Springen naar inhoud

[Levensmiddelenchemie] CalorieŽn

• Log in om te kunnen reageren

JB

JB

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2006 - 18:42

ben een werkje aan het schrijven en vroeg me het volgende af: hoeveel caloriŽn bevat de gemiddelde warme maaltijd ongeveer?
iemand die dit zo weet? heb internet al afgezocht, maar er is hoofdzakelijk te vinden hoeveel caloriŽn er in bepaalde dieten ed zitten.
ik zou dus de hoeveelheid caloriŽn in een gewone, gemiddelde maaltijd willen kennen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2006 - 18:46

En als je dan zelf eens een "gemiddelde" warme maaltijd samenstelt, met zus g aardappelen, zoveel mL jus, X g bloemkool, Y g gehaktbal en Z g bloemkoolsaus?
En niet te vergeten P mL chocoladevla na... :roll:

Dan moet je vast een bruikbaar cijfer krijgen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

JB

JB

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2006 - 19:40

ja, er was een site waar je kon ingeven wat je at, en dan werd het aantal caloriŽn berekend, maar die werkt nu net vandaag toch niet zeker?!?
op andere sites zijn vooral dingen zoals: lightslasaus, 50g geraspte bio-worteltjes enzo, niet echt dingen die ik dagelijks eet. maar nu net op een mss nog nuttige site gestoten.
k zoek nog wel wat verder

jopyro

jopyro

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2006 - 22:01

Op de website van het voedingscentrum kun je kiezen wat je allemaal eet op een dag. Daar worden dan de calorieen van berekend. Zo kun je ook alleen kijken naar wat je 's avonds eet etc.
Lekker veel keuzemogelijkheden hier en daar, dus je kan nog wat experimenteren!

http://www.caloriech...ductChecker.php

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures