Springen naar inhoud

quick-reply functie

• Log in om te kunnen reageren

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44883 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 maart 2006 - 11:29

Ik zie zo gauw het verschil niet tussen een gewoon ouderwets "nieuw antwoord" en een antwoord via quick-reply. Het scheelt volgens mij welgeteld één muisklik.

En met alle functies die je mist (quote, code etc) kan de gemiddelde kwaliteit (leesbaarheid door terugkoppeling naar de vraag en zo) van de antwoorden er mijns inziens ook niet op vooruit gaan. Is het ook geen uitnodiging om zinloze antwoorden te gaan schrijven in de zin van "vind ik ook", onder het motto, "het is een quicky, dus moet dat kunnen" ??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 maart 2006 - 11:35

Zinloze antwoorden worden wel weggehaald door de moderatoren, dus daar maak ik me geen zorgen om.

Ik vind de quick-reply zeer handig (en wou hem ook graag hebben), want het scheelt tijd en moeite. Bovendien vind ik het zo overzichtelijker: de laatste berichten staan er direct boven en ik zie dus makkelijk waar ik op antwoord. Overigens kan je alle BBCode en LaTeX commando's ook prima gebruiken in quick-reply, dus daar verlies je niets.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 08 maart 2006 - 11:49

Inderdaad, de codes kun je nog steeds typen als
[u]blablabla[/u]
enzo. Zo gebruik ik de codes toch al de helft van de tijd, dus daar maak ik me geen zorgen om.

Over de ondoordachte posts: Hier zei Miels dat dit juist het op een knopje moeten drukken voordat je kunt antwoorden een mooi drempeltje is. Mij maakt het niet uit hoor, maar ik denk wel dat het de moderators meer werk oplevert. Vanwaar dan toch die omschakeling?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 08 maart 2006 - 12:13

Over de ondoordachte posts: Hier zei Miels dat dit juist het op een knopje moeten drukken voordat je kunt antwoorden een mooi drempeltje is.

De context is inmiddels wel veranderd: in die tijd was het forum nog volledig openbaar, en hoefde je je niet in te schrijven om te kunnen reageren.

Nu dat wel het geval is, is iedere poster dus ook aan te spreken op zijn/haar gedrag. Dus als iemand regelmatig onzin post, kunnen we daar iets van zeggen. In de situatie dat iedereen geregistreerd is, heb je je drempel dus op een ander moment gelegd: 1x een grote om te registreren, ipv telkens een kleine bij het posten.

Ik vind de quick-reply zeer handig (en wou hem ook graag hebben), want het scheelt tijd en moeite.

Nog een tip voor iedereen die ook graag snel post: met ALT-S druk je op de OK-knop (S van Submit). Dit werkt overigens ook bij de gewone antwoordpagina.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2006 - 17:36

De context is inmiddels wel veranderd: in die tijd was het forum nog volledig openbaar, en hoefde je je niet in te schrijven om te kunnen reageren.

Nu dat wel het geval is, is iedere poster dus ook aan te spreken op zijn/haar gedrag.

Jammer, ik vond dat juist zo ideaal van dit forum toen ik nog niet ingeschreven was. Soms als je ergens naar op zoek bent met google en je komt op een forum uit is het wel heel erg makkelijk als je gewoon mee kan discusseren zonder in te schrijven.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 08 maart 2006 - 17:52

Jammer, ik vond dat juist zo ideaal van dit forum toen ik nog niet ingeschreven was. Soms als je ergens naar op zoek bent met google en je komt op een forum uit is het wel heel erg makkelijk als je gewoon mee kan discusseren zonder in te schrijven.

Ja, klopt. Ben ik het helemaal mee eens, daarom hebben we 't zo lang openbaar gehouden. Helaas zijn er altijd weer wat rotte appels die het voor de rest bederven. In dit geval zowel mensen als bots....

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2006 - 18:17

Ja, klopt. Ben ik het helemaal mee eens, daarom hebben we 't zo lang openbaar gehouden. Helaas zijn er altijd weer wat rotte appels die het voor de rest bederven. In dit geval zowel mensen als bots....

En een banlist sluit niet uit dat deze mensen geweerd worden?
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 08 maart 2006 - 18:26

Kan ik nu wel een heel verhaal over afsteken, maar dat zou het gesprek alleen maar nog verder off-topic laten gaan...

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2006 - 22:47

Is het mogelijk om aantevragen dat bepaalde accounts die functie niet krijgen tezien. Ik heb deze functie al gezien of veel andere forums, maar ik ben er niet dol op. Ik ben gehecht aan de layout zo als hij is, en er komen steeds meer dingen bij die me niet aanspreken , en onderhet mom van :"Ben je het er niet mee eens?; Dan wen je er wel aan"

ik zeg, ik wil op die lijst als hij er komt.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 09 maart 2006 - 08:53

Ik ben het deels wel met je eens Antoon, en wat je zegt is mogelijk in die zin dat je je eigen lay-out kunt kiezen in je profiel. Nadeel daarvan is dat het beheer dan wel een aparte la-out moet maken zonder de door jou gewenste dingen en elke wijziging die ze vanaf dat moment doorvoeren, dan in alle stijlen doorgevoert moeten worden. Ik kan me zeer goed voorstellen dat ze daar geen trek in hebben.

Ook moet je je beseffen dat ze niet voor elke wijziging eerst een poll kunnen houden. Willen jullie reclame zodat wij dit kunnen betalen? Willen jullie quick reply? Willen jullie Latex? enz enz enz. Er zal vrijwel altijd een groep zijn die het er niet mee eens is en ja, die moet zich dan maar aanpassen. En als er te veel protesten zijn kunnen ze het altijd nog heroverwegen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 09 maart 2006 - 12:16

Het team bespreek uiteraard altijd alle wijzigingen die door worden gevoerd. Daarbij is het zoals Ger al zegt onmogelijk om rekening te houden met alle gebruikers: er zijn er altijd mensen die wel blij zijn met een verandering, en er zijn er ook altijd die er niet blij mee zijn. Helaas kunnen we niet met alle individuen rekening houden; het gaat toch om het grote plaatje.

Uiteraard doen we ons best om alles zo goed en mooi mogelijk te maken. Daarom is er in dit geval ook voor gekozen om de Quick Reply box onder de links "volgende/vorige pagina" te zetten, om deze zo goed bereikbaar te houden. Onder de quick reply box staan alleen nog maar dingen die je vrijwel niet nodig hebt. Zo is de "storendheidsfactor" zo laag mogelijk.

Vooralsnog willen we niet de mogelijkheid inbouwen om bepaalde functies wel of niet te tonen: dit is een grote ingreep in de programmatuur met een beperkt resultaat. De vrijwilligers op het forum hebben het al druk genoeg, ik voel me bezwaard als ik iets met een dergelijk rendement ook op hun bordje gooi. Hopelijk kan je dat begrijpen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44883 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 maart 2006 - 22:21

(Kweetet, kzijnene groete zever, :roll: )

Maar mij kost die quick-reply functie alleen maar méér moeite (en ik gebruik hem nooit). Als ik vroeger naar beneden scrollde om een antwoord te geven, of om naar een ander topic te gaan zoeken, had ik die toetsen altijd binnen handbereik.

Nu moet ik die onderaan de pagina gaan zoeken, ergens half bovenin mijn scherm nadat ik naar beneden heb gescrolld.
En deze dommerik :P heeft ook al meerdere malen op de OK toets van die quick-reply geklikt met de autopilot-reactie "ik heb het onderwerp gelezen", om vervolgens foutmeldingsschermpjes weg te moeten klikken.

En het is met mijn 15-20 posts per dag toch geen gebrek aan oefening. Het zal de intredende verkalking wezen misschien??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 maart 2006 - 23:12

nee hoor, dat probleem heb ik ook, Even lekker naar benenden jassen is er niet meer bij.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 11 maart 2006 - 20:37

Als jullie er vrolijker van worden: de "balk" met de antwoordknop t/m paginanummers zou ik ook nog een keer onder het QR-vak kunnen zetten natuurlijk...

edit: zo beter? :roll:

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2006 - 21:19

Van mij mag je hem weer weghalen.
Je reageert pas als je gelezen hebt, als ik naar onder scrol zie ik een wit vlak. voor de reply functie, en is de laatste post (die geen die je wil lezen als je veel online bent) nog steeds uit het zicht.
verder levert het ook dit op:
http://img226.images...844/gaar9ng.png
klik hij is nogal groot

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures