[Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Moderator: physicalattraction

Berichten: 380

[Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Het is mischien een voor de hand liggende vraag maar is het ook mogelijk om andere deeltjes uit de quantum mechanica dan elektronen te benutten als energie voorziening dmv potentiaal-verschillen,-velden-golven en spanning in geleiders of andere toepasbare materialen? :P

Ik heb gelezen dat Nikola Tesla Neutronen tubes had ontwikkeld maar hoe hij ze opving en benutte dat is mij niet bekend. :roll:
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Neutronen kun je niet door een electrisch potenciaal laten bewegen.

Protonen wel, maar het probleem is, hoe zet je ze mooi in een tube neer, dat je er een Plus en min pool op aan kan sluiten. Of nog beter, dat je er een spoel van kan maken.

Electronen in een metaal hebben het enorme voordeel dat ze vrijelijk kunnen bewegen door de draad heen. En zo vind je ze in de natuur ook, dus geen ingewikkelde (dure) technieken . En makkelijk te buigen .

Verder is het nadeel van een protonen geleiden dat een proton zelg chemisch bekend staat als H+ Dit kun je bijvoorbeeld oplossen in water. en zo protonen gaan geleiden, maar als je grote geleiding wil hebben (iets wat in de buurt komt van ijzer OID, dan zul je erg grote concentratie in het water moeten stoppen, en dan heb je een super zuur gemaakt. Al zo iets opengaat en komt op je huid ben je niet jarig. Want lose protonen reageren goed met vanalles en nog wat.

Verder moet je niet denken aan Exotische deeltjes als andere Leptronen. want alle deeltjes die niet in een atoom zitten vervallen binnen de korste keren. (zelfs losse neutronen vervallen binnen een kwartier) dus dan blijven protonen over, en dat lijkt me niet zo handig

Berichten: 380

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Weet jij mischien of je chrononen en tachyonen kunt registreren invangen en benutten?

Verder had ik nog een vraag over de golflengten van elektromagnetische golven.

Licht is een foton deeltje maar kun je ook definieren als een golf van een bepaalde lengte frequentie genoemd,net zo als de gehele reeks van straling.

Maar is het nu zo dat alle straling van elektromagnetische natuur is en van een bepaalde golflengte?Rontgenstraling komt bv vrij bij een zeer hoge spanning heeft een bepaalde golflengte maar zou het ook ingevangen kunnen worden en een hoge spanning induceren. :roll:
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

weet je wat tachyonen zijn? Ik betwijfel of ze uberhaupt bestaan, maar wie en ik?

wat chrononen zijn weet ik zelf niet.

andere vraag

Je moet goed beseffen, hoe een golf nu in elkaar zit, weet je wat een sinusgolf is.

Bij een vastesnelheid (zo als die van fotonen) hangt de golflengte alleen maar af van de frequentie. (de snelheid word dan een parameter, maar is niet meer variabel)

Als een foton een bepaalde frequentie heeft , laten we zeggen 1Hz dat wil zeggen, dat hij per seconde 1 maal een hele sinus heeft afgelefd van 0 tot 360 graden (of van 0 to 2pi.gif radialen als je dat liever hoort). De golflengte is een afstand die de maat geeft voor de lengte van de helegolf. voor lengte geld:

Lengte=snelheid*tijd.

en bij golfen:

Golflengte = snelheid *trillingstijd=snelheid/frequentie

dus voor fotonen:

Golflengte = c / frequentie

Dus een foten met een bepaalde golflengte, heeft ook één bepaalde frequentie.

Het is dus onmogelijk dat het enefoton een golflengte heeft van 3meter, en de andere van 1,5 meter, terwijl ze allebij een andere frequentie hebben.

Een gammafoton is een pakketje puur energie, dus dat kun je inprincipe omzetten in andere vormen van energie, maar je welke energie vorm wil je?

electrische?: als een gamma foton een atoom raakt, kan het een eletron uit het atoom weg duwen, zo vliegt het electron weg, en heb je een electrische stroom.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

voormalig oplichter enrico had een had keer een manier gepresenteerd op uit muonen (die onze atmosfeer binnen dringen) een muonen druk op te kweken en zo energie eraan te onttrekken.

Helaas zet hij geen nieuwe theorieën meer uit op het forum .

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Weet jij mischien of je chrononen en tachyonen kunt registreren invangen en benutten?


Tachyonen bestaan niet, en van chrononen heb ik nog nooit gehoord. Referentie?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Volgens mij komen Tachyonen voort uit Chrononen welke weer gekwantifiseerde deeltjes zijn voor tijd?

Staat me zo bij...vreemd gevalletje.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

tachyonen zijn deeltjes die sneller gaan dan het licht, wat vogelns de SRT onmogelijk is . Volgens mij kwamen ze wel voor in de stringtheorie.

Berichten: 624

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

tachyonen zijn deeltjes die sneller gaan dan het licht, wat vogelns de SRT onmogelijk is . Volgens mij kwamen ze wel voor in de stringtheorie.


De SRT zegt alleen dat een deeltje met v<c niet kan versnellen tot een v>c. Maar een deeltje wat constant sneller dan het licht gaat, dat wordt niet expliciet verboden. Heb je denk ik wel een imaginaire massa nodig, en da's ietwat vreemd.

Berichten: 380

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Elmo en JeroenMeloen,dat van die tachyonen en chronen heb ik gelezen in het boek: Existentes leben im universum,auteur Billy Meier- uitgeverij figu Zwitserland.

Kwam me logisch en niet onmogelijk voor vandaar.

Chronen zouden zich in onze tijd ruimte ophouden terwijl tachyonen veranderden chrononen zijn die zich in een hyperruimte bevinden,of in ieder geval hypersnel zouden zijn.Dit zouden dan ook de deeltjes zijn die voor hypersnelle aandrijvingen benut zouden kunnen worden,maar ik vroeg me dus af of je zulke kleine en snelle deeltjes wel kunt invangen en benutten met de voor handen zijnde techniek?

De matierie opbouw zou zich verfijnen in 7 stadia,dus na de strings krijg je nog fijnere energie deeltjes tot aan de geestelijke energie nivos.enzv.

Daarbij vraag ik me af wat ze bedoelen met straling van steeds hogere frequentie,zoals licht-fotonen,gamma,infrarood,radio golven,rontgenstraling enzv. kun je de verschillende stralingen opwekken of nabootsen door elektromagnetische golven uittezenden met overeenkomende frequenties en of spanningen?

1.Maar even over die fotonen hoe beschrijven die een gehele sinus?(ik weet wat een ac sinus is)

2.Is alle straling van elektromagnetische natuur?

3.Kun je die stralingen opwekken dmv elektromagnetische golven van overeenkomende frequentie uit te zenden?
Stop de overbevolking

Berichten: 336

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

1.Maar even over die fotonen hoe beschrijven die een gehele sinus?(ik weet wat een ac sinus is)
In klassieke EM, kun je in de hele ruimte en elektrisch en een magnetisch veld definieren. Vervolgens kun je hierop binnen de Maxwell wetten een oplossing vinden die een vlakke golf beschrijft. Deze oplossing voor een golf met golflengt l, in de z richting is zoiets als:

Ex=E0*sin(l z-ct)

By=B0*cos(l z-ct)

Bx=Ey=Bz=Ez=0

Precies weet ik het niet meer, zou ik ff moeten opzoeken.

Deze sinussen beschrijven geen foton(of je moet een foton zonder bepaalde locatie bedoelen). Een 'echt' foton is een optelling van heel veel van deze oplossing zodat hij een locatie krijgt.
2.Is alle straling van elektromagnetische natuur?
Dit is niet een scherp gedefineerde vraag. Alpha straling zijn geioniseerde helium deeltjes die uitgezonden worden. Deze zijn elektrish geladen en zijn dus van elektromagnetische natuur. Echter, de helium kernen zelf zijn opgebouwd uit deeltjes die bij elkaar gehouden worden door de zwakke en sterke kernkracht die niet beschreven kan worden door electromagnetisme.

Een interactie waar alpha straling een andere kern breekt in twee kleinere kernen, kan niet beschreven worden door EM vergelijkingen.
3.Kun je die stralingen opwekken dmv elektromagnetische golven van overeenkomende frequentie uit te zenden?
Over het algemeen dus niet. Alpha straling kan in principe wel beschreven worden door golven maar niet door EM golven.
Duct tape is like the force: it has a dark side, a light side and it holds the universe together.

Berichten: 380

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Kun je mischien opsommen welke straling wel van elektromagnetische natuur zijn,en welke je kunt opwekken of nabootsen met een zender van elektromagnetische golven. :wink:

Ik bedoel is licht vb uitte zenden dmv em golven.enzv.
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Licht is zelf een electromagnetisch golf, en dat kan je uitzenden door een lamp aan te zenden, Jou PC zendt nu ook licht uit.

We kunnen in principe alle electromagnetischestraling zelf maken(van alle frequenties)

Berichten: 380

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

Ik bedoel puur via een zender!Dus niet via het ionisatie of botsingen van deeltjes.

Maar puur de golflengte of juiste frequentie van licht uitzenden met een zender.
Stop de overbevolking

Berichten: 336

Re: [Fysica] Kwantumdeeltjes en geleiders

wat is een zender dan?
Duct tape is like the force: it has a dark side, a light side and it holds the universe together.

Reageer