Pizzadozen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Pizzadozen

Pizzadozen heb je in twee soorten: zuiver kartonnen dozen, of dozen die van binnen bekleed zijn met aluminiumfolie.

De bedoeling is denk ik dat die aluminiumlaag de pizza's langer warm houdt.

Zou dit werken? En wat zou het verschil dan zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: Pizzadozen

Het alluminiumfolie weerkaats een groot gedeelte van de infrarood straling waardoor je minder warmte 'lekkage' hebt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Pizzadozen

Ja, of de aluminiumfolie geleidt de warmte linea recta de doos uit...

Berichten: 159

Re: Pizzadozen

Nee, want aluminiumfolie heeft een reflecterende kant... en als de meneren van de pizzadozenfabriek slim zijn geweest, zit die natuurlijk aan de binnenkant ;-)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Pizzadozen

Maar hoeveel zou het schelen in warmte verlies?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Pizzadozen

Ik vraag me af of aluminium wel infrarood reflecteerd. Is dat wel zo?

Berichten: 159

Re: Pizzadozen

Alu-folie wordt toch altijd gebruikt om warmte te reflecteren...?

Re: Pizzadozen

Het is grote onzin dat aluminium de pizza's langer warm houdt. De kwaliteit van de pizza neemt alleen maar af tot een pannenkoek.

Het is het beste een kraftliner te gebruiken. Ons bedrijf verkoopt sinds midden jaren tachtig pizzadozen in Europa (XXXXX) .

Van belang is de pizza thuis snel neer te leggen op een warm bord en op te eten.

Edit door Moderator: geen zelfreferenties graag...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Pizzadozen

Het is grote onzin dat aluminium de pizza's langer warm houdt. De kwaliteit van de pizza neemt alleen maar af tot een pannenkoek.


Dat is heel interessant. Waarom is het niet zo dat het aluminium de pizza's langer warm houdt? Immers, er kan zo toch minder warmte ontsnappen?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 108

Re: Pizzadozen

wel wie doet de proef?

10 pizzadozen in aluminium en 10 in karton

EDIT: ik moest even denken aan de mensen die ze onderkoelt uit de zee halen (in films dan) deze worden toch ook altijd ingewikkeld met aluminiumfolie (het lijkt er alleszins op :wink: )

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: Pizzadozen

tuurlijk reflecteert het alumunium warmte... de thermoskan is van binnen niets voor niets reflecterend... ik weet alleen niet of het veel uitmaakt maar een paar graden zou al mooi meegenomen zijn....

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Pizzadozen

De kwaliteit van de pizza neemt alleen maar af tot een pannenkoek.


Is een pannekoek altijd kouder dan een pizza dan, of gaat het hier niet over temperatuur?
How will it end?

Berichten: 30

Re: Pizzadozen

De kwaliteit van de pizza neemt alleen maar af tot een pannenkoek.


Is een pannekoek altijd kouder dan een pizza dan, of gaat het hier niet over temperatuur?


Volgens mij bedoelt hij dat het dan een hele slappe pizza gaat worden.

Reageer