Aliens of Aboriginals?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 717

Aliens of Aboriginals?

Ter discussie:

Ik ben net terug uit Oz waar ik een vluchtje heb gemaakt boven de Bungle Bungle (natuurpark) een een meteoriet inslag even verder op (zo'n 400 km verder). Van het park naar de krater zagen we dit op de grond:

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn van vrij grote hoogte genomen. De piloot schatte de diameter van de spiralen op zo'n 100 meter. Dit zijn maar een paar kiekjes maar de grond was bezaait met dergelijke spiralen. Wel over een relatief klein gebied, een paar vierkante kilometer. De spiralen liepen ook dwars door elkaar heen. De piloten hadden geen flauw idee wat het was. Ze wisten ook niet of iemand daar ooit onderzoek naar had gedaan.

Tussen de spiralen door zag je ook rechte lijnen:

Afbeelding

Vrij duidelijk te zien. Het zijn geen wegen. Het deed een beetje denken aan de lijnen in Peru. Vergis je ook hier niet in de afmetingen. De afgebeelde lijn is ongeveer 1-2 km lang.

Iemand enig idee wat dit is? Iets vergelijkbaars eerder gezien?

Oh ja, kiekje van de krater:

Afbeelding

2 km doorsnee....

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: Aliens of Aboriginals?

enne, waar ligt dat ergens ?
True knowledge is knowing that you know nothing

Berichten: 717

Re: Aliens of Aboriginals?

In Australie;

Afbeelding

De krater is bij de pijl (Halls Creek).

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: Aliens of Aboriginals?

zijn dat gewoon geen minikratertjes ?

van kleiniere brokstukken ?
True knowledge is knowing that you know nothing

Berichten: 717

Re: Aliens of Aboriginals?

lijkt me sterk, het zijn spiralen...

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: Aliens of Aboriginals?

oh, idd, had ik niet gezien....

bwa, één of andere flauwe plezante die snachts wat spiralen getrokken heeft ?

afdrukken van reuzeslakken ? alhoewel die waarschijnlijk niet bestaan hebben ?

ronddraaiende brokstukken ? en die dan insloegen en spiraalvorm achterlieten ? ze zouden dan wel een rare vorm moeten gehad hebben

aliens zou uik toch niet meteen denken... mss zijn die spiralen gemaakt door aboriginals omdat ze een of andere godsdienstige waarde hebben ofzow ?

...
True knowledge is knowing that you know nothing

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Aliens of Aboriginals?

't lijkt mee hoogste waarschijnlijk iets van de aboriginals zelf, je ziet die

open spiralen nl. ook vaak terug in hun kunst.

Kijk maar eens bij Google.

Afbeelding

Ik meen zelfs te herinneren dat zulke spiralen die je op de foto's ziet

mensen of gemeenschappen moeten voorstellen, met de open zijde

als aangezichtszijde. een soort "vuurplaats" zeg maar.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Berichten: 717

Re: Aliens of Aboriginals?

Wat was er eerder?

Aboriginals staan vooral erg bekend om het tekenen van afbeeldingen die op dat moment voorkwamen. Dus veel dieren, mensen en natuurmomenten als hoog water. Dus tekenden zij spiralen na van wat ze vonden, of hebben ze zelf, zomaar, de spiralen getekend?

Daar komt bij dat, welliswaar niet op deze foto, veel spiralen ook dwars door elkaar heenliepen. Zonder enige structuur. Het had het meeste weg van een flinke stempel die met willekeur een x aantal keren op de grond was gedrukt. De spiralen zijn ook vreselijk groot. Ik heb heel wat 'aboriginal art' gezien, maar niets van deze afmetingen. Ik acht de kans dat aboriginals dit gemaakt hebben dan ook niet erg groot... Een natuurlijk fenomeen schrijf ik ook af, daar is de zuiverheid van de spiralen net iets te goed voor. Maar wat dan wel?

De afgebeelde tekening van Woodstock bevat cirkels, geen spiralen...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Aliens of Aboriginals?

Dit valt toch niet echt onder Sterrenkunde en/of ruimtevaart... Dus, dan maar naar Algemene Discussie
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 717

Re: Aliens of Aboriginals?

er wordt door vele leken (ter plaatse) aangenomen dat het met ruimte activiteit te maken heeft. Er is een paar honderd kilometer noordelijker ook een complete UFO-gekte met tientallen waarnemingen. Daar kwam ik overigens pas later achter. De spiralen in de outback worden verder nergens toegelicht. Ze zijn voor zover ik weet ook niet onderzocht. Maar er zijn best wat kraters in de omgeving daar die ook wat vragen opwerpen;

Afbeelding

Ik heb helaas niet meer foto's digitaal en heb geen scanner, maar er is nog een krater in dat gebied. Beide niet onderzocht. De drie bulten in deze foto duiden op een gefragmenteerde meteoriet. De dubbele 'ringen' zijn ook een aanwijzing. Of er een verband is weet ik niet, maar genoeg te speculeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Aliens of Aboriginals?

Langs de ene kant zijn ze te zuiver om natuurverschijnselen te zijn, langs de andere kant te chaotisch om door mensen gemaakt te zijn. Begrijp ik dat goed?
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 717

Re: Aliens of Aboriginals?

Langs de ene kant zijn ze te zuiver om natuurverschijnselen te zijn, langs de andere kant te chaotisch om door mensen gemaakt te zijn. Begrijp ik dat goed?
Bijna goed, het kan natuurlijk door mensen gemaakt zijn. Is ook het meest waarschijnlijk. Maar door wie, waarom en wanneer. Op de grond is het namelijk nauwlijks tot niet te zien...

Berichten: 67

Re: Aliens of Aboriginals?

'k Snap niet goed waarom het te "perfect" zou zijn voor een natuursverschijnsel te wezen. als je een steen in water gooit zie je toch ook "perfecte" cirkels? En volgens mij weten we nog LANG niet alles wat moeder natuur ons te bieden heeft.

Greetz

Draco

Berichten: 717

Re: Aliens of Aboriginals?

Nogmaals het zijn geen cirkels maar spiralen

Berichten: 67

Re: Aliens of Aboriginals?

Nogmaals het zijn geen cirkels maar spiralen
Weet ik wel, maar wat ik wil zeggen is, als cirkels kunnen, waarom zouden spiralen dan niet kunnen?

Greetz

Draco

Reageer