De luiaard

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

De luiaard

Naar aanleiding van een bezoek aan de zoo, zou ik graag willen vernemen of er dieren zijn die erin slagen nog 'luier' te zijn dan de luiaard zelf. Zijn er nog zo'n dieren die eigenlijk niet zoveel activiteit kennen en toch overleven??? En waar kan ik deze in belgië gaan bekijken???

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: De luiaard

Naar aanleiding van een bezoek aan de zoo, zou ik graag willen vernemen of er dieren zijn die erin slagen nog 'luier' te zijn dan de luiaard zelf. Zijn er nog zo'n dieren die eigenlijk niet zoveel activiteit kennen en toch overleven??? En waar kan ik deze in belgië gaan bekijken???
Probeer de lintworm eens. Onder water zitten er wel meer; veel van de holtedieren doen niet zo gek veel. Van de hogere dieren is de luiaard vrij uniek volgens mij.

Of probeer eens een ex-kater op leeftijd in een centraal verwarmde flat; daar zit soms nog meer luiigheid in.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: De luiaard

Onder water zitten er wel meer; veel van de holtedieren doen niet zo gek veel. .
Idd, sessiele dieren zijn denk het meest "lui".

Verder op land... slakken misschien?
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: De luiaard

Koala's komen ook een heel eind. Krokodillen, slangen, heel veel vissen (platvissen oa).
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: De luiaard

Ik weet niet of dit klopt, maar ik dacht ook dat de mannetjesbij een lui dier was, namelijk alles word gedaan door de vrouwtjes, zelf het eten. het enige wat ze moeten doen is voor voortplanting zorgen en sterven na een jaar.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: De luiaard

Onzen hond stond alleen recht voor eten en om te eten. Soms ging hij ook wel eens buiten om buiten te liggen en om naar toilet te gaan. Soms was hij wat actiever maar meestal lag hij gewoon te slapen of te rusten... Ook wel lui.

Verder zijn leeuwen ook redelijk lui (onze hond was eigenlijk meer een leeuw).

maar de luiaard blijft de meest luie, denk'k

gelijkaardig topic: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=20730
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: De luiaard

Kwallen? Zijn kwallen niet lui? Of kan men dan niet meer spreken van het lui-zijn?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Berichten: 65

Re: De luiaard

Wat dacht je van Cicada's, die als larve 17 jaar lang onder de grond leven en daar helemaal niets uitvoeren behalve een minimale hoeveelheid voedsel tot zich nemen? (Om vervolgens weliswaar in één dag al hun kruit te verschieten)

De huis, tuin en keuken krekel doet ook zoiets

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: De luiaard

Pelletje schreef:Wat dacht je van Cicada's, die als larve 17 jaar lang onder de grond leven en daar helemaal niets uitvoeren behalve een minimale hoeveelheid voedsel tot zich nemen? (Om vervolgens weliswaar in één dag al hun kruit te verschieten)

De huis, tuin en keuken krekel doet ook zoiets
Eh... krekels zijn juist errug actief hoor...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: De luiaard

Verder op land... slakken misschien
Kwallen? Zijn kwallen niet lui?
Ik denk dat we 'luie dieren' moeten definiëren. De morfologie van een slak is zodanig dat het beestje niet veel anders kan dan zich gewoon rustig verder te bewegen. Hetzelfde voor een kwal, het enige dat ze kunnen doen is hun lichaam ritmisch bewegen, maar das net iets dat velen van hen 24u/24u doen.

Is dat dan lui?

Honden die een ganse dag 'luieren' zijn idd lui, maar kan men de soort als geheel dan als lui beschouwen? Bij honden en katten (jagers) is dat volgens mij toch niet het geval. Mij kat is ook lui, maar kan je dan alle katachtigen (leeuwen, tijgers, enz..) als lui beschouwen?

Dus: hoe kan je luiheid van dieren definiëren?

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: De luiaard

Koala's komen ook een heel eind.


Dat komt meer door de eucalyptusplant die ze eten dan dat ze van nature uit "lui" zijn.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 65

Re: De luiaard

zpidermen schreef:
Pelletje schreef:Wat dacht je van Cicada's, die als larve 17 jaar lang onder de grond leven en daar helemaal niets uitvoeren behalve een minimale hoeveelheid voedsel tot zich nemen? (Om vervolgens weliswaar in één dag al hun kruit te verschieten)

De huis, tuin en keuken krekel doet ook zoiets
Eh... krekels zijn juist errug actief hoor...
Voor die paar dagen dat ze proberen te paren ja. Maar daarvoor brengen ze ook vele jaren onder de grond door als larve zonder ook maar iets uit te voeren.

Berichten: 23

Re: De luiaard

is het wel zo dat deze beesten lui zijn??

als ik op het wetenschapsforum rond kijk zie ik er misschien wel lui uit maar ben ik wel heel actief bezig..

volgens mij is hij heel druk bezig zijn krachten te sparen :wink:

Reageer