Springen naar inhoud

Studieboeken Psychologie

• Log in om te kunnen reageren

Frankeh

Frankeh

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2006 - 19:15

Beste,

Ik ben 17 jaar, zit in het 5de middelbaar Elektronica en denk voor Psychologie verder te studeren op de hoge school eens ik men diploma gehaald heb. (nog een anderhalf jaar)

Uiteraard is dit een grote ommekeer, van Elektronica naar Psychologie gaan.. daarom ook dat ik zeer zeker "research" wil doen in dit anderhalf jaar dat ik de tijd heb om uit te maken wat ik nu effectief voor wil verder studeren.

Hiervoor heb ik jullie nodig om me te adviseren welke boeken ik zou moeten lezen, om te kijken of psychologie me effectief interesseert (ik lees momenteel over Jung & Freud's visie op dromen, de droom intepreteren interesseert me enorm. Maar ik wil ook zien of de andere delen van psychologie me boeien.. ik ben vrij zeker van wel)

Ook kan ik met de advies van boeken die jullie mij geven in dit anderhalf jaar de achterstand die ik heb t.o.v een student die in het middelbaar humane wetenschappen gevolgt heeft inhalen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Zuiderpark

Zuiderpark

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2006 - 19:53

Probeer Gleitman eens
Is een zeer goed basisboek, wel een beetje verouderd.
Echter niet te moeilijk bevat ongeveer alles en goed leesbaar engels

Frankeh

Frankeh

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2006 - 20:05

Men Engels is zeer degelijk, daar niet van.. maar ik zou het toch liever in het nederlands houden, zodat ik vertrouwd ben met bepaalde benamingen etc..

Zuiderpark

Zuiderpark

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2006 - 18:50

ik zou meteen in het Engels beginnen als ik jou was. De meeste psychologische termen die je leert zijn soieso in het Engels :roll:
In het Nederlands zou ik het zo 123 niet weten,m isschien iemand anders ?

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2006 - 19:05

Willy Lens, Eddy Van Avermaet, Paul Eelen (1996). Inleiding tot de psychologie, Leuven, Universitaire Pers, 469 p.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

quark

quark

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 november 2006 - 01:48

het boek van Brysbaert, M. vind ik zeer goed voor de basis.

Matthew

Matthew

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 november 2006 - 22:57

Probeer "Psychology" van Peter Gray.
Is in het Engels, maar erg makkelijk te lezen. Goede inleiding voor de Psychologie en in veel universiteiten gebruikt als leerstof.

Mir

Mir

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2007 - 13:56

Mee eens! Ben ik ook mee bezig (1e boek vd opleiding) nu.

Studentje

Studentje

• >100 berichten
  • 125 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2007 - 23:11

Inderdaad, en is in het Nederlands, mét vermelding van Belgische en Nederlandse onderzoekers.
Alles is relatief...

taktix

taktix

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2007 - 19:42

Is wel bijzonder inleidend op een opleiding al en niet echt een boek om je interesse te testen... denk niet dat hij het zal vinden in de bibliotheek.

Om te weten wat het vak inhoud vind je vaak al bijzonder goede informatie op de websites van universiteiten zelf ... met bijbehorende links
En engels is zeker nodig aangezien een bijzonder groot aandeel van de cursussen engelstalig zijn.

(en als we nu toch naar Brysbaert verwezen :)... www.webstudenten.be kun je al eens lekker rondkijken wat psychologie inhoud)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures