Springen naar inhoud

Zwarte gat paradox opgelost? Hawking erkent fout.

• Log in om te kunnen reageren

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 juli 2004 - 17:39

Interessant nieuws op het gebied van de theoretische natuurkunde.

Stephen Hawking zal 21 Juli op een conferentie de "zwarte gat paradox" oplossen. Deze paradox stelt dat een zwart gat alle informatie opslokt en deze nooit meer prijs geeft. Dit is in strijd met de bekende natuurkunde omdat informatie nooit verloren kan gaan, ergo, entropie niet te vernietigen is.

Hawking verliest zijn weddenschap met Kip Thorne en Perkings, die weddenschap kent iedereen natuurlijk van het boek: The Universe in a Nutshell. (Het Universum).

Meer info onder de volgende link:
http://www.newscient...p?id=ns99996151

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 juli 2004 - 18:07

Inderdaad interessant, bedankt voor de link, PurpereWolf!

Germen

Germen

• >250 berichten
  • 259 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2004 - 17:38

Hiermee is hij denk ik nog niet klaar. Hij moet die singulariteit mollen.
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”-- Steven Weinberg

Bert

Bert

• >250 berichten
  • 718 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2004 - 19:50

Hiermee is hij denk ik nog niet klaar. Hij moet die singulariteit mollen.

Volgens mij had hij dat al gedaan.

Germen

Germen

• >250 berichten
  • 259 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 juli 2004 - 17:35

Hij verklaart nog steeds niet waarom materie binnen de waarnemingshorizon niet ineenstort tot die singulariteit (en de informatie dus verloren gaat).
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”-- Steven Weinberg

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juli 2004 - 13:44

Voor de mensen die het zelf willen lezen: hier is een transcript van zijn lezing.

De meeste experts zijn in ieder geval zeker nog niet overtuigd van het gelijk van Hawking... Het lijkt er namelijk op dat hij alleen een subklasse van alle pad-integralen beschouwd en dan maar aanneemt dat de anderen paden een infinitesimale bijdrage hebben, of zoiets. Maar goed, voor de details zul je op een manuscript moeten wachten en dat kan wel even duren...

Als losse, persoonlijke, opmerking: zo zonder gedetailleerd bewijs vind ik het raar dat hij deze lezing gehouden heeft. Zeker gezien de behoorlijke hoeveelheid zelfverheerlijking (iets waar ik persoonlijk een bloedhekel aan heb... :shock: ). Ik begrijp niet wat hij hiermee wil bereiken.
Never underestimate the predictability of stupidity...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures