Hanen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 86

Hanen

Sinds een tijd ben ik op zoek naar een manier om hanen 's morgens het zwijgen op te leggen. Heb al geprobeerd roofvogelgeluiden te projecteren, maar daar krijgen ze zeer snel gewennig aan.

Die dieren beginnen bij het minste licht hun afunctionele keel open te zetten :?: :shock:

Iemand andere ideeen?

Al gedacht hun pijngrens te prikkelen, maar das moeilijk, want ze horen tussen 1500 en 3000 Hz dacht ik ... 8)

Re: Hanen

Het probleem bij de kern aanpakken, blinddoek de hanen!

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Hanen

Het probleem bij de kern aanpakken, blinddoek de hanen!


Zijn de hanen van de buurman, dus das een probleem ... 8)

Heb ook al gedacht aan tegengeluid, mede te gebruiken voor lawaai van een drukke autoweg. Heeft daar iemand ervaring mee?

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Hanen

Als er echt niet mee te leven valt (als hij dertig van die beesten heeft bijvoorbeeld) kan je de politie bellen. Anders zal je er mee moeten leren leven denk ik...

Hier in de straat woont iemand die met de duiven speelt (ik weet niet of de nederlanders dat kennen?) Die beesten zijn wel stil, maar die kerel staat dan zo een uur lang met een bakje eten te schudden en "Kom, kom" te roepen. Ook best irritant hoor. Maarja dat is folklore hier, dus we zijn maar wat tolerant. :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Hanen

Knownothing schreef:Als er echt niet mee te leven valt (als hij dertig van die beesten heeft bijvoorbeeld) kan je de politie bellen. Anders zal je er mee moeten leren leven denk ik...

Hier in de straat woont iemand die met de duiven speelt (ik weet niet of de nederlanders dat kennen?) Die beesten zijn wel stil, maar die kerel staat dan zo een uur lang met een bakje eten te schudden en "Kom, kom" te roepen. Ook best irritant hoor. Maarja dat is folklore hier, dus we zijn maar wat tolerant. :?:
hij heeft er een stuk of 3, er zit er 1 hele harde tussen. Op zich valt het wel mee, ware het niet dat die hanen opkraaien tegen andere hanen in de buurt :shock:

Berichten: 62

Re: Hanen

de overburen van mij hebben er ook een aantal, maar op een gegeven moment hoor je ze niet meer en slaap je er echt wel doorheen. Tis inderdaad een kwestie van gewente. :shock:

Reageer