elementenkastje

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

elementenkastje

Ik ben bezig een zgn elementenkastje te maken en vraag me af welke scheikundige oplossingen ik het best kan gebruiken om verkleuringen van de metalen tegen te gaan ZONDER die materialen aan te tasten.

vr gr Ab

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: elementenkastje

Alkalimetalen kan je in olie bewaren (welke exact weet ik niet) en bijvoorbeeld staal zou ik met transparante nagellak proberen of gewoon luchtdicht verpakken onder zuurstofarme atmosfeer.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: elementenkastje

Leuk idee om te doen! :roll:

Hoe ga je het aanpakken of ben je nog aan het zoeken naar een gepaste methode?
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: elementenkastje

Je kan er ook eentje kopen: http://www.element-collection.com/html/ins...tallations.html .

Kost maar iets tussen de 40.000 en 80.000 dollar :roll:
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 68

Re: elementenkastje

Raspoetin schreef:Je kan er ook eentje kopen: http://www.element-collection.com/html/ins...tallations.html .

Kost maar iets tussen de 40.000 en 80.000 dollar   :roll:


Ja maar de plutonium, uranium etc krijg je er dan niet bij :P

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: elementenkastje

Ja idd, ze verkopen maar de helft :roll:

Maar het is wel leuk zon hele verzameling. Maar Raspoetin hoe komt het dat het zo duur is? Omdat die atomaire stoffen moeilijk te verkrijgen zijn?

Van een hoop weet ik al hoe ik ze moet krijgen :P
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: elementenkastje

Maar Raspoetin hoe komt het dat het zo duur is? Omdat die atomaire stoffen moeilijk te verkrijgen zijn?
Onder de kop "installations" aan de rechterkant:
We are interested to build similar displays at other locations, so please contact us if this might be appropriate for your organization. We are willing to customize the displays and to build them on any scale. Theodore Gray is dreaming about a building with a room for each element!

To provide some indication of costs, which will vary depending on specification and location, we expect to quote in the range US $40,000 to $80,000.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer