Die regels gelden overigens uiteraard niet alleen voor gebruikers, maar ook voor moderators.

Persoonlijk vind ik dat wetenschapsforum een laag "gebral"-gehalte heeft ten opzichte van andere fora, al is dit nog niet laag genoeg (vandaar ook de mededeling mbt het ingrijpen).

Hoewel sommigen het noemen van namen en voorbeelden niet netjes vinden, vind ik het meestal juist verhelderend. Daarbij moet er natuurlijk wel op worden gelet dat het niet te (negatief) persoonlijk wordt.

Nu kan ik uiteraard niet alle berichten op het forum lezen, en ik weet ook daarom niet precies waar je het over hebt. Ik ben dan ook benieuwd naar wat voorbeelden. Als je dat niet hier wil doen nodig ik je uit me een pb te sturen, zo hoop ik je bedoeling beter te begrijpen en kan ik ook een meer inhoudelijke reactie geven.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer