Universum = protonen, neutronen, elektronen en subdelen?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 4.502

Universum = protonen, neutronen, elektronen en subdelen?

Om moderators voor te zijn,dit onderwerp bevat astronomie, natuurkunde, scheikunde en gefilosofeer,dus zocht ik ergens een plekje.

Op onze aarde en in de ruimte komen vele soorten mineralen voor,zowel in hun eigen staat als in combinaties;verder diverse soorten gassen en vloeistoffen.

Als je het principe van een atoom bekijkt,bestaat die uit een kern van een of meerdere protonen met neutronen en op een afstand eromheen cirkelen electronen,afhankelijk van het aantal protonen (als ik me niet vergis!).

Er zitten verder nog andere sub-atomaire deeltjes in die atomen en ontzettend veel holle (luchtledige) ruimte van ca.ruim 99,99 % van het atoomvolume.

Is alle materie allemaal opgebouwd uit dezelfde protonen,neutronen,electronen in variabele aantallen en vervolgens te concluderen ,dat alle materie is terug te brengen naar die voornamelijk drie sub-atomaire delen en dan ook naar energie als we Einsteins formule toepassen (E=Mc^2)?

Als dat zou kunnen worden geconcludeerd,zou je kunnen stellen dat ons Universum in principe niet zo ingewikkeld in elkaar zit,een verzameling en verstrooing door de Big Bang van een grote hoeveelheid van die drie delen door middel van energie!

Het enige gecompliceerde en moeilijke is dat er door een bepaalde samenstelling van die drie delen op onze aarde (en ook elders?) een groeisysteem (levenssysteem) is gecreeerd door het ons beheersende grote besturingssysteem!

En dat in de ruimte dan een "zwart gat" in het heelal een samenbundeling is van "omgezette materie" zonder de 99,99 % luchtledige ruimte die een atoom bevat?

Is ons heelal op te vatten als een atoom in niet oneindige vorm,waar er dus mogelijk meerdere van zijn?

Cynisch zou je kunnen zeggen dat er op aarde veel holle vatten rondwandelen, maar dat is een ander verhaal! :roll:

Reageer