Belgisch diploma in Nederland?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Belgisch diploma in Nederland?

Hoi,

Ik studeer momenteel gezondheidswetenschappen in Maastricht. Nu hoorde ik van de opleiding bewegingswetenschappen& lichamelijke opvoeding aan de universiteit van Leuven. Weet iemand of een diploma behaald aan de KUL, geaccepteerd wordt in Nederland? Ik krijg hier nergens een duidelijk antwoord op. Als er iemand is die de studie doet, of er iets van weet, dan hoor ik dat graag...

bedankt!

Pauline

<opmerking van moderator: ik heb de titel van het bericht effe aangepast, het denkte de lading niet helemaal

Berichten: 159

Re: Belgisch diploma in Nederland?

Hallo Pauline,

In principe wordt elk diploma van een Europese, erkende universiteit in Nederland erkend. De KU Leuven is een prima universiteit, dus met je uiteindelijke Masters-titel mag je in Nederland pronken.

De vraag is alleen, en die kan ik niet beantwoorden, of een toekomstig werkgever evenveel waarde hecht aan de specifieke opleiding die je noemt. Je zou er op de een of andere manier achter moeten komen hoe de opleiding staat aangeschreven!

Re: Belgisch diploma in Nederland?

Ik wil misschien leraar Lichamelijke Opvoeding worden. In Leuven kun je ook een lerarenbevoegdheid halen. Dus ik wil niet echt het onderzoek in (misschien wel een combinatie).

Maar in ieder geval bedankt voor u reacite!

Reageer