Springen naar inhoud

arbeidscontract ?

• Log in om te kunnen reageren

Ruudm

Ruudm

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2006 - 22:00

Hallo beste forum leden,

Ik heb een vraag naar aanleiding van een arbeidscontract van mijn vriendin.
Ze willen haar een arbeidscontract geven voor onbepaalde tijd met 0 uur ,nou had ik ergens gelezen dat dit volgens de wet verboden is en niet mag .
Kan iemand mij vertellen of dit wel of niet is toegestaan door de wet ?
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven ?

B.v.d

Ruud

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44854 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2006 - 22:11

https://www.werk.nl/...n.asp&Doel=OWNW

Nulurencontract
Van een nulurencontract is sprake als er geen minimumaantal uren is afgesproken en het dus ook kan gebeuren dat u helemaal geen werk hoeft te verrichten. Daar kan ook een andere draai aan gegeven worden. Lees daarover meer in 'Afroepcontract', links in het menu.

Het min/max-contract en het nulurencontract zijn normale arbeidsovereenkomsten. Veelal voor onbepaalde tijd.

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Giel_5

Giel_5

• >25 berichten
  • 68 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 maart 2006 - 08:41

Nou is het volgens mij wel zo, dat als je een nul-uren contract hebt en je werkt een aantal maanden achter elkaar bv. 20 uur per week dit gezien wordt als je normale aantal werkuren. Dit houdt in dat als je na 4 maanden 20 uur per week gewerkt te hebben en je wordt ziek dat je dan ziektegeld voor 20 uur per week moet ontvangen wat normaal bij een nul-uren contract niet het geval is.....

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures