Springen naar inhoud

[Natuurkunde] Behoud van Mechanische Energie

• Log in om te kunnen reageren

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2006 - 14:20

LaTeX
Bv: als je een balletje laat vallen vanuit a en hij komt op de grond in b.
Dat zegt de wet van behoud van mechanische energie, nu hebben we een toepassing gezien en een zeer kleine stap zie ik even niet in. Wie kan me helpen:

De ontsappingssnelheid van een projectiel
Welke snelheid moet je een voorwerp geven op 0m hoogte zodat hij van de aarde kan ontsnappen, en naar het punt "oneindig" gaat? Anders gezegd, hoe hard moet je tegen een bal schoppen zodat je hem nooit meer terug ziet?
v0 = ?
LaTeX
Allemaal ok, maar nu zegt mijn boek dat:
in het 2e lid, de 2e term, LaTeX en dus zal LaTeX naar 0 gaan, snap ik ook nog.

Maar die LaTeX gaat volgens mijn boek ook nul worden omdat de v ook nul is. Dat wil dus zeggen dat in punt oneindig v≤=0 en dus v 0 is. Hoe komt mijn leraar/boek daarbij?

Als je dit alles mooi aanneemt dat zal het erop neerkomen dat je de bal een snelheid van LaTeX moet geven, voor de geinteresseerden :roll:.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 maart 2006 - 16:19

Allemaal ok, maar nu zegt mijn boek dat:
in het 2e lid, de 2e term, LaTeX

en dus zal LaTeX naar 0 gaan, snap ik ook nog.

Maar die LaTeX gaat volgens mijn boek ook nul worden omdat de v ook nul is. Dat wil dus zeggen dat in punt oneindig v≤=0 en dus v 0 is. Hoe komt mijn leraar/boek daarbij?

Ik vermoed dat dit zo onwezenlijk simpel is, dat je er straal overheen kijkt.(deed ik eerst ook even).
De bal moet naar oneindig. Als hij daar eenmaal is heeft hij geen snelheid meer nodig om er te geraken, want dan is ie er al. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2006 - 18:54

:roll: Ok... nu je het zegt, "punt oneindig" is wel niet echt als een punt te beschouwen, want als je er zou zijn, dan kan je altijd nog een stapje verder gaan, en zit je dus niet in oneindig, maarja... Bedankt 8).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures