Springen naar inhoud

Down Syndroom

• Log in om te kunnen reageren

pharrell88

pharrell88

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 maart 2006 - 15:16

Ik ben bezig met de uiterlijke kenmerken van het syndroom van down te beschrijven, toch kan ik niet vinden hoe het komt dat kinderen met het Syndroom van Down een kortere nek hebben. Wie weet dit? Of heeft iemand suggesties over goede sites met veel informatie over de uiterlijke kenmerken en de oorzaak hiervan? Alvast bedankt..

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Magda

Magda

• >25 berichten
  • 45 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2006 - 09:37

Ik ben bezig met de uiterlijke kenmerken van het syndroom van down te beschrijven, toch kan ik niet vinden hoe het komt dat kinderen met het Syndroom van Down een kortere nek hebben. Wie weet dit? Of heeft iemand suggesties over goede sites met veel informatie over de uiterlijke kenmerken en de oorzaak hiervan? Alvast bedankt..

Kinderen met Down syndroom hebben al afwijkingen aan hun nek als ze in de baarmoeder zitten (nekplooi metingen worden gedaan op echo's). De afwijkingen worden dus veroorzaakt door de genetische afwijking (geheel of deels triple chromosoom 21) bij het syndroom en zijn niet secundair ontstaan tijdens het leven. Welke genen ervoor verantwoordelijk zijn weet ik niet en zal ook wel niet een onderzoeksvraag zijn voor de wetenschap. De nekafwijkingen geven toch geen problemen bij deze kinderen?

Ik ben geen arts, dus ik zou het ook fout kunnen hebben.....

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 maart 2006 - 19:27

Ken je deze site ?
Zeker de database van OMIM zal nuttig zijn voor je.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures