Anti muggen frequentie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 91

Anti muggen frequentie

onlangs gezien in het programma wannahave's: een mobieltje met een ringtone in "de" frequentie die muggen verjaagt.

nu is mijn vraag; weet iemant die frequentie, waarom hebben muggen daar dan zo'n hekel aan en, is deze dan niet "gewoon" op cd te verkrijgen? :shock:
It's just an illusion !

Re: Anti muggen frequentie

Het geluid van de muggenverdelger is hoogfrequent, maar sommige mensen blijken het toch te kunnen horen. Voor baby's zou het zelfs schadelijk zijn. Dit is logisch want naarmate je ouder wordt neemt de gehoorgevoeligheid voor hoge frequenties af. De hoogst hoorbare frequentie voor volwassenen bedraagt ca. 20.000 Hz, die van de muggenverdelger ligt dus hoger, laten we zeggen 23.000 Hz.

Correct me if I'm wrong (ben geen audiofiel), maar volgens mij hebben de meeste luidsprekers moeite met het weergeven van dergelijke hoge tonen. Je hebt dan speciale tweeters ((piezo)kristal o.i.d.) nodig. Wat de maximaal met het CD-systeem behaalbare frequentie is weet ik helaas niet (kijk in de handleiding bij specificaties!) maar deze zou ook te laag kunnen zijn.

Die GSM heeft dus wellicht een speciaal luidsprekertje voor het anti-muggengeluid. Hou er wel rekening mee dat baby's (en sommige huisdieren) je niet meer leuk vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Anti muggen frequentie

Zulke leuke "wannahaves" zijn er wel meer, om bijvoorbeeld: ratten, muizen, mollen, insecten, muggen weg te jagen. Over het algemeen werkt het alleen afschrikwekkend. Maar als de mug er aan gewend is, (hoe kleiner het diet, hoe sneller het gaat, denk maar aan bacterien) vliegt hij weer gewoon verder.

Ik zou niet zoveel vetrouwen leggen in een gsm'tje op hoge frequentie. Het is kul.

Berichten: 16

Re: Anti muggen frequentie

je hep volgens mij ook op internet ergens programmaatje waarmee je op die frequentie geluid kan afspelen.

ergens op FOK!forum

Kreeg je replies als:

ja ik hep geen mug weggejaagd, maar me collega's rennen wel allemaal de deur uit :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Anti muggen frequentie

De meeste geluidskaarten gaan niet verder dan 20kHz.

En het is trouwens nooit bewezen dat die muggen verdelgers het doen. Een adequaat onderzoek of nog nooit gedaan of als het is gedaan is het waarschijnlijk gedaan door de muggenverdelgingsindustrie waarbij de onderzoeksresultaten niet zijn vrijgegeven. De conclusie is dan duidelijk: De muggen verdelgen met behulp van ultrasoon geluid werkt niet.

Berichten: 16

Re: Anti muggen frequentie

het geluid was ook hoorbaar het was echt een heel irritant geluid maar muggen wegjagen, nee

was dus gwoon vor de grap :wink: :wink:

Reageer