Springen naar inhoud

Spinnen

• Log in om te kunnen reageren

Arnold

Arnold

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 juli 2004 - 14:17

Hoe kan het dat spinnen niet in hun web verstrikt raken, terwijl andere insecten niet (of bijna nooit) uit het web kunnen ontsnappen ?
Hebben spinnen soms iets aan hun poten, zodat ze niet vastkleven ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 juli 2004 - 14:37

Ze hebben inderdaad iets op hun poten zodat de lijm niet blijft plakken. Daarbij is het ook nog de opbouw van hun web zelf: de lijm hangt er niet volledig over maar in druppeltjes, en de spin weet heel handig tussen deze druppeltjes door te stappen. Ten derde hebben ze ook nog een aantal lijnen die niet plakken die ze als een soort snelwegen gebruiken.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

tettha

tettha

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 juli 2004 - 18:01

en spinnen hebben 2 soorten draden, waar ze zelf op lopen en draden die wel dat kleverige spul bevatten.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 juli 2004 - 18:45

Voor wie van spinnen houdt:

http://monitor.admin...2/pictures.html
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Darwinfreak

Darwinfreak

• >25 berichten
  • 69 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 juli 2004 - 19:29

Hť,leuke spinnenfoto's Knownothing ....
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882
Wallace,1823-1913

Arnold

Arnold

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 12:26

Ok, dat is duidelijk
Bedankt voor info allemaal 8)

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 september 2007 - 15:10

en spinnen hebben 2 soorten draden, waar ze zelf op lopen en draden die wel dat kleverige spul bevatten.

Spinnen kunnen geen 2 maar wel 7 verschillende types spinrag produceren. Lees meer hier.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures