Springen naar inhoud

Letters typen in verkeerde volgorde

• Log in om te kunnen reageren

rvissers

rvissers

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2006 - 13:40

Hoe komt het dat je een bepaald woord bij het invoeren steeds op de verkeerde manier type? Bijvoorbeeld keuken. Als ik keuken wil intypen gebeurt het heel vaak dat ik "kueken" typ.

Komt dit doordat je weet uit welke letters het woord bestaat, maar de ene letter eerder typt dan de andere omdat de positie op het toetsenbord sneller bereikbaar is?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jintendo

jintendo

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2006 - 16:39

Dat komt gewoon doordat je de toetsen in een verkeerde volgorde indrukt... :roll:

bij het typen steekt het nou eenmaal nauw in welke volgorde je de toetsen indrukt.

Typ je met 10 vingers? Gebruik je daarvoor de juiste techniek (bepaalde vingers alleen voor bepaalde toetsen gebruiken?

om dat te oefenen zijn vele programmatjes op internet te vinden. Heb je zo aangeleerd.

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2006 - 20:08

Komt dit doordat je weet uit welke letters het woord bestaat, maar de ene letter eerder typt dan de andere omdat de positie op het toetsenbord sneller bereikbaar is?

Ik denk het wel.
Eerst druk je K daar vlakbij staat de U...'ver' daarvan staat de E.
Je typt waarschijnlijk redelijk snel en dan is het vanzelfsprekend dat je de E
eens achter de U typt, want je moet namelijk tussen die snelle overgang van de K
en de U nog eens een E intoetsen. Je moet met je linkerhand snel reageren na de toets met de rechterhand... keuken keuekn keuekn kueken keuken

Ik neem aan dat je liever een specifiekere uitleg wilt?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 maart 2006 - 20:45

ik meot eht bericht dat ik heb getypt okk altijd even nakijken vorrdat ik op de OK toets druk, en haal er dan altijd wel een paar van de bovenstaande fouten uit.

Ik ben een viervingertyper. :P

Geen idee hoe het komt. Het zijn altijd dezelfde soort fouten: de verkeerde letter dubbel, of twee letters verwisseld :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6609 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 15 maart 2006 - 23:28

Ik heb het ook vaak dat ik letters verwissel of de verkeerde letter dubbel typ, b.v. wwer in plaats van weer.
Komt volgens mij omdat mijn vingers mijn gedachten niet bij kunnen houden.
En om te zorgen dat niemand er iets van ziet lees ik het altijd twee of drie keer na voordat ik op de OK toets klik.

Bruna

Bruna

• >25 berichten
  • 42 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2006 - 09:20

Weet je trouwens dat het niet uitmaakt in welke volgorde je de letters typt als de eerste en de laatste letter blijft staan.

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2006 - 16:36

Weet je trouwens dat het niet uitmaakt in welke volgorde je de letters typt als de eerste en de laatste letter blijft staan.

Ja, tenzij het een samengesteld woord is. Balebmoak...Bloembak
Daar bestaat trouwens een topic over 8)
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

8000rpm

8000rpm

• >25 berichten
  • 78 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2006 - 10:22

Als dyslexie even buiten beschouwing wordt gelaten, denk ik dat het een motorisch iets is, noem het een aangeleerde automatisme. Je krijgt op den duur veel te maken met bepaalde toetscombinaties en een bepaald ritme. De lettercombinatie 'dt' en 'rd' bijvoorbeeld wordt dan al snel gewoon. Vaak zijn die fouten te onderscheiden van andere doordat je ze met pen en papier niet zou maken.
De meest gebruikte toets van mijn bord is de 'backspace' :roll:.

Mathiz

Mathiz

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2006 - 20:40

ik meot eht bericht dat ik heb getypt okk altijd even nakijken vorrdat ik op de OK toets druk, en haal er dan altijd wel een paar van de bovenstaande fouten uit.  

Ik ben een viervingertyper. :P  

Geen idee hoe het komt. Het zijn altijd dezelfde soort fouten: de verkeerde letter dubbel, of twee letters verwisseld :P

hier heb ik ook veel last van :P

aleen ik heb nog meer last van dat ik vaak na een tijdje typen de E en de A andersom ga typen.

(dus als ik de vorige zin dna zou typen stond er dus: elaan ik hab nog maar lest ven det ik veek ne aan tijdja typan ven d A an da E endarsom ge typen) Eigenlijk best wel vaag of komt dit doordat ik het woord meer fout typ en daar maar van maak en dna ineens alles omdraai??

maarja ik bem ook nog dyslecties dus ik weet niet precies of ik dat nou de reden is :roll:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures