Rankings

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Rankings

hallo,


ik heb gemekrt dat er boven de avatar een rank wordt weergegeven. momenteel is die > 100 posts, > 250 posts enz....

mijns inziens is dit toch wat overbodig ? het exacte aantal posts staat toch al onder de avatar ?


mvg,

Digits
True knowledge is knowing that you know nothing

Berichten: 67

Re: Rankings

Kan mss handig zijn als je rap wil te weten komen hoeveel post iemand ongeveer heeft. Dan moet ge da getalleke nie gaan interpreteren he. Kwestie van onze hersentjes niet te veel te belasten :shock:


Greetz

Draco

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Rankings

Op sommige fora kun je daar ook zelf een tekstje neerzetten... Ik weet niet of het hier ook kan, zou wel leuk zijn..


Ik vind die bolletjes ook een beetje overbodig..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Rankings

Tja, het is gewoon een snelle manier om te zien hoeveel posts iemand ongeveer gemaakt heeft. Het is zo'n standaard-instelling op veel van dit soort fora. Vind je het vervelend en/of afleidend of zo?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: Rankings

neen hoor, niet vervelend of afleidend. wat overbodig :shock:


mss kan je wat leukere namen verzinnen ofzow ;)


beginnen als dorpsgek en eindigen als einstein :wink: en onderweg even pythagoras zijn ;)
True knowledge is knowing that you know nothing

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Rankings

beginnen als dorpsgek en eindigen als einstein  :wink:  en onderweg even pythagoras zijn   :shock:

Het lijkt me een leuk idee om namen te verzinnen, maar dan geen namen als dit (no offence :wink: ), want dit lijkt net alsof je als je veel posts hebt, slimmer bent dan iemand die weinig posts heeft, en dat is natuurlijk helemaal niet waar.


Als iemand een leuk idee heeft, meldt het dan even hier ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: Rankings

In de sfeer van "onderzoeken:"


- Laborant

- Onderzoeker

- Wetenschapper

- Professor

- Doctor

(of moeten die 2 omgewisseld zijn ? )

- Nobelprijswinnaar ?


lang nog niet volledig , waren maar enkele ideetjes


natuurlijk tonen die rankings niet aan hoe slim je (al dan niet) bent.. is gewoon leuk :shock:
True knowledge is knowing that you know nothing

Berichten: 159

Re: Rankings

Hahaha, zou kunnen ja,


-Stagiair

-AIO

-Postdoc

-Prof

-Nobelprijswinner


Maar heb je dan niet nog steeds een ranglijstachtig iets, van goed naar beter; net als bij de dorpsgek-einstein-variant? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: Rankings

hmm, mja, dat is de bedoeling ook wat (ook op andere fora).

mensen "belonen" die veel posten
True knowledge is knowing that you know nothing

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Rankings

Met veel zever te posten kun je dan natuurlijk ook een nobelprijs winnen. Maarja eigelijk is het bolletjes systeem ook een soort van beloning dus dat maakt weinig verschil.


Ik vindt de beroepenhierarchie in ieder geval beter dan de wetenschappershierarchie. Ik denk dat we anders oneindig lang ruzie zouden kunnen maken over de volgorde en wie aan de top moet komen.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Rankings

Bio schreef:-Stagiair

-AIO

-Postdoc

-Prof

-Nobelprijswinner


Dit is wel beter ja, alleen postdoc is toch drs? Of in het nieuwe systeem Master?

Berichten: 1.404

Re: Rankings

Persoonlijk vind ik dat een titel de lading moet dekken.


Jezelf de titel prof, nobelprijswinaar aanmeten vind ik potsierlijk.

Het is hier toch een wetenschapsforum en geen theekransje?


Vandaar dat ik het huidige systeem goed vind.

Berichten: 67

Re: Rankings

Met veel zever te posten kun je dan natuurlijk ook een nobelprijs winnen.
Is dat niet de bedoeling dan? :shock:


Greetz

Draco

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Rankings

Syd schreef:
Bio schreef:-Stagiair

-AIO

-Postdoc

-Prof

-Nobelprijswinner

Dit is wel beter ja, alleen postdoc is toch drs? Of in het nieuwe systeem Master?

in het bovenstaande rijtje is iedereen master. Een AIO gaat promoveren een postdoc is gepromoveerd en dan komt verder eerst gewoon staflid en dan prof


over de implementatie van de titels ben ik het eens met peterdevis

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: Rankings

ow... in belgië zijn die benamingen allemaal anders.. en als ik de beschrijving van het forum lees:


Het wetenschap en techniek forum van Nederland en Belgie. Reageer serieus, posts die bestaan uit enkele regels voegen zelden iets toe aan de discussie


dus, let er dan op dat je geen termen gebruikt die i nnederland en belgië verschilldend zijn :shock:
True knowledge is knowing that you know nothing

Reageer