Springen naar inhoud

Gentechnologie

• Log in om te kunnen reageren

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 maart 2006 - 18:23

Ik heb al eens rondgekeken op dit forum maar ik vond niet meteen iets nuttigs en ik zit in tijdsnood dus :roll: :P .

Weet er iemand onder jullie toevallig een bron die ik kan raadplegen waarin de houding van het christendom t.o.v. gentechnologie beschreven staat? Of gewoon de wetenschap in het algemeen?
Ook andere (tegen)partijen mogen aan bod komen, zoals milieuorganisaties bijvoorbeeld.

Alvast bedankt,
Stijn.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Invictus

Invictus

• >250 berichten
  • 364 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 maart 2006 - 18:41

Op nl.wiki staat wel iets over de link naar de maatschappij. Waarschijnlijk staan er tussen de andere talen (en, du) ook nog wel mooie links.

Over wetenschap en religie in het algemeen vindt ik (als atheist) het hoofd van de astrologieafdeling binnen het Vaticaan altijd een open en geleerd man. Hij kan erg mooi alle kanten op een rij zetten en heeft zelf een heldere en genuanceerde visie. (Kan alleen ff niet op zijn naam komen, rot wijn.)

Voor de rest zou ik als ik jou was oppassen met het zoeken naar een algemeen christelijke visie op dingen, het verschil tussen 'een Nederlandse wetenschapper die toevallig Christen is' en 'een Amerikaanse televisie Christenfundamentalist' is nogal groot.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 maart 2006 - 16:34

christendom is ongespecificeerd. Welke stromingen wil je weten?

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2006 - 09:44

Euhm.. Ik weet niet veel over het christendom . Het christendom dat we in BelgiŽ voor gebruiken? :roll:

Nafai Vanniks

Nafai Vanniks

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 15:54

Neem voor het gemak eens het standpunt van het Vaticaan, zoals Invictus suggereert (bedoelt hij alleen niet Vaticaan Astronomie?), die hebben daar vast iets over te zeggen. Daar staan bovendien de meeste christelijke Belgen volgens mij ingeschreven en verder heb je dan het gros van de actieve christenen te pakken.
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet.
***Albert Einstein***

Willard

Willard

• >25 berichten
  • 64 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 23:45

Hoi Stijn,

Ik denk dat er net zoveel meningen als christenen zijn. Je moet dus voorzichtig zijn met mensen in hokjes te plaatsen en een algemene mening over gentechnologie aan christenen toe te schrijven.
Zelf ben ik christen en biotechnoloog. Als je specifieke vragen hebt, stuur me gerust een pb-tje.
Het lindeboominstituut (http://www.lindeboominstituut.nl/) is een christelijk studiecentrum en richt zich voornamelijk op medische ethiek, maar wellicht vind je er waardevolle info over hoe er gedacht wordt. Zelf heb ik het boek "toetsen en begrenzen" van dhr. Jochemsen van dit instituut, waarin wel allerlei bijbels beargumenteerde ethische richtlijnen staan.
Ik zou zeggen praat met christenen die er een mening over hebben, dan krijg je het beste een beeld van hun mening.

Willard

Willard

• >25 berichten
  • 64 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 23:48

Over wetenschap en religie in het algemeen vindt ik (als atheist) het hoofd van de astrologieafdeling binnen het Vaticaan altijd een open en geleerd man.

Het lijkt me erg sterk dat ze in het vaticaan aan astrologie doen :-) Of heb ik iets gemist?

Nafai Vanniks

Nafai Vanniks

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2006 - 06:12

Over wetenschap en religie in het algemeen vindt ik (als atheist) het hoofd van de astrologieafdeling binnen het Vaticaan altijd een open en geleerd man.

Het lijkt me erg sterk dat ze in het vaticaan aan astrologie doen :-) Of heb ik iets gemist?

Zoals in m'n vorige bericht: Vaticaan Astronomie is vermoedelijk wat hij bedoelde. Maar of je het hoofd daarvan persoonlijk een mening kunt ontfutselen? In ieder geval: niet geschoten is altijd mis.
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet.
***Albert Einstein***

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures