De oerknal van steen?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 36

De oerknal van steen?

Wat ik me nou afvraag heh, oke voor de oerknal was er niets.MAar waar komen perfecte ronde planeten van steen (Uberhaubt het steen) vandaan...als er eerst niets geen iets was.??
Napoleon,Ghandi en Einstein vroegen zich ook weleens dingen af hoor!



Ik vroeg me weleens af hoe het was om met een raketje door het einde van het heelal te steken.......brokkelt er dan gips naar beneden?

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: De oerknal van steen?

uit de energie van de oerknal onstonden de lichste elementen waterstof en helium.

door zwaartekracht onstonden uit de lichste elementen de eersten sterren. in het eindstadium van sterren worden uit de lichte elementen zwaardere elementen gevormd. en deze worden verspreid door bv een supernova.

uit de resten van supernovas kunnen weer andere sterren geboren worden en hierbij zijn er ook zwaarde elementen aanwezig. en deze kunnen samen met de zwaartekracht en chemische reacties een planneet vormen.

ons zon is een derde generatie ster.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: De oerknal van steen?

En de planeten zijn (bijna) perfect rond vanwege de zwaartekracht. Doordat alle massa door de rest van de planeet aangetrokken wordt, wil alle massa liefst zo dicht mogelijk bij de kern zitten. Dat geeft als resultaat dat de aarde in zeer goede benadering bol-vormig is, net als elke andere planeet of zon.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Reageer