Nederlanders slapen te weinig

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 477

Nederlanders slapen te weinig

UTRECHT - Nederlanders slapen gemiddeld genomen 7 uur en 20 minuten. Jan Modaal gaat om half twaalf naar bed, slaapt 10 minuten later in en staat om zeven uur weer op. Dat is opvallend weinig en vooral veel minder dan enkele decennia geleden. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Utrecht.

Lees meer...

Bron: NU.nl Wetenschap

NU.nl Rich Site Summary

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Nederlanders slapen te weinig

weet iemand of dit ook voor Belgen geldt?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Nederlanders slapen te weinig

Ja, Belgen zijn ook niet slimmer.....

Maar alle gekheid op een stokje, Ik zie niet van die grote sociaal-economische verschillen tussen Nederland en België die mij doen vermoeden dat de Belgen gemidddeld meer zouden slapen. Dus hoogstwaarschijnlijk geldt hetzelfde.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Nederlanders slapen te weinig

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik vroeg het mij gewoon af. De kans dat er een verschil is tussen Nederland en België is vrij groot.

En ik ben een langslaper, ik slaap gemiddeld elke nacht 8 uur.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Nederlanders slapen te weinig

Ik ga slapen tussen 00.00 - 00.20 en ik sta op om 07.25. Dus ik slaap iets van een 7 uur / dag.

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Nederlanders slapen te weinig

Ik slaap gemiddeld nog geen 7 uur. Maar het echte probleem bij mij zit hem in dat ik te onregelmatig slaap. Het varieert vaak van 4 tot 12 uur per dag / nacht.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nederlanders slapen te weinig

Ik ga meestal tussen 11:00 en 13:00 naar bed (door de week dat is). En om 6:45 roept Radio 8 me weer wakker. In het weekend slaap ik wel eens wat bij, maar veel komt daar over het algemeen niet van.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Nederlanders slapen te weinig

Ik ga meestal tussen 11:00 en 13:00 naar bed (door de week dat is). En om 6:45 roept Radio 8 me weer wakker.
Dan krik jij het NL-gemiddelde weer wat op gelukkig met je gemiddeld 19 uren slaap per dag :roll: :P
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: Nederlanders slapen te weinig

Ik las laatst ook iets over chronisch-moe zijn. Het was iets dat je elke dag een bepaalde tijd slaap misloopt (hoeft maar een kleine hoeveelheid te zijn) en dat dat je dan voor lange tijd moe maakt. Bestaat dit of haal je dat meteen weer in met bijvoorbeeld een hele dag te slapen.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nederlanders slapen te weinig

Ik ga meestal tussen 11:00 en 13:00 naar bed (door de week dat is). En om 6:45 roept Radio 8 me weer wakker.
Dan krik jij het NL-gemiddelde weer wat op gelukkig met je gemiddeld 19 uren slaap per dag :P :P
:roll: oeps :P Dat moet natuurlijk tussen 23:00 en 01:00 zijn.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nederlanders slapen te weinig

-- schopje van wetenschappelijk nieuws naar algemene discussie --
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nederlanders slapen te weinig

7 uur en 20 minuten? hoe wil je in godsnaam aan zoveel slaap komen. Ik ben al blij als ik 6 uur slaap meekrijg.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Nederlanders slapen te weinig

Hetzelfde hier, gaan slapen tss 24.00u en 01.00u en opstaan om 5.45u .

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Nederlanders slapen te weinig

gaan slapen tss 24.00u en 01.00u en opstaan om 5.45u .


Vandaar dat jullie sterrenkijkers die mooie telescopen nodig hebben om nog fatsoenlijk uit je ogen te kunnen kijken..... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Nederlanders slapen te weinig

Dat komt allemaal wel goed als je wat ouder wordt.

11:00 in bed, 7 uur deruit.

Reageer