PDD NOS

Moderator: Rhiannon

PDD NOS

Hallo Allemaal ik wil Jullie wat zegen .ik Heet Remco rink

en ik heb PDD(NOS) Autistiche Syndroom

ik ben nu 21 jaar. en Ik ben nu Kunstenaar ik vind het en leuke Beroep

maar ik werk wel op een D.A.C maar dat maakt Niks Uit want ik heb toch M'n Vrijheid . Mensen Denken dat Autisten Waardeloos Zijn maar dat is niet zo want. ik ben ook heeeeel erg veranderd. Vroeger toen ik kwaad was op Jongens Die Ruzie met me Maakten ging ik met 'n' Hark of stenen achter ze an renen . maar nu Gelukkig heb ik dat alang niet meer ik loop er gewoon bijweg als ik Ruzie heb. ik kon Vroeger m'n Emoties Niet uiten Nu wel als ik problemen heb praat ik daar Gewoon over En kijk als ik aan het praten ben kijk ik Gewoon iemand in de Ogen Vroeder deet ik dat niet

Ik leef Heel ZelfsTandig Jaa Maar ik woon nog wel thuis . ik ga gewoon met de Fiets naar m'n Werk ik heb namelijks ook wel n Brommer Certificaat. Maar ik heb geen Scooter meer . want die heb ik verkocht

Zoop te veel benzinne .??. ik kan ook veel dingen tegelijk ik begrijp ook Emoties van andere mensen want als M'n Moeder ziek is dan Help ik haar netjes met het Huis Schoon maken. en met Mensen die bij mij op de Werkplaats Zitten help kan ik ook goet mee op schieten.

maar ik heb ook dingen die niet Goed. zijn B.V. ik heb wel's Angsten

en ik maak me Zoms veeeeel te Druk. ik begrijp zommige Dingen Niet zo goed, ik trek te veel van andere mensen aan . en ik ben soms ook prikkelbaar voor Verdreid Zoms of Boosheid als ik dat aan kom voelen dan gaa ik ff een Stukje Wandelen.

)Dat was het dan nou hooren Jullie het ook van Iemand Die PDD-NOS heeft Hihihi'))

Berichten: 717

Re: PDD NOS

Zou je misschien wat meer over PDD(NOS) Autistiche Syndroom willen vertellen. Ik heb geen flauw idee wat het is?

Re: PDD NOS

Goed zeg, dat je een beroep hebt wat je leuk vindt. Dat kun je niet van iedereen zeggen.

Kun je misschien ook vertellen wat het is van andere mensen wat je je te erg aantrekt? Waar je angstig van wordt?

Ik ben namelijk benieuwd of dat andere dingen zijn als waar ik bijvoorbeeld last van zou kunnen hebben. Of dat het wat anders is wat autistische mensen anders maakt?

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: PDD NOS

Je kan zelfs sommige van zijn schilderijen op googelen.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Re: PDD NOS

Autisme is een Stoornis wat in je Herzene zit wat niet te genezen is

het Is een Contact of een Probleemstoornis waardoor mensen met Autisme Moeilijk Contact kan Maken

ook hebben ze faak last van raare lichaams talen Zoals Fladderen en raare bewegingen maken . ook begrijpen ze dingen niet goed dan worden ze ineens heeel kwaad dan gaan ze tegen dingen schopen slaan E.T.C

wat zommige ook hebben is dat ze heeeeel langduurig naar het zelfe onderwerp kijken b.v. Licht lampjes ze zijn ook best moeilijk om op te Voeden. ouder die Z'n kind hebben het heel Moeilijk Zoms kunen -

Mensen met Autisme heel vaak in paniek raken -

ze snappen heeeel veeeel dingen niet en ze hebben het steeds over de Zelfde onderwerp B.V. kerken want waar ik werk heb je nog zo'n jongen zitten die is wel en beetje Zwaker begaafter als ik hij praat Condstand over kereken G.T.S.T bassie & adriaan en soms over de kermis Zoms als je en gesprek met m hept of wil kletsen dan Word je er wel's niet -goed van 'm' steeds komt ie op dat onderwerp uit altijd Meestal hij kan daar wel niks aan doen Want dat hoord over het Algemeen bij die mensen ze kijken B.V. niet in je ogen als je met ze praat.

dat kan ik gelukkig wel zins dien

Zommige hebben ook een Vestandelijke Handicap. haal Autisme En Vestandelijke GEHandicap niet door elkaar want dat is hellemaal niet aan de orde. sommige Autisten kunnen net zogoed Auto rijden en gewoon naar hun werk gaan en op het Universiteid zitten. sommige zijn zelfs heeeeeel Technies ze kunen dingen berekenen die jullie mensen niet kunen berekenen . sommige dingen kunne ze heeeeeeeeeeeeel goed B.V. schilderen zoals ik dat doe. (nee een Vestandelijke Handicap wil betekene dat dat mensen zijn die ook een groote leerachterstand hebben en op 'n' Z.M.L.K(zeer moeilijk lererende kinderen) schools zitten.

ze kunnen in de immers Zoizo niet zogoed voor hun zelf zorgen wil niet zegen dat die jongen op m'n werk dat ook heeft of ik dat heb. ze -hebben Contstand probelmen met hun zelf of thuis of met andere mensen

door hun gedrag. ze Zijn dan Zwak begaaft Zommige Autisten kunnen nooit voor hun zelf zorgen en hebben een Gigantiche agterstanden met veel dingen (ik noems ze ook wel's de drukte maakertjes) veel Autisten die zeer Zwak begaaft zijn kun je netzo goed Vestandelijke GEHandicap noemen . maar in in mijn geval ben ik niet zo Zwak begaaft ik kan Tenminste voor me zelf zorgen en zelfstandig mogelijk soms moet men me duidelijk maken want soms begrijp ik dingen verkeerd . maar ok het komt wel altijd goed. ik ben belangstellend als andere mensen verdrietig zijn of als m'n Moeder ziek is. maar ik heb wel n Deprzie stoornis B.V.dat wil zeggen dat ik me zoms zelf te druk maak over dingen en daardoor dan angste krijg of Verdrieteg of boos wordt en dat is heeeeeeeeeel zwaar verfeelend. meestal als ik zo'n bui heb wil ik veel aandacht hebben en maar ik moet er gewoon mee verder leven. maar verder gaat het wel goed ik heb Tenminste geen IQ van 60 ofzo ik heb een IQ van 99 of 100 ofzoiets nog niet helemaal goed want het gemiddelde is zo'n 120 :shock: ;) ;) . wat wel een probleem is van mij het regelmaat als ik een dip heb en een paar keer B.V. niet naar m'n werk gaa dan word de drempel steeds hoger om naar m'n werk te gaan. dat moet zoms wel leren het is namelijks beter om wel er heen te gaan want ander sluit ik me van andere mesnen af en durf ik nergens meer heen als ik Regelmaatif wel gaa dan is het vanzelf wel over die dip. waar ook wel's zoms moeite mee heb als ik uit gaa stappen dat ik het een beetje Moeilijk heb met Contact maken, ik heb het wel 's' een keer geprobeerd 'bij de MACdonalds daar had ik een Jonge Damme gezien waar ik mee wou kletesen en het wou wel goed gelukkig maar ik heb het nog steeds een Beetje. wat ook zo is dat ik niet goed kan Schrijven )typen

ik kan ook niet zogoed rekenen maar dat vind ik niet erg

dus dat heb ik aan een Autisme Stoornis Word ook wel PDD-NOS genoemd ook wel's Aanverwante Autisme genoemd

je hebt heeeeel veel zoorten Autsisme maar ik ken er een paar

---------------------

Autisme Spectrum die ik ken van andere stoornissen

Pdd beetje zwak begaafd

Pdd-Nos Tussen in normaal begaaft zoms ook zwak

Aanverwante Autisme weet ik niet onduidelijk

Autisme Met Verstandelijke Handicap Zwak begaaft

Opmerking Mensen met Pdd-Nos hebben vaak wel Invinduele les nodig met Rekenen ,Nerderland ,Begrip , Taal en Terorie

Berichten: 717

Re: PDD NOS

Het is heel wat Remco. Het gemiddeld IQ is 100 trouwens. Dus je zit precies goed!

Re: PDD NOS

Het is heel wat Remco. Het gemiddeld IQ is 100 trouwens. Dus je zit precies goed!
He dat wist ik niet

ik kan voor geen donder Rekenen of Talen leren Of Wiskunde

ag jaa de Iq zit m niet aleen bij het Leren Etc maar ik bij het gedrag en Emotionele Gedrag Etc :shock: :?: :?:

Berichten: 717

Re: PDD NOS

ik kan voor geen donder Rekenen of Talen leren Of Wiskunde
Alles kost tijd, ook leren rekenen of een taal leren. De een doet het sneller dan de ander, maar je kunt het natuurlijk wel.
ag jaa de Iq zit m niet aleen bij het Leren Etc maar ik bij het gedrag en Emotionele Gedrag Etc  
Het emotionele gedrag, het EQ, is inderdaad wel wat anders. Ik kan me voorstellen dat je met Autisme niet erg hoog scoort op een EQ test. Anderzijds wordt je dan weer niet gehinderd door allerlei ongewenste emoties. Daar komt ook vaak een hoop ellende van. Wel vervelend dat je de gewenste emoties ook mist natuurlijk...

Heb je helemaal geen emoties of wel gedeeltelijk emoties? Of andere emoties? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen...

Re: PDD NOS

ik ben best Emotioneel ik ben soms wel faak boos of verdriettig maar ik kan gellukig ook wel heeeeeeel vrolijk of heeeeeeeel lacherig zijn

Boos ben ik

B.v

+ = beetje normaal

* typich Autisme

*+ beetje lochisch maar ook wel overdreven

------------------------------

als iemand de afspraken niet naakom +

als ik iets soms niet snap *

als mensen me raar aan zitten kijken *

of als het niet wil *+

slecht humeur *+
--------------------------

als ik ruzie heb met m'n broertje , vrienden(kamaraden)

als ik van de boosheid te veel krijg dan word ik heeel kaad dan heb ik de neiging om alles kapot te schoppen en te slaan. , gelukkig komt dit niet voor want ik kan me nu wel in houden. ik weet nu wat de grenzen zijn

maar vroeger niet die nijgingen gebeurde met de leeftijd van

5 t/m 14 jaar naar die tijd ben ik wad feel rustigger geworden met de booshijd.

meestal als ik het nu heb zit ik gewoon ff in een dip af ik ga zoms lopen mokken. of word norsig

:shock:

Verdrietig ben ik

B.V

------------------------------------------

als het echt niet gaat B.v als ik de hele dag lig te piekeren

of me te druk maak om dingen

Zoals Contact maken

bang ben dat mensen me niet mogen

ziektes E.t.c

als ik me teveel van en ander aan trek (dat doe ik wel faak)

m'n uiterlijk als het te extreem is dan

als ik hier van deze dingen te veel van krijg dan word ik depresief

want dat is me wel's gebeurt en dat is geen pretje

;)

heeeeeeel vrolijk ben ik B.V als------------------------------------

iemand droge grappen uithaald

en fantastiche binen pretje heb

als er dingen zijn die fantastich zijn die ik echt leuk vind

als ik bekend word met schilderen want ik ben Kunstenaar

zoms met droge films

gewoon een goeie dag zoals iedereen die wel's heeft

als ik te veel pret heb of als ik blij ben dan gebeurt er dit

als ik b.v een binen pretje heb die echt leuk is dan begin ik heeeeeel hard te lachen en ook lang duurig ook ik krijg ook wel's slappe lach

dat gebeurt ook soms bij heeele droge films

en dat is heeeeel fijn

als er dingen die fantastich word ik frolijk. ik lach ik ook wel ik krijg ook lichaams taalen (tikken) zolas fladren blij srpringen raare geluiden maken

of ga den ineens snel blij opstaan en een stukje lopen.

dit gebeur ook wel als ik bekend word als kunstenaar den ben ik heeeeeel gelukkig. als dat zou gebeuren (pssst ik moet me wel inhouden en even tegen houden want er lopen ook (normaale begafte mensen bij dan) in dit is dan Grandioos ;)

U (je) moet dan niet gaan denken dat ik echt autist ben

(m'n Autisme heb ik al opgeschreven zoals die lange was lijseten ik die boven heb getypt.) nee deze dingen gebuuren gewoon

maar ik kan m'n Autisme goed verbergen b.v als ik in de stad loop of als ik met iemand praat of een gesprek voer.of als ik uit ga niemand die dat ziet. want ik zie er gewoon normaal uit net als ieder ander

ik kan ook wel een beetje m'n emoties aanvoelen als ik pffff of norsig ben dan weet ik dan is de dag niet van mij dan word ik Chaggie of als iets meteen niet lukt.

ferdrietig word ik als ik een raar gevoel heb en steed's in een dieppe gat kom

als ik gelukkig of blij word dan voel ik op me gemak en gaat alles rilext

deze gevoelens met de dag kan ik zochtens wel voelen............

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: PDD NOS

Autisme heb je in verschillende vormen, maar het wordt vaak geassocieerd met kinderen die in een lege kamer in zichzelf zitten te brommen en in foetale houding een beetje zitten te wiegen en ook totaal niet aanspreekbaar zijn.

Dit is gelukkig meestal niet het geval, het betreft meestal middelzware stoornissen in de sociale interacties en een (hieruitvolgent) gebrek aan begrip voor de omgeving.

Hmms, ik zie nu dat Remco zelf ook al wat licht heeft doen schijnen hierop.
't kofschip?, 't fokschaap?, d's en t's? Nee daar heb ik inderdaat nog nooid van gehoord

Re: PDD NOS

het is raar maar waar jullie de meeste mensen zeggen dat Autisme wat zwaker beschaafd zijn. dat klopt Autisme is Niet te genezen het is een rot Handicap wat in het brein zit mestal kunen mensen merken dat kindere van Z'n circa 4 jaarige leeftijd iets hebben wat niet klopt. en dat ze dan op onderzoek gaan wat ze mankeren, bij mij in dit geval hebben ze me later onder zoch toen ik 5 jaar was ik ging ook naar een Speciaal Onderwijs toen ik 6 was daarvoor zat ik op de peuter school, begin leeftijden zo'n 5 t/m 12 dacht men dat ik Echt Autisme was het was in dit geval was het ook zo . maar op zekere latere leeftijden toen ik 13 was zijde m'n moeder dat ik aanverwante Autisme had, daarna toen ik 17 ofzo was. was het pdd-nos. ik was vroeger veeeeeeeeeel erger dan nu

De meeste Autisten worden in Kamertjes opgesloten in een Inrichting of worden ze uit huis geplaatst waar ze met groepjes komen te wonen waar beste wel Strenge begeleiding zit en dan zitten ze op kamertjes niets anders te dan doen fladerende bewegingen maken in een Hoekje zitten en geen Enkele Emoties tonen. zoms het wel zo erg dat ze vereder helemaal eenzaam zijn. sommige folwassenen die komen ook wel's in de problemen die komen op een (Inrichting) omdat ze het niet meer zien zitten. en dat het niet goed gaat . je moet een Autist Goed onder de hoeden houden dat heet mijn moeder ook gedaan ze heeft me gewoon behandeld zoals ieder normaal mens . ik kreeg gewoon straf liefde, en ook wel's complimentjes m'n moeder liet me gewoon gaan en liet me niet Icoleren in een Hoekje op school heb ik geleerd met anderen om te gaan en meer begrip te hebben met andere mensen de rest is van zelf gekomen , gelukkig weet men meer van autisme en worden ze gewoon normaler behandeld. en krijgen ze Profesionele lessen E.t.C

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: PDD NOS

Hmmm, hier ben ik het absoluut niet mee eens: Volgens mij zijn bepaalde vormen van autisme wel degelijk te verhelpen.

Maar ik ben dan ook nog niet zo heel erg ver met mijn studie; de wetenschap zegt momenteel inderdaad dat het een 'handicap' is waar men mee moet leren leven.
't kofschip?, 't fokschaap?, d's en t's? Nee daar heb ik inderdaat nog nooid van gehoord

Re: PDD NOS

dat kan wel kloppen' maar ik bedoel het niet leterlijk het zijn er niet veel van die mensen die in een Tehuis zitten maar Sommige Mischien wel

ik heb zelf ook wel een Autisme stoornis maar ik ben geen prof op dat gebiet....

het belangerijkste is van een Autist om wat normaler te worden

sommige dingen kunen bij sommige wel en andere niet

=

----------------------------------

1 Ze moeten er mee leren leven en Axepteren

2 u kunt eventueel ook Complimentjes geven als ze het goed doen dat deden ze ook bij mij op school ik was gek op Electronica en als ik m'n werk goed dee en niet mopperde dan kreeg ik een Weerstand of een Chip ,,, want daar was ik gek op

3

4 U kunt ook Duidelijker zijn tegen zo iemand b.v. goed vertellen en hoe het zit E.t.C

5 u kunt ook Proffsionele hulp vragen als het egt niet gaad

[/b]

Berichten: 159

Re: PDD NOS

Hmmm, hier ben ik het absoluut niet mee eens: Volgens mij zijn bepaalde vormen van autisme wel degelijk te verhelpen.


Hoe dan :shock:

Re: PDD NOS

ik heb een paar vraagen

zijn Autisten echt inteligenter dan (Normaal begaavte) !!!!!!! of zijn dat maar mensen die weinig kunen.

want ik vind persoonlijk dat alle mensen niet normaal begaavt zijn en ik lieg niet

sommige Autisten zijn heeeeel Eerlijk is dat over het algemeen ook zo

kunen Autisten ook Auto rijden !!!!!!!!!!

hebben sommige autistich mensen meer herzenen dan (normaal) begafte mensen :shock:

Reageer