Springen naar inhoud

[Wiskunde]Mathtype

• Log in om te kunnen reageren

Scrubs

Scrubs

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2006 - 15:40

Hoi ik heb even snel een dom vraagje...

Ik wil met Mathtype zo'n matrix maken (voor mijn PO matrices ^^):

Geplaatste afbeelding

Heeft iemand enig idee hoe ik zo'n streep krijg (die streep tussen 4 en 7, 4 en 8 & 1 en 3)? :roll:

Hopelijk hoort deze vraag hier wel thuis... of toch bij Wiskunde? ...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 21 maart 2006 - 15:44

Moet dat met MathType? Je kan het ook hier op het forum maken mbv LaTeX. Klik op "Nieuw antwoord", en boven het tekstvak zie je een link "Overzicht LaTeX Codes". Klik daarop, zie dan hoofdstuk 10.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 maart 2006 - 15:58

Heeft iemand enig idee hoe ik zo'n streep krijg (die streep tussen 4 en 7, 4 en 8 & 1 en 3)?  :roll:

Ik zou het, als ik het in Mathtype zou doen, alsvolgt doen (maar het verdient geen schoonheidsprijs): Maak een matrix met daarin 2 elementen (horizontaal). Selecteer het rechter element. Voeg hier een linkerstreep aan toe. Selecteer het linker element. Maak hier een 3x3 array van. Selecteer het rechterelement. Maak hier een 1x3 array van. Resultaat: Iets dat op je plaatje lijkt. :P

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 21 maart 2006 - 16:12

Ik had zin om met LaTeX te stoeien, dus mocht je voor die optie kiezen dan heb je hier het begin:
LaTeX

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 maart 2006 - 17:38

Heeft iemand enig idee hoe ik zo'n streep krijg (die streep tussen 4 en 7, 4 en 8 & 1 en 3)?  :roll:

Zo:

Geplaatste afbeelding

Kijk naar het plaatje. Je begint met een linkse en rechte rechte haak. Ook dit menu.
Dan kies je tussen deze rechte haken een 3x3 matrix. Rechts hiervan kies je uit het menutje (zie plaatje) de knop die opvallend is: de rechte lijn. Vervolgens kies je rechts van die lijn en links van de rechtse rechte haak nog een 1x3 matrix erbij. Klaar!

Staat de streep te dicht op de cijfers? Met Crtl&Space kun je spaties invoeren.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Scrubs

Scrubs

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2006 - 18:40

@ Miels: ik heb LaTex niet op mijn pc staan :P. Ik moet het dan weer downloaden... toch bedankt ^_^.
@ EvilBRo: ook bedankt ^_^.

Thanks Math :roll:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures