Acne

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 150

Acne

Dermatologen zeggen dat er nooit bewezen is dat je door bepaalde voedsel acne krijgt bijvoorbeeld chocola chips vet etc etc.

Maar toch ken ik veel mensen die als ze chocola eten veel meer last van acne hebben is dit geen toeval of kan het alleen allergie zijn??
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Gebruikersavatar
Berichten: 45

Re: Acne

Wie veel chips en chocolade eet, krijgt pukkels of zelfs acne.

Acne is vaak hormonaal bepaald en hangt af van je aanleg en leeftijd. Ook als je af en toe last hebt van een enkel puistje, heeft voeding hier niks mee te maken. Wel kan je je huid ‘overhydrateren’: crèmes die voor jouw huidtype te voedend zijn, kunnen je poriën verstoppen en zo puistjes in de hand werken. bron
Chocolade bevordert acné?(is een lichte huiduitslag,vooral jeugdpuistjes, veroorzaakt door mee-eters):

Neen, acné heeft verschillende oorzaken. Alleen totaal vasten vermindert de talgafscheiding met ongeveer 30%. Psychische factoren, als stress, bevorderen de acné door verhoging van de seborrhoe. bron
Hier ook nog een link met veel informatie

Zelf denk ik dat een slechte voeding voor een onbalans van de hormonen kan veroorzaken, dus gezond eten is zeker belangrijk. Ook een goede stoelgang zodat de afvalstoffen goed afgevoerd worden, en neit via andere manier het lichaam uit proberen te komen. Na ff zoeken kwam ik ook dezelink tegen.

Het is een tegenstrijdig onderwerp en naar mijn idee niet echt te onderzoeken, omdat er bij het onderzoek veel factoren meespelen.

Reageer