Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 30

Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

http://projects.star.t.u-tokyo.ac.jp/proje...EDIA/xv/oc.html

Geweldig, z'n mantel.

Maar snapt iemand toevallig hoe dat het precies werkt?

Mijn engels is namelijk nie erg geweldig :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Simpel gezegt,het voorwerp projecteerd zijn achtergrond zodat het lijkt dat je er doorheen kijkt. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Het is redelijk loemp zo een jas, want er moet inderdaad heel de tijd iemand met een projector voor je uit lopen. Dat zie je er niet bij op de filmpjes. Op BBC heb ik iemand gezien die een "onzichtbare" auto gemaakt had met LCD schermen. In het bos duurde het even voor je hem vond, maar in de stad viel hij direct door de man (zeker als hij reed) Ook was de auto maar kant één kant beplakt met schermen.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 63

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Het is redelijk loemp zo een jas, want er moet inderdaad heel de tijd iemand met een projector voor je uit lopen.
Tsja, nu is het wachten op (goedkope) flexibele beeldschermen :shock:
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

En dan nog werkt het alleen maar als je er vanuit 1 bepaalde richting naar toe kijkt...
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Bij die Aton Martin Vanquish auto van James Bond (Die another day) had ons aller vrind Q ook al zo'n ding gemonteerd. Daar zou het beeld van cameraatjes aan de andere kant van de auto op de auto geprojecteerd worden.

Als ik het goed begrijp wordt er bij deze mantel dus van buiten iets op geprojecteerd, of niet? Of moet je dan met een camera op je rug gaan rondlopen?

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Wat zou er gebeuren moest je een jas de kleur geven van infrarood of UV dat het menselijk oog niet kan zien?

erdoorgeen kijken zal wel niet kunnen, maar wat zie je dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Anonymous schreef:Wat zou er gebeuren moest je een jas de kleur geven van infrarood of UV dat het menselijk oog niet kan zien?

erdoorgeen kijken zal wel niet kunnen, maar wat zie je dan?
Dan zie je gewoon de jas zelf weer zoals je hem normaal ook ziet..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

DvR schreef:
Anonymous schreef:Wat zou er gebeuren moest je een jas de kleur geven van infrarood of UV dat het menselijk oog niet kan zien?

erdoorgeen kijken zal wel niet kunnen, maar wat zie je dan?
Dan zie je gewoon de jas zelf weer zoals je hem normaal ook ziet..
Hoe kun je die jas zien als hij geen zichtbaar licht reflecteert? Dat bedoelt anonymous, alleen UV of IR. Ik denk dat het dan dezelfde kleur krijgt als glas. :shock:
How will it end?

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Als hij geen licht reflecteert is hij toch gewoon zwart. Syd, volgens mij is het inderdaad zo.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Wat bepaalt dan of het licht doorlaat of niet? Glas is ook niet echt zwart...
How will it end?

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Nuja, hij is niet van glas neem ik aan maar van textiel. En daar kan licht niet door, tenzij heel dun zijde misschien. (of er bestaan inderdaad doorzichtige plastieken overjassen nu ik erover nadenk) Dan lijkt de jas een beetje op de kleren van de keizer :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Even wat recht zetten: De jas reflecteert licht, het materiaal is vergelijkbaar aan dat van zo'n reflecterende strip dat je op veel regenjassen aantreft..

Opzich doet de jas zelf helemaal niets magisch ofzo, het werkt gewoon als een soort spiegel.. Het effect dat je ziet alsof je door iemand heen kunt kijken heeft dan ook weinig met de jas zelf te maken.. Achter de persoon waar je doorheen lijkt te kunnen kijken staat een camera.. Deze camera stuurt de beelden door naar een projector die weer vóór de persoon staat.. Deze projecteert de beelden van de camera op de persoon, maar omdat alleen de jas een reflecterende werking heeft lijkt het net alsof je door de jas heen kunt kijken..

Het effect werkt ook alleen als je vanuit het zelfde punt kijkt als de projector..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Off topic, @Doemdenker: Hey, die avatar van jou hè, is dat niet een grafiekje van een turbulente stroming? Heb toevallig net een vak gehad over hydrodynamica en turbulentie, en in het dictaat stond precies dat grafiekje maar dan een kwartslag gedraaid :shock:
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Berichten: 63

Re: Onzichtbaarheidsmantel bestaat.

Je moet dus een jas/auto hebben met een heleboel kleine, bolvormige schermpjes op de zijkant.

Dan projecteer je daar het beeld op, en heb je vanaf alle hoeken het goede beeld te pakken.

(Moet je wel overal op de auto camera's plakken...)

He je kan natuurlijk ook gewoon een zwarte jas aantrekken en 's nachts gaan wandelen :shock:

Of Harry potter heel lief aankijken ;)
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Reageer