Spinnen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

Spinnen

Hoe kan het dat spinnen niet in hun web verstrikt raken, terwijl andere insecten niet (of bijna nooit) uit het web kunnen ontsnappen ?

Hebben spinnen soms iets aan hun poten, zodat ze niet vastkleven ?

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Spinnen

Ze hebben inderdaad iets op hun poten zodat de lijm niet blijft plakken. Daarbij is het ook nog de opbouw van hun web zelf: de lijm hangt er niet volledig over maar in druppeltjes, en de spin weet heel handig tussen deze druppeltjes door te stappen. Ten derde hebben ze ook nog een aantal lijnen die niet plakken die ze als een soort snelwegen gebruiken.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 106

Re: Spinnen

en spinnen hebben 2 soorten draden, waar ze zelf op lopen en draden die wel dat kleverige spul bevatten.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Spinnen

Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: Spinnen

Hé,leuke spinnenfoto's Knownothing ....
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Berichten: 10

Re: Spinnen

Ok, dat is duidelijk

Bedankt voor info allemaal 8)

Berichten: 8.614

Re: Spinnen

en spinnen hebben 2 soorten draden, waar ze zelf op lopen en draden die wel dat kleverige spul bevatten.
Spinnen kunnen geen 2 maar wel 7 verschillende types spinrag produceren. Lees meer hier.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer