Springen naar inhoud

titanium

• Log in om te kunnen reageren

almo

almo

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 juli 2004 - 09:20

hallo,
mijn vrouw is keramiste en nu komt het regelmatig voor dat de temperatuur van de oven tot 1200 graden celcius stijgt. in dit geval moeten er voorwerpen gebakken of geglazuurd worden die "zwevend zijn" voorbeeld een springende dolfijn.
deze dolfijn wil ik op een metalen pin bevestigen zodat hij niets raakt.
welk materiaal kan dit aan voordat het buigt?.
nu dacht ik zelf aan titanium ?, heeft iemand hier suggesties voor of alternatieven en waar kan ik eventueel titanium staafjes kopen ?

bedankt alvast

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 juli 2004 - 10:10

Ik denk dat elk materiaal dat niet smelt bij 1200 graden goed is. Waar is de oven zelf van gemaakt?

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 juli 2004 - 11:08

Als je zeker wil weten dat je nog ver onder het smeltpunt zit, dan zou je tantaal of wolfraam kunnen gebruiken: dit smelt pas boven de 2000 oC. Alternatief: aluminiumoxide.

Waar je het koopt? Geen idee als je niet in een (universitair) lab werkt... Je zou anders je lokale doe-het-zelf winkel eens kunnen bellen en hun om praktisch advies vragen.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Oliebaron

Oliebaron

• >25 berichten
  • 42 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 september 2008 - 18:38

Probeer een winkel als lasaulec.

Vraag voor TIG las electroden.

Dit zijn wolfraam elektroden. Ongeveer 3 mm rond en 6/7 cm lang.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8809 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 september 2008 - 21:34

1200 graden is zo idioot heet nog niet, gangbaar roestvrijstaal is daarbij nog ruimschoots vast. Het hangt er echter vanaf hoe zwaar je het mechanisch belast, want zacht worden doet het wel. Wat dat betreft is het een kwestie van proberen, zeker omdat er vele soorten staal zijn.

Een TIG electrode zal zeker werken, een goede leverancier van lasmateriaal zal die zeker kunnen leveren.
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures